back to top
2025. március 14. 19:25
KezdőlapMotoGPAcosta már jövőre Ducatira ülhet, ha a KTM nem teljesít elég jól?

Acosta már jövőre Ducatira ülhet, ha a KTM nem teljesít elég jól?

Sajtóértesülések szerint Pedro Acosta elhagyhatja a KTM-et, amennyiben az nem szerepel elég jól, és ennek kapcsán menedzsere, Albert Valera sokatmondó kijelentést tett. A célpont állítólag a Ducati, azon belül is a VR46 lehet.

A meglévő szerződések alapján a MotoGP mezőnye úgy mehetett neki az idei szezonnak, hogy nem lesz akkora mozgás az átigazolási piacon, mint tavaly, amikor 2024-ről 2025-re tizenkét ülés cserélt gazdát. Azonban, mint azt már oly’ sokszor lehetett látni, ezek a kontraktusok nem feltétlenül jelentenek garanciát, és nem kizárt, hogy egy igencsak kapós versenyző fog gyártót, illetve csapatot váltani.

Az AS ugyanis úgy tudja, hogy Pedro Acosta már az idei év végén elhagyhatja a KTM-et, amennyiben az nem teljesít elég jól. A spanyol pilóta ugyan tavaly 2026-ig hosszabbította meg a szerződését a mattighofeni márkával, de a portál információi alapján ebben szerepelhet valamilyen záradék, bár ezt nem konkretizálták.

Acosta esetleges távozása már akkor felmerült a sajtóban, amikor kiderült, hogy a KTM hatalmas adósságot halmozott fel, és a cég fennmaradása is veszélybe került. Bár úgy tűnik, hogy ez már nem fenyegeti az osztrák vállalatot, de elképzelhető, hogy ettől még elveszíthetik legnagyobb ígéretüket. A 20 esztendős motoros menedzsere, Albert Valera ugyan semmilyen konkrétumot nem jelentett ki, de így is sokatmondóan nyilatkozott. „Reméljük, hogy nagyon jól alakulnak a dolgok a KTM-nél, és hosszú évekre maradhatunk – fogalmazott. – Ez a KTM-en múlik. Pedro elkötelezett a márka iránt, és az a célja, hogy világbajnokságokat nyerjen a KTM-mel.”

Acosta mindenkit igyekezett megnyugtatni: Egyáltalán nem érint minket a KTM jelenlegi helyzete

A második mondat alapján feltételezhető, hogy Acostáék minimum számolnak a távozással, és állítólag a Ducati lehet a célpont. Azon belül is a VR46, amelynek lehetőségével az érintettek elkezdhettek foglalkozni, bár persze még messze vannak attól, hogy bármit is véglegesítsenek. Az olasz sajtó már akkor cikkezett erről, amikor a gyári KTM pilótája januárban részt vett Valentino Rossi hagyományos háziversenyén, és a rossz nyelvek szerint a kilencszeres világbajnok is puhatolózott nála.

Acosta korábban leszögezte, igyekszik hűséges maradni a KTM-hez, ám nyilvánvaló, hogy az ő képességeivel nem lesz örökké türelmes azzal a gyártóval szemben, amelynek kétségkívül sokat köszönhet. Pláne akkor, ha látja, hogy a Ducati (vagy bármelyik másik márka) dominálja a hétvégéket. Az ötszörös királykategóriás dobogós csütörtökön igencsak szép szavakkal illette a bolognaiakat, illetve a versenyrészleg általános igazgatóját.

Hűha… – gondolkozott el az állát vakarva, amikor arról kérdezték, mi hiányzik a legjobban a KTM-ről, ami a Ducatin megvan. – Nos, egyértelmű, hogy Gigi [Dall’Igna] egy lépéssel a többiek előtt jár. Ez nyilvánvaló. Látva a kategória fejlődését, ahogyan a minap néztem, végül is ő hozott létre mindent, amit most mindannyian használunk, például az [összeültető] eszközt és olyan dolgokat, amelyekről azt sem tudjuk, micsodák. Ha az ember feltalál valamit, akkor mindig egy lépéssel a többiek előtt jár. Általánosságban véve a modern MotoGP arról szól, hogy a többi márka lemásolja mindazt, amit a Ducati csinál. Kezdetben senkinek nem voltak szárnyai, aztán az összes gyártó elkezdett kis szárnyelemeket építeni. Emlékszem, amikor [Jorge] Lorenzo debütált a Ducatival, voltak panaszok, mert a szárnyak olyan nagyok voltak, hogy egy kar is belefért volna, és csak a szárnyakat lehetett látni. Egy lépéssel előttünk járnak. Hogy nekem mi tetszik? Bárcsak kipróbálhatnék egyet, hogy megmondhassam, mit szeretek jobban azon a motoron, mint az enyémen.”

„Kicsoda?” – Acostát korábbi megszólalása miatt támadják a rajongók rosszul sikerült futama után

Persze ha az átigazolás tényleg megvalósul – amitől még azért messze vagyunk –, akkor a VR46 egyik versenyzőjének nyilvánvalóan távoznia kell. Ez a pilóta elméletileg Franco Morbidelli lenne, hiszen Fabio Di Giannantonióval ellentétben neki csak az idei év végéig szól a szerződése, de az olasz istálló csapatigazgatója leszögezte, egyelőre vele képzelik el a jövőt.

A legfontosabb, hogy folytatnunk kell a munkánkat Frankie-vel, aki hihetetlenül teljesít – mondta Pablo Nieto. – Vele akarjuk folytatni. Nyilvánvalóan úgy gondoljuk, hogy hihetetlen potenciállal bír, de természetesen Acostát is kedveljük. Ő egy rendkívül érdekes versenyző, de most nincs itt az ideje, hogy erről beszéljünk. Továbbra is jó munkát kell végeznünk a rendelkezésre álló két pilótával.”

Acosta tudja, mit kell tennie ahhoz, hogy a thaiföldi bukása ne ismétlődjön meg