Fabio Quartararo kijelentette, csak közvetlenül az első sprint-, illetve főfutam előtt tűzik ki az idei szezonra vonatkozó célokat. A gyári Yamaha pilótája elmondta, mi okozott neki nehézséget a burirami teszten.
A sepangi tesztnek egyértelműen a Yamaha volt az üde színfoltja, elsősorban Fabio Quartararo révén. A 25 éves versenyző mindhárom napot az első háromban zárta, és kizárólag Ducatitiktól maradt el, már ha egyáltalán bárkitől is elmaradt. Mindez Francesco Bagnaiát és Davide Tardozzit, a gyári Ducati csapatmenedzserét is olyan kijelentésre késztette, miszerint őt tartják az első számú kihívónak.
Jön az őrségváltás? – Bagnaia és főnöke is megnevezte, kit tart a Ducati első számú kihívójának
Nos, a burirmi tesztelést követően már aligha hagyná el ilyen mondat a szájukat. Persze tragédia nem történt, pusztán arról van szó, hogy ez a pálya jóval kevésbé kedvez a Yamahának. Quartararo a nyolcadik helyen zárta a második, csütörtöki napot, 731 ezreddel lemaradva az élen végző Marc Márqueztől. Az egyszeres világbajnok egyelőre semmilyen várakozást nem akar megfogalmazni.
Marc Márquez behúzta az utolsó tesztnapot, és hihetetlen „versenyt” futott
„Nincsenek céljaim, célkitűzéseim, semmi – nyilatkozta. – Jelenleg túl nehéznek találom, hogy célokat fogalmazzak meg, mert még mindig abban a fázisban vagyunk, ahol fejlődnünk kell. Arra kell gondolkodnunk, hogy momentán olyan helyzetben vagyunk, hogy továbbra is javulunk. Szerintem közvetlenül a sprint és a futam előtt fogjuk kitűzni a célokat. Úgy vélem, ezt jobb akkor megtenni, amikor már több-kevésbé érezzük, hogy hol tartunk.”
Persze ilyenkor nem csupán a legjobb köridőket érdemes figyelni. Quartararo egy sprintszimulációt is teljesített, amelynek körátlaga 368 ezreddel maradt el az ebben a tekintetben a legyuló Marco Bezzecchiétől. A francia pilóta elmondta, hogy mi volt az, ami elsősorban nehézséget okozott neki a burirami tesztelés során.
„Azt hiszem, Sepangban mások voltak a körülmények – fogalmazott. – Az is különbséget jelentett, hogy itt nem igazán éreztem az elejét, és szerintem két-három tized elment emiatt, különösen a gyorskörön. Ami a tempót illeti, úgy vélem, Malajziában három tizeddel voltunk lassabbak a sprintszimuláció során. Itt pedig, azt gondolom, hogy három-négy tizeddel maradtunk el az élmenőktől. Szóval igen, azt hiszem, eléggé hasonlít arra, amire itt számítottam. Csak a gyorskörön vártam azt, hogy gyorsabb leszek, mert váratlanul ért, hogy nem éreztem az elejét.”
Quartararo azt is elmondta, hogy a Yamahára hosszú ideje jellemző problémát egyelőre nem voltak képesek kiküszöbölni de bízik benne, hogy az idénynyitóra jobb lesz a helyzet. „A kigyorsítási tapadáson sajnos nem tudtunk javítani – jelentette ki. – A végsebességben fejlődtünk, amire nagy szükségünk van. Emellett, ahogyan mondtam, az elején nem volt meg a kanyarsebesség, ami az a terület, ahol küszködünk. Remélhetőleg az itteni versenyhétvégén majd meglesz.”