Marco Bezzecchi elégedett a termasi péntekjével, és hangsúlyozta, az egykörös tempót illetően még van benne tartalék. A gyári Aprilia pilótája az élmezőnyben harcolna, de őrültséget azért nem akar csinálni.
Marco Bezzecchi amolyan sötét lóként vágott neki az Argentin Nagydíj hétvégéjének. Az olasz versenyző két éve pont a termasi pályán aratta pályafutása első győzelmét a MotoGP-ben, és ugyanezen a futamon az első leggyorsabb körét is megfutotta. Ráadásul egy esztendővel korábban az Aprilia szintén ezen a helyszínen iratkozott fel a futamgyőztes gyártók listájára.
Váratlan eredmény az Argentin Nagydíj nyitányán, egy Honda beférkőzött a két Márquez közé
A 26 éves motoros ennek megfelelően kifejezetten jól kezdte a hétvégét, és mind a szabadedzést, mind az edzést az élmezőnyben zárt a pénteki napon. A helyi idő szerint délutáni tréningen negyedikként végzett, amivel a Ducatikat leszámítva ő volt a legjobb. Bezzecchi egyértelmű célt fogalmazott meg a hétvége további részére vonatkozóan.
Marc Márquez megdöntötte évtizedes körrekordját, Bagnaia bukása miatt aggódhatott az edzésen
„Elértem a célomat, rögtön bejutottam a Q2-be, de a gyorskört illetően még van némi tartalékom az időmérőre – nyilatkozta. – Javítanom kell, hogy valamivel előrébb kerüljek a rajtrácson. Még mindig le vagyok maradva egy kicsit a leggyorsabbaktól. Szeretnék előrelépni Thaiföldhöz képest, az élbollyal akarok csatázni, de anélkül, hogy őrültséget csinálnék. Ha pedig nem tudok, akkor a legtöbbet szeretném kihozni a lehetőségeimből, kezdve a gyorskörökkel.”
A forduló kezdése előtt az egyik fő beszédtémát a pálya állapota szolgáltatta. Mivel ugyanis egy év kimaradt, sokan attól féltek, hogy nagyon rossz lesz a tapadás. Nos, a helyzet valóban nem szokványos, ráadásul az előző éjszaka még az eső is eleredt, ám Bezzecchi úgy véli, összességében jobbak a feltételek, mint amire számított.
„A pályakörülmények jobbak voltak a vártnál – jelentette ki. – Amikor csütörtökön gyalogosan megvizsgáltam, az volt a benyomásom, hogy koszosabb. Amikor viszont délelőtt pályára mentem a motorral, sokkal jobb volt, mint amikor legutóbb itt jártunk. Szóval jó érzést tudtunk felépíteni, nem alakult rosszul a nap.”
Egyelőre úgy tűnik, hogy az Aprilia ismét a második erő lehet a Ducati mögött. Bezzecchitől megkérdezték, hogy szerinte van-e olyan terület, ahol felülmúlják a bolognaiakat. „Az elejével kapcsolatban nagyon magabiztos vagyok – felelte. – A tapadás szempontjából is jó a motor. A stabilitás viszont kicsit hiányzik.”
Marc Márquez elárulta, kik lehetnek a legerősebb ellenfelei Argentínában
A futamok előtt mindig kulcskérdés, hogy a mezőny tagjai milyen gumikeverékeket választanak. Bezzecchi erre még nem tud válaszolni. „Szombaton általában sokat javul a pálya, mert három eseményünk van egymás után – fogalmazott. – Az időmérő után, a körülményektől függően többet tudunk mondani arról, hogy melyik abroncs a legjobb.”