Johann Zarco úgy véli, ha az Argentin Nagydíj elején sikerül Francesco Bagnaia előtt maradnia, akkor akár dobogón is zárhatott volna, ám végül a hajrában Fabio Di Giannantonio is megelőzte, amiért nagyon dühös volt. Az első negatív érzések után viszont az elégedettség lett rajta úrrá.
Johann Zarco már pénteken jelezte, hogy minden bizonnyal a mezőny elejében kell vele számolni a folytatásban. Az LCR pilótája olyannyira bízott magában és a motorjában, hogy a nap végén elárulta, a dobogót sem tartja kizártnak. Másnap aztán az időmérő után mehetett is nyilatkozni, hiszen harmadikként zárt, és bár a sprinten nem rajtolt jól, a negyedik helyre így is visszajött.
A francia motoros ennélfogva optimistán várhatta a főfutamot. Bár az elején ismét nem sikerült megtartania a harmadik helyet, később sikerült megtámadnia Francesco Bagnaiát. Azonban hiába előzte meg a gyári Ducati versenyzőjét, az mindkétszer a következő kanyarban visszajött elé. A hajrában pedig már nem tudott mit tenni.
Marc nyerte a Márquez-kupa termasi fordulóját, győzelmével történelmi mérföldkőhöz érkezett
„Ez egy pozitív hétvége volt, és a vasárnap is kiválóan alakult – nyilatkozta. – Mindent megpróbáltam, hogy dobogóra álljak. Szombathoz képest jobban rajtoltam, és olyan helyzetben voltam, hogy vissza tudtam jönni a harmadik helyre. Ezt próbáltam kihasználni. Szerintem két jó előzést is végrehajtottam Peccóval szemben, de ő elég jól védekezett, és a kilences kanyarban mindig visszajött elém. A tizenegyes kanyarban volt némi vibrációs problémánk, ami azt jelentette, hogy a tizenkettesben és a tizenhármasban, ahol erősnek éreztem magam, nem tudtam támadni. A Peccóval való csata közben az első gumim nagyon felforrósodott, és semmit nem tudtam kipróbálni. Rengeteg energiát fordítottam arra, hogy keressek egy olyan pontot, ahol megelőzhetem őt, de egyszerűen túl nehéz volt. Le kellett lassítanom, mert a motor kezdett nagyon csúszkálni. Próbáltam visszanyerni a ritmusomat, hogy utolérjem, de a verseny végén a Honda jobban mozgolódott, és nem tudtam megállítani Diggiát a felzárkózásban. Az irányváltásoknál veszítettem némi teljesítményt, ő pedig megelőzött. Szerettem volna találni egy helyet, ahol visszaelőzhetem, de nem volt rá mód.”
Zarco természetesen Fabio Di Giannantonióra utalt, aki az utolsó körben utasította maga mögé egykori márkatársát. A 34 éves motoros nyilvánvalóan nem örült neki, hogy ennyire a végén bukott egy pozíciót. „ Az utolsó körökben a motor sokat mozgott – mondta. – Nagyon dühös voltam, amikor Diggia megelőzött, mert úgy éreztem, hogy talán újra utol tudom érni, de végül nem sikerült.”
A late move that now bears the Best Overtake badge! ⚔️ @FabioDiggia49#ArgentinaGP 🇦🇷 pic.twitter.com/fyEeGtROcj
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) March 18, 2025
Az állandó mezőny korelnöke úgy érzi, ha az elején Bagnaia előtt tud maradni, akkor Franco Morbidelli helyett ő ünnepelhetett volna a pódiumon „Az elején nagyon gyors voltam – fogalmazott. – Extra sebességgel rendelkeztem a közepes gumin, illetve az is igaz, hogy talán be tudtam volna menni 1:39 alá, és ott tudtam volna maradni Álex Márquezzel és Marc Márquezzel. Vagy ha nem is maradtam volna velük, de Morbidelli pozíciójában lehetnék.”
„A hatodik hely jó, álomszerű hétvégénk volt, de egyértelmű, hogy azokban a pillanatokban, amikor úgy voltam vele, hogy előzhetek, hogy megpróbálhatok valamit, megkíséreltem, de végül nem jött össze – folytatta. – Nem sikerült dobogóvá konvertálni, ez az, ami kicsit dühít. Egy futamon sok az apróság, és ha ezek mindegyike jól alakul, akkor akár négy másodpercet is lehet nyerni egy futamon, amivel pódiumra lehet kerülni, [ám] ha kicsit nehezebben mennek a dolgok, akkor az ember hatodik lesz.”
Persze Zarco így is messze felülmúlta az előzetes várakozásokat a hétvégén, hiszen akár az időmérős, akár a sprint- vagy a főfutamos eredményét vesszük alapul, kijelenthető, hogy 2023 óta nem látott magasságokba juttatta a Hondát, amely így most a konstruktőri tabella második helyét foglalja el. Ami pedig az egyszeres királykategóriás futamgyőztest illeti, a négy legjobb Ducati mögött az ötödik pozícióban áll egyéniben.
„Több mint pozitív, ez egyértelmű, nagyszerű – utalt a termasi fordulóra, – Ez egy álomszerű hétvége volt. Egy ilyen után az ember a végsőkig álmodozni akar, ezért mondtuk, hogy ez egy lehetőség, hogy a dobogóért kell küzdenünk. Az első érzés az, hogy valamennyire el kell fogadni ezt a csalódást. Ezen túllépve, igen, nagyon boldog vagyok. Fontos pontokat szereztem, és egyértelmű, hogy végül is nem vagyok olyan nevetséges mértékben lemaradva az elsőtől. Az enyém az első Honda öt Ducati mögött, ami nem rossz.”