Gino Borsoit meglepte, hogy a Yamaha mennyire elkötelezett a Pramackal való együttműködés iránt. Az olasz istálló csapatmenedzsere méltatta a gyorsan alkalmazkodó Jack Millert, és a kicsit lassabban adaptálódó Miguel Oliveira miatt sem aggódik.
Alighanem egyértelmű a válasz arra a kérdésre, hogy melyik csapatnál érdemes keresni a legnagyobb változást a MotoGP mostani holtszezonjában. Bár a Tech3-nál is teljesen kicserélődött a pilótapáros, ám a Pramacnál nemcsak Jack Miller és Miguel Oliveira érkezett, hanem a Ducati motorjairól a Yamaha gépeire váltottak.
Ennek következtében egy teljesen más helyzetbe kerültek ahhoz képest, mint amilyenben az elmúlt években voltak, és amely Jorge Martín tavalyi világbajnoki címében csúcsosodott ki. Az alkalmazkodás azonban a jelek szerint zökkenőmentesen ment, hiszen kívülről nézve semmilyen komolyabb probléma nem merült fel az idényzáró óta lezajlott nyolc tesztnapjuk során. Nem véletlen, hogy Gino Borsoi elégedetten értékelt.
„Az első naptól kezdve pozitív értelemben meglepett a Yamaha elkötelezettsége a projekt iránt – nyilatkozta a Pramac csapatmenedzsere. – Azonnal a teljes integrációról és átláthatóságról volt szó. Természetesen már korábban is tudtuk, hogy a Yamaha komolyan gondolja, de ennél többről van szó. A Yamaha velünk szeretne visszatérni [az élmezőnybe], és ez a szellemiség hatalmas motivációt jelent. Nagyszerű a hangulat, és még jobb a helyzet, mint reméltük.”
Millert kellemesen meglepte, hogy a Yamaha egy területen jobb, mint a KTM
Ebben persze kulcsszerepet játszottak a pilóták, különösen Jack Miller. Az ausztrál motoros borzasztó szezonon van túl, és a montmelói teszten egyáltalán nem nyújtott ígéretes teljesítményt. Ehhez képest Sepangban már 1 másodpercen belül volt a Ducatikhoz képest, Buriramban pedig mindössze 762 ezreddel maradt el Marc Márquez legjobb idejétől, és a legjobb tízben zárt, nem messze Fabio Quartararótól. Ez pedig alighanem szintén jelzi, hogy bár még mindig jól látható a különbség, de a Yamaha közeledett a bolognaiakra. „Elképesztő, hogy Jack mennyire gyorsan fejlődött a téli tesztek során – méltatta versenyzőjét Borsoi. – Sepangban rögtön magas szinten volt, és nagyon is részesévé vált a projektnek. Nagy pozitívum, hogy ilyen gyorsan ennyire közel került Fabio idejéhez.”
Vele ellentétben Oliveirának egyelőre nehezebben megy az alkalmazkodás, legalábbis a legjobb köridőkből kiindulva nem lehet más következtetést levonni. A portugál pilóta Malajziában tizenhetedik, míg Thaiföldön tizenkilencedik lett. Borsoi azonban nem aggódik miatta, és ismét optimizmusának adott hangot.
„Miguel remekül érzi magát a csapatban, ami nagyon jó jel – jelentette ki. – Rendkívül kellemes és konstruktív vele dolgozni, még akkor is, ha kicsit több időre van szüksége az új motorral kapcsolatos általános folyamathoz. Ugyanakkor összességében teljesen elégedettek vagyunk, és messzebbre jutottunk, mint reméltük.”