back to top
2025. március 31. 05:58
KezdőlapMotoGPKét futam után leszűrt tanács: nem számít Stoner fizetése, mindent meg kell...

Két futam után leszűrt tanács: nem számít Stoner fizetése, mindent meg kell neki adni

Carlos Checa érdekes történeteket mesélt Casey Stonerről. Rávilágított arra, hogy miért verte tönkre kollégáit a Ducatin belül, de azt is felfedte, mit mondott a Honda akkori ügyvezetőjének az ausztrál átigazolásakor.

Carlos Checa neve ismerősen csenghet a veterán motorverseny-rajongók számára. A spanyol expilóta 1995 és 2007 között az 500 köbcentiméteres géposztály, majd a MotoGP mezőnyét erősítette. Királykategóriás éveit további hat Superbike-vb-s idénnyel öblítette le, ahol 2011-ben a világbajnoki címet is elhódította. A versenyszerű motorozással 2013-ban hagyott fel. Checa ezúttal egy spanyol podcastban járt, ahol többek között Casey Stonerről kapcsán is megosztotta gondolatait.

Természetesen az ausztrált sem kell bemutatni. Hét szezon a MotoGP-ben, két világbajnoki siker, valamint harmincnyolc győzelem. Nem kérdés, hogy a királykategória, illetve az ausztrál motorozás egyik legnagyobb alakjáról beszélünk, annak ellenére, hogy betegsége miatt mindössze 27 évesen vonult vissza. Az sem véletlen, hogy nemrégen beválasztották az ausztrál hírességek csarnokába.

Stoner kemény szavakkal illette 2007-es bajnoki Ducatiját: Igazán semmire sem volt jó

„Teszteltem Stoner motorjával, és nem értettem, hogyan lehet ennyire gyors ez a srác – emlékezett vissza Checa a Fast & Curious nevű podcastban. Hitetlenkedése nem volt meglepő. Ezekben az években (Stoner 2007 és 2010 között erősítette a Ducatit) egy érdekes koncepcióban hitt, ugyanis az alapot egy szénszálas monocoque váz adta. Ennek következtében Stoner volt az egyetlen, aki teljesen ki tudta használni a motor adta lehetőségeket, mindenki más szenvedett vele.

Bár Checa 2007-ben befejezte királykategóriás karrierjét, 2010-ben az utolsó két futamon (Estoril és Valencia) Mika Kalliót helyettesítette az akkoriban Ducatit használó Pramacnál. Természetesen a világot nem tudta megváltani, de tizenötödik helyének köszönhetően egy pontot így is szerzett. A tesztek alatt első kézből láthatta, mennyire komplikált Stoner motorja, amely ekkor már egy módosított szénszálas monocoque vázzal volt felszerelve. A spanyol hozzátette, elképesztő különbségeket tapasztalt. Elárulta, ausztrál ellenfele remekül alkalmazkodott az első gumihoz, és rengeteg előnyt tudott abból kovácsolni, ahogyan versenyzett, és amennyire jól megértette a motor működését.

Stoner 2011-ben azonban visszatért korábbi gyártójához. Checa ennek kapcsán is megosztott egy izgalmas történetet: „A Honda ügyvezetője megkeresett, és azt mondta, hogy »Stoner dupla fizetést kér«. Én erre azt válaszoltam, hogy ez nem számít, adjátok meg neki. Ha két teljesen új motort kell építeni, az négyszeres áron fog visszajönni. Az sem számít, hogy mire ül rá, úgyis le fog győzni minket.”

„Ugyanez történt Marc Márquezzel is. A legjobbat akarták, mert tudták, hogy ő jelenti a különbséget. De most nem ezt látjuk” – húzott párhuzamot a spanyol és az ausztrál között.

Legendás pilóták rekordjait állította be Marc Márquez – de vajon érdemes készülni a dominanciára?