back to top
2025. március 16. 20:54
KezdőlapMotoGPMir őszinte vallomása: sokszor csak muszájból ment el a futamokra az elmúlt...

Mir őszinte vallomása: sokszor csak muszájból ment el a futamokra az elmúlt szezonokban

Joan Mir ismét ereje teljében várja a versenyhétvégéket, miután könyörtelenül vallott előző idényeiről és motiválatlanságáról. Azt a területet is megnevezte, hogy még miben tudna minimálisan fejlődni a Honda.

A tesztek alapján egyértelműen kiolvasható, hogy Joan Mir lehet a Honda húzóereje. Az öt tesztnapot figyelembe véve három alkalommal is az ő nevéhez fűződött a leggyorsabb hondás kör. Amikor pedig kikapott Johann Zarcótól, akkor sem maradt el sokkal francia márkatársától. Hovatovább, a 27 éves pilóta a hatodik legjobb idővel zárt, már ami a burirami teszt összesített eredménylistáját illeti. Ez azzal is ekvivalens, hogy nemcsak Mir találta meg a közös hangot a motorral, hanem a Honda is versenyképes lehet ebben a szezonban.

Marc Márquez behúzta az utolsó tesztnapot, és hihetetlen „versenyt” futott

Erre máris egy óriási fejlődésként tekinthetnek a japánok, ugyanis az elmúlt két szezonjuk csapnivalóra sikeredett. Bár 2023-ban még egy győzelem (Álex Rins révén) és egy további dobogó (Marc Márquez) összejött nekik, de 2024-ben tovább mélyült az a bizonyos gödör… Nemhogy a dobogóra, de még az első ötbe sem tudtak beférkőzni, legjobb tavalyi eredményüket Zarco szállította egy burirami nyolcadik hellyel. Ezért is hathat üdítő felfrissülésnek a thaiföldi zárónap. Ekkor Mir teljesített egy tizenhárom körös sprintetapot, melyből azt lehetett következtetni, hogy akár az első hatért is harcban lehetnek! Amennyiben ez beigazolódik, akkor óriási előrelépést könyvelhetnek el. Ezt a spanyol is tanúsítani tudja.

„Hihetetlenül élveztem ezeket a teszteket. Pusztán azért, mert úgy tudtam vezetni a motort, ahogyan az nekem fekszik. Például keresztbe tudtam megérkezni a kanyarbejáratokba. Már csak egy picivel kell gyorsabbnak lennünk, egy minimálisan nagyobb végsebességre kell gyúrnunk, ami ingyenes a pilóta számára” – fejelte meg korábbi nyilatkozatait Mir, ugyanis már több alkalommal is elismerően szólt az idei konstrukcióval kapcsolatban.

Mir úgy is elégedett, hogy „elvesztették a csatát”, Marinit a túl jó körülmények aggasztják

Mir a motiváció témakörét is érintette: „Nagyon könnyű elveszteni a motivációt, akkor, amikor az eredményekért mész, és hirtelen nem jönnek. Hosszú ideig nem élveztem a versenyzést, csak muszájból mentem el.” A spanyol most már ismét érzi magában a vágyat arra, hogy elutazzon a nagydíjakra, ezért feltételezhető, hogy ebből a gödörből már kezd kilábalni.

„Alberto [Puig, a gyári Honda csapatfőnöke – a szerk.] tökéletesen ismer engem. Tudja, hogy ha rosszul alakulnak a dolgok, lejtmenetbe kerülök. Ez valószínűleg azért van, mert nagyon el vagyok kényeztetve. Karrierem alatt remek eredményeket értem el, nagyon gyorsan” – tette hozzá 2020 királykategóriás világbajnoka. Kifejtette, az első évei robbanásszerűek voltak. Mir ugyanis első két idényében a világbajnoki címe mellé bezsebelt egy győzelmet, illetve hét dobogót. Ezenfelül megemlítette még korábbi, 2019-es, súlyos csehországi balesetét is. Úgy fogalmazott: „Nem volt rossz momentumom addig, amíg meg nem érkeztem a Hondához.”

Mir felidézte pályafutása legnagyobb balesetét: Dokumentumfilmet kellett volna készítenünk

Arra már nem kell sokat várni, hogy megtudjuk, vajon ismét régi fényében látjuk-e tündökölni Mirt, illetve a Hondát. Jövő hétvégén ugyanis már a szezonnyitót rendezik a MotoGP (és az alsóbb kategóriák) számára Thaiföldön, a Chang International Circuiten.