A gyári Ducati névadó szponzora nemrég bemutatott egy új technológiát, amellyel a gyártó már a futamhétvégék elején, az első szabadedzés előtt helyzeti előnybe kerülhet a többiekkel szemben. A középpontban egy robot áll, amely forradalmasíthatja az adatgyűjtést, illetve a körülményekhez való gyors alkalmazkodást.
Március elején rendezték a a Mobil Világkongresszust, vagyis a világ legnagyobb és legfontosabb mobilkommunikációs iparági rendezvényét, amelyen részt vett a Ducati gyári MotoGP-csapatának névadó szponzora, a Lenovo is. Ennek pedig nagyon is van relevanciája a versenyzés szempontjából, ugyanis olyan technológiát mutattak be, amely tovább növelheti a bolognaiak fölényét, és forradalmasíthatja az adatgyűjtést.
A SPEEDWEEK.com beszámolója szerint az eszközt már tavaly Mugellóban tesztelték, de a rendszeres használatára csak idén kerül sor. Hogy pontosan hol, az egyelőre nem egyértelmű, de az biztos, hogy az európai helyszíneken be fogják vetni. Mindez perig jelentős előnyt biztosíthat a többiekkel szemben, már az első pályára gurulás előtt.
Hogy miről van szó pontosan? Nos, egy fejlett elemzőrendszerrel rendelkező robotról, amelyet a Lenovo ThinkStation P360 Ultra munkaállomás hajt. Az eszközt még a csütörtöki pályabejáráson vetik be, melynek során a robot követni fogja a pálya nyomvonalát. Ennek köszönhetően pedig rendkívül hasznos információkat nyer a gyártó számára.
Az út során ugyanis az eszköz beolvassa a pályát, és egy háromdimenziós térképet készít róla. Mindez pedig nagyon pontos részleteket tartalmaz a kanyarok dőlésszögétől kezdve az aszfalt egyéb fontos tulajdonságaiig. Erre pedig alighanem valóban képes, hiszen másodpercenként körülbelül hatmillió adatot tud begyűjteni.
Mindez pedig forradalmasíthatja az ilyen jellegű információszerzést, hiszen jelentősen megkönnyíti a mérnökök dolgát. Mivel ennek köszönhetően akár több ezer lehetséges forgatókönyvet le lehet szimulálni, pontosabban meg lehet jósolni, hogy a különböző beállítások hogyan fognak működni, és mi a legjobb megoldás az egyes kanyarokban. Emellett pedig azt is precízebben meg lehet határozni, hogy az időjárási körülmények hogyan befolyásolják a pályán nyújtott teljesítményt.
„Folyamatosan feszegetjük a határokat a technológia és a sport változó metszéspontjában, új technikákat fejlesztünk ki, amelyekkel a versenytársak előtt járunk – nyilatkozta Andrea Gorfer, a Ducati Corse elektronikai tervezője. Valóban, hiszen így a bolognaiak már az első szabadedzés előtt helyzeti előnybe kerülhetnek, a főversenyeken pedig becslések szerint összességében 2,5-3 másodpercet hozhat a konyhára a technológia, amely egyébként leginkább a gyári alakulat pilótáira, Marc Márquezre és Francesco Bagnaiára fókuszál, de a márkatársak is élvezhetik az előnyeit.
A Lenovo egyébként nem először segíti ilyen módon a Ducatit, hiszen 2020-ban megjelent a Ducati Lenovo Remote Garage. Ez lehetővé teszi a mérnököknek, hogy távolról is dolgozhassanak, és valós időben elemezhessék a versenyhétvégéről érkező adatokat. Ennek segítségével pedig szinte azonnal képesek optimalizálni a beállítást, és elhárítani az esetleges problémákat.
Diadal belső nézetből – ilyen volt a Ducati-garázsban megélni a Thai Nagydíjat (videó)