back to top
2025. február 23. 22:48
KezdőlapMotoGPRins elárulta, hogy miben fejlődött legtöbbet a Yamaha

Rins elárulta, hogy miben fejlődött legtöbbet a Yamaha

Álex Rins értékelte a Yamaha előszezoni munkáját, és elmondta, hogy az ő szempontjából a fékezés terén sikerült a legtöbbet javítaniuk az motoron. Ez a lépés pedig a leírása szerint a teljes kanyarvételére hatással van, azonban még mindig kevesli a végsebességet.

A MotoGP előszezoni tesztjei után sokan arról kezdtek el beszélni, hogy az évek óta küszködő Yamahának végre eljöhet az „áttörés”. A japán gyártó ugyanis mind a sepangi, mind a burirami teszten jó tempót mutatott, leginkább Fabio Quartararo révén, aki többször is a táblázat elejében zárt. Csapattársa, Álex Rins már nem volt ennyire gyors, a legjobb helyezése egy tizedik hely volt. Ennek ellenére a második Yamahás idényére készülő pilóta optimistán tekintett előre.

Jön az őrségváltás? – Bagnaia és főnöke is megnevezte, kit tart a Ducati első számú kihívójának

„Jól sikerült mind a burirami, mind a sepangi teszt – nyilatkozta Rins. – Nagyon sok elemet teszteltünk. És a legtöbbet majd azonnal használjuk is, így elmondhatom, hogy tényleg javítottunk a motoron. Így kényelmesebben tudok vele motorozni, és kevesebbet hibázom, mint tavaly. Szóval elégedett vagyok. Úgy érzem, hogy eléggé készen állok a szezonra. De az biztos, hogy a gyorskörökön tovább kell dolgoznunk. Ebben a tekintetben még mindig egy kicsit messze vagyok a többiektől, én Buriramban nem tudtam 1:30 alá bemenni. Azt majd meglátjuk, hogy a versenyhétvégéken hogyan teljesítünk, mindenesetre összességében jó úton haladunk.”

„Az én szempontomból a legnagyobb előrelépés a fékezés terén történt – mutatott rá. – Így már jóval kényelmesebben érzem magam, sokkal jobban meg tudom állítani a motort. Azonban időmérős üzemmódban még mindig egy kicsit nehéz betenni a motort a kanyarokba. Viszont a tavalyi évhez képest, amikor sokat küszködtem az egyenesen történő fékezéssel, a hátsó kerék elemelkedésével, sokat fejlődtünk.”

Quartararo elárulta, hogy a nagyszerű sepangi teszt után Buriramban miért nem villogott a Yamaha

Az eddigieknél biztosabb féktávok tehát jobb kanyarbemeneteket is jelentenek Rinsnek, amelyek pedig a kanyarkijáratokra vannak jelentős hatással. „Ami a kanyarokból való kigyorsítást illeti, a fékezés terén elért javulás miatt ugye már jobban meg tudom állítani a motort. Így aztán jobb íveket is tudok motorozni, és a kijáratokon jobban tudom felemelni a motort” – magyarázta.

Ugyanakkor a Yamaha végsebességét továbbra is kevésnek tartja. „Nekünk még mindig elég nehéz az egyenesekben megelőzni a többieket, még ha szélárnyékból jövünk is” – tette hozzá Rins.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai