back to top
2025. március 03. 23:01
KezdőlapMotoGPQuartararónak váratlan gondjai adódtak Buriramban, de nem keseredett el

Quartararónak váratlan gondjai adódtak Buriramban, de nem keseredett el

Fabio Quartararo elárulta, váratlanul érte őket, hogy a lágy hátsó gumi nem működött a Thai Nagydíj főfutamán, főleg ami az első köröket illeti. A francia versenyző ugyanakkor nincs elkeseredve, hiszen úgy véli, a problémáik leginkább pályaspecifikusak voltak.

A Yamaha nagy várakozásokkal kezdte a MotoGP idei szezonját, miután a teszteken biztató teljesítményt nyújtottak, különösen Sepangban. Persze győzelmi vagy éppen dobogós reményeik nem lehettek, de Jack Miller az időmérőn és kieséséig a sprinten is jól szerepelt, és Fabio Quartararo is hetedikként ért célba a szombati versenyen.

Marc Márquez simán nyert öccse és Bagnaia előtt, remek bemutatkozást hozott az idény első sprintje

A vasárnap viszont csalódás volt. Az ausztrál pilóta egy ideig tartotta magát a hatodik helyen, de aztán egészen a tizenegyedik pozícióig zuhant vissza. Ami pedig a 2021-es királykategóriás világbajnokot illeti, a rajtnál rengeteg pozíciót bukott, és végül mindössze egyetlen pontot szerzett, ráadásul még Miguel Oliveira is felülmúlta márkán belül. A 25 éves motorosnak az elejétől kezdve gondjai voltak a tapadással, miután a hátsó abroncs váratlanul nem működött.

Szokatlan taktikázás után újabb kettős Márquez-győzelem született, Bagnaiának nem volt sansza

Meg fogjuk nézni, mi történt az első körökben, illetve az egész versenyen – nyilatkozta a Canal+-nek. – Egyértelmű, hogy az első körökben valóban gondjaink voltak a hátsó gumival. Az első abroncsról ezt tudtuk, de nem gondoltuk, hogy a hátsóval ilyen bonyolult lesz a helyzet. A felvezető körtől kezdve megvolt a kis stratégiánk, hogy felmelegítsük, hogy aztán a rajttól kezdve nyomjuk, de két-három körön keresztül befordulni sem tudtam. Elég nehéz volt. Az elején próbáltam nem koptatni a gumit, de láttuk, hogy az első körben nem voltam képes támadni, nem tudtam bedönteni a motort, csak csúszott. Sok pozíciót veszítettem. Sajnos nem tudtam jó versenyt futni és jó tempót menni, elég nehéz volt.”

Quartararóék tisztában voltak vele, hogy előre a kemény keveréket kell feltenniük, mert „a lágy tönkrement volna”, hátulra viszont a lágy mellett döntöttek, mondván, az elején mindenképpen nagyobb tapadást biztosít. Ebben azonban tévedtek. „Kezdett elszállni – fogalmazott. – Már a kemény [első] gumival is szenvedtem, a hátsó pedig nem jelentett nekünk segítséget ezen a futamon, különösen az első körben. A lágynak segítenie kellett volna, legalábbis az elején, de nem így történt.”

Quartararo végül 26,456 másodperccel ért célba a győztes Marc Márquez mögött, ami összességében csalódást keltő. Azonban egyelőre nincs elkeseredve, mert úgy gondolja, hogy a problémák nagyrészt pályaspecifikusak. „Nem fogunk aggodalmaskodni az első verseny után – szögezte le. – Az itteni tesztek nem alakultak túl jól. Ez a hétvége nem volt kimagasló, de szerintem néhány futam után kell megnéznünk [a helyzetet], és megpróbáljuk megvizsgálni, mit tudunk csinálni a következő futamokon.”

Más kérdés, hogy a következő helyszín vélhetően megint csak nem lesz ideális a Yamaha számára az aszfalt minősége miatt. Quartararo ugyanakkor egy potenciális pozitívumot is talált az argentínai hétvégére nézve. „Nehéz dolgunk lesz – vélekedett. – Az alacsony tapadás jelenleg elég nagy bonyodalmakat okoz nekünk. Majd meglátjuk. A gumik is eltérőek lesznek. Szerintem normál szerkezetűek lesznek, ami segíteni fog nekünk.”