Az LCR Honda tulajdonosát, Lucio Cecchinellót is meglepte Ai Ogura thaiföldi teljesítménye, de a Trackhouse csapatfőnökének, Davide Briviónak is kiemelte a szerepét a japán kiválasztásában. Az olasz expilóta megnevezte az idei célokat, valamint egy sejtelmes félmondatot is elejtett a távoli jövőt illetően.
Ai Ogura teljesítményével már több cikkünkben is foglalkoztunk. Volt is mire alapozni, hiszen a 24 éves versenyző valósággal berobbant a királykategóriába. A Thai Nagydíj szombati sprintversenyén a negyedik, míg a vasárnapi főfutamon az ötödik helyet csípte el, mindkét alkalommal a legjobb nem ducatisként zárt. Ezúttal Lucio Cecchinello, az LCR Honda tulajdonosa osztotta meg gondolatait.
„Amit tudok, az az, hogy 2022-ben kapott egy ajánlatot a Hondától, de ő akkor még nem szeretett volna váltani. Sosem kérdeztem meg arról, hogy miért a Trackhouse-t preferálta. Amit vele kapcsolatban elmondhatok, hogy igazán lenyűgöző a teljesítménye. Azt hiszem, a MotoGP világában mindenki más is izgatott ez ügyben. Gyorsabb volt, mint a tapasztaltabb pilóták, például [Marco] Bezzecchi. Ez igazán figyelemre méltó. Kétség sem fér hozzá, hogy egy óriási tehetség” – áradozott a GPOne-nak.
Az olasz a Trackhouse csapatfőnökének, Davide Briviónak is kiemelte a szerepét abban a tekintetben, hogy mindig képes olyan pilótákat leigazolni, akikben senki sem hisz. Emlékeztetett a Suzuki 2020-as párosára, Joan Mirre és Álex Rinsre. Mindenki kételyek közepette fogadta döntését, az idő azonban rácáfolt erre: előbbi pilóta megszerezte a világbajnoki címet, utóbbi pedig az összesített tabella harmadik helyén zárt.
Cecchinello az idei célokról is beszámolt: „Úgy gondolom, [Johann] Zarco hasonló eredményeket fog elérni, mint Buriramban, különösen akkor, ha beérünk Európába, és jönnek azok a pályák, ahol rövid egyenesek vannak. Ha a fejlesztés továbbra is előrelépéseket mutat, akkor a szezon második felében újabb kis lépeseket tehetünk előre, utána akár az első ötért is harcolhatunk. 2026-ban pedig természetesen még többet akarunk. De az még nem világos, hogy ekkor kik lesznek a versenyzőink.”
A Honda és a Yamaha javulása sem olyan nagy mértékű, mint amilyennek elsőre tűnik?
Az olasz szerint Jerez után Somkiat Chantra is előre fog lépni. Látja benne a potenciált, ugyanis remekül fékez és a lassú kanyarokban is jó, de a gyors tempójuakban még fejlődnie kell a thainak.
Folytatódik a MotoGP leghosszabb házassága?
Az LCR csapatának történelme már hosszú időre nyúlik vissza, ugyanis Cecchinello 1996-ban alapította a csapatot, és be is nevezett a 125 köbcentis kategóriába, az utolsó ott töltött szezonjuk a 2004-es volt. 2002 és 2007 között a 250 köbcentiben is megvetette a lábát, 2006 óta pedig a királykategória kirobbanthatatlan tagja. Érdekesség, hogy ekkor léptek fúzióba a Hondával, azóta ők a japánok egyik – 2019 óta az egyetlen – szatellitcsapata.
Közös munkájuk eddig négy győzelmet és tizenhat dobogót eredményezett. Legsikeresebb versenyzőjük Cal Crutchlow, aki a maga három sikerével és tizenkettő pódiumával a legnagyobb szeletet hasította ki a képzeletbeli tortából. A Honda–LCR-házasság jelen állás szerint 2026-ig tart, azonban Cecchinello sejtelmesen fogalmazott: „Opciónk van a Hondával, hogy folytassuk a munkát 2027-ben is.” Mint ismeretes, ebben az évben jelentősen megváltoznak a technikai szabályok, többek között új motorblokkok érkeznek a szériába, és ezek hengerűrtartalma a jelenlegi 1000-ről 850 köbcentire fog csökkenni.
Ezenfelül az LCR az ázsiai piacon is fontos szerepet játszik. 2018 óta két különböző főszponzorral neveznek a királykategóriába (Castrol és Idemitsu), utóbbi pedig egy ázsiai versenyzőt támogat. Így került a MotoGP körforgásába 2024-ig Takaaki Nakagami, de hasonló utat járt be Chantra is.
Az első thai MotoGP-pilóta sírva fakadt, amikor értesült a nagy hírről, majd felhívta az anyukáját