back to top
2025. február 21. 10:44
KezdőlapMotoGPBagnaia elismerte, hogy füllentett

Bagnaia elismerte, hogy füllentett

Francesco Bagnaia elárulta, ő már kezdettől fogva szinte biztosra vette, hogy a 2025-ös motorblokk összességében nem éri el a tavalyinak a szintjét. A gyári Ducati versenyzője a problémás első nap után elégedetten zárta a burirami tesztet.

Szerdán és csütörtökön rendezték a MotoGP burirami tesztjét, amely több szempontból is egyértelműen a Ducatiról szólt. Egyrészt ismét a bolognaiak pilótái bizonyultak a leggyorsabbnak a pályán, másfelől viszont kiderült, hogy az idei évre szánt motorblokk nem úgy muzsikál, mint a tavalyi, még úgy sem, hogy vannak előnyös tulajdonságai.

Marc Márquez behúzta az utolsó tesztnapot, és hihetetlen „versenyt” futott

A Ducati végül csütörtökön hozta meg a döntést, miszerint a 2024-es erőforrással vág neki a szezonnak, ami egyben azt is jelenti, hogy jövőre is ezzel fog versenyezni. Francesco Bagnaia szerdán még úgy fogalmazott, hogy az idei évre szánt motor versenyképes, de a féktávokon elmarad a tavalyitól. Csütörtökön viszont bevallotta, hogy kicsit félrevezette a közvéleményt, mert ő maga mindvégig biztosra vette, hogy végül az előző évben használt verzió mellett teszik le a voksukat.

Nem úgy működtek a dolgok, ahogy szerettük volna – a Ducati hivatalosan elhatározásra jutott

Őszintén szólva nehéz jobbnak lennie a 2025-ösnél, és azt hiszem, az összes többi [gyártó] fizetne azért, hogy valami ilyesmije legyen – nyilatkozta. – Ami viszont engem illet, elég biztos voltam a helyzetben. Azt kell mondanom, hogy ezekben a napokban kicsit füllentettem, de nem mondhattam el az igazat. Ugyanakkor kezdettől fogva meg voltam róla győződve, hogy a ’24-es a jobb. Aztán dolgoztunk, próbáltunk fejlődni, de az első napon Malajziában én és Marc [Márquez] is azon a véleményen voltunk, hogy a GP24-es egy kicsivel még mindig jobb. Próbáltunk sokat javítani a fékezésen, de ez nem sikerült. Szóval itt sokat dolgoztunk a ’24-essel, és megbizonyosodtunk róla, hogy még mindig van egy kis előnye, ami nagyszerű.”

Mivel a motorblokkot illetően a 2024-es specifikációra szavaztak, a Ducati a váz és az aerodinamikai csomag terén is a tavalyi változatot veti be. Ugyanakkor, ahogyan arról mi is beszámoltunk, az alapot továbbfejlesztették, és Bagnaia megfogalmazása szerint a „24.9-es” verziójú motoron fog majd ülni.

Ami magát a végeredményt illeti, Bagnaia mindössze az ötödik helyen zárt, 523 ezreddel lemaradva az élen végző Márquez idejétől. Ebből persze még nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, de a nyolcszoros világbajnok versenyszimulációja is igencsak meggyőzőre sikeredett. Ugyanakkor csapattársának is van mibe kapaszkodnia.

Hogy őszinte legyek, délelőtt megint ugyanazt kezdtem érezni, mint szerdán – utalt az első napra, melynek során számos gonddal kellett szembenéznie. – Aztán viszont etapról etapra javultunk, aminek nagyon örülök. Nem volt könnyű nap, de sikerült befejeznünk a munkát, még úgy is, hogy az előző napon mindent elbuktunk. Szóval ismét a nulláról kezdtünk, és fejlődtem, úgyhogy boldog vagyok. A használt gumikon megtett körökkel elégedettebb vagyok, mivel azokon nagyon versenyképes voltam a nap utolsó részében. Az egyetlen, ami most nem működött, a teszt utolsó részében megfutott gyorsköröm volt, de olyasmi miatt, ami nem rajtunk múlott. Úgy gondolom, hogy a futamhétvégén ezzel nem lesz problémánk.”