Jorge Martín elárulta, a második sérülése súlyosabb volt az elsőnél, ugyanakkor most már sokkal gyorsabban halad a felépülése, mint korábban. Egyik utódja, Jack Miller viszont nem támogatja azt a javaslatot, amely a visszatérését lenne hivatott megkönnyíteni.
Talán ki lehet jelenteni, hogy a szezonrajt legnagyobb vesztese Jorge Martín. A spanyol pilóta ugyanis eddig egyik futamhétvégén sem volt ott, ahogyan Austinban sem lesz jelen, miután az előszezonban kétszer is megsérült. Az első, sepangi bukása miatt „csak” a tesztelés hátralévő részét kellett kihagynia, viszont a Thai Nagydíj hetében ismét elesett, ami újabb töréseket eredményezett.
Egyelőre tehát várni kell arra, hogy a címvédő éles körülmények között bemutatkozzon új motorján, az Aprilián. A spanyol pilóta addig is közzétett egy videót az Instagram-oldalán, hogy tájékoztassa rajongóit, illetve követőit. Egyfajta mentegetőzéssel kezdett, és kijelentette, az elmúlt hetek nehézségei okozták, hogy nem volt túlságosan aktív a közösségi médiában. Ezután rátért a történtekre.
„Miként tudjátok, az első sérülésemet Malajziában szenvedtem el, utána elég gyorsan felépültem, újra elkezdtem edzeni, aztán supermotoedzés közben jött egy nagy bukás, amely sokkal komolyabb volt – árulta el. – Az első sérülésem után viszonylag gyorsan meggyógyultam, és elég jól éreztem magam. A thaiföldi [hétvége] előtt supermotomotorral tréningeztem, és ezzel estem nagyot. Nagyon nehéz időszak volt, de most már kicsit kezdem látni a fényt.”
Martín elárulta, mikorra tervezi a visszatérést, de eredményeket akkora sem tud garantálni
Martín mindkét balesetben több végtagját is eltörte. A legrosszabb a bal csuklójának sérülése, amely abból a szempontból elég alattomos, hogy a teljes felépülés általában meglehetősen hosszú időt vesz igénybe, ahogyan azt a Moto2-es Joe Roberts esete is mutatja. A 27 éves motoros mindent megtesz annak érdekében, hogy okuljon a közelmúlt eseményeiből.
„A legsúlyosabban az orsócsontom és a sajkacsontom sérült meg, ezenkívül négy törésem volt a bal lábamban, valamint némi izomsérülés a bordáimnál – foglalta össze második balesetének eredményét. – Szóval egyáltalán nem egy könnyed sérülés volt, az biztos. Ha van valami, amit elmondhatok, az az, hogy száz százalékot fogok nyújtani, hogy a legjobb formámban térjek vissza, száz százalékot fogok adni annak érdekében, hogy tanuljak a hibáimból, ahogyan mindig is próbálok, és a lehető leghamarabb vissza fogok térni.”
Martín a napokban bejelentette, hogy a Katari Nagydíj április 11-e és 13-a között esedékes hétvégéjén már ott szeretne lenni. Ezt azonban még nem érdemes készpénznek venni, hiszen ő maga sem biztos benne, hogy sikerülni fog. Az mindenesetre pozitívum, hogy a gyógyulása most már jobban halad, mint korábban.
„Nagyon keményen dolgozom a felépülésért – szögezte le. – Nem tudom pontosan, mikor térhetek vissza. Az biztos, hogy Austinban nem leszek, a terv az, hogy Katarban már ott legyek, de semmi nem biztos. Szóval még nem tudom. Nagyon várom már, hogy újra csatlakozhassak a csapatomhoz, az Apriliához, hogy ismét vezethessem azt a csodálatos motort. Csak ennyit tudok mondani. Sajnálom, hogy ennyi időt kihagytam, de azt hiszem, kezdek kicsit jobban lenni, most már elkezdek edzeni, az állapotom sokkal gyorsabban javul, mint közvetlenül a sérülésem után, úgyhogy remélem, nagyon hamar találkozunk a pályán.”
Martín bizonyos szempontból az előző hétnek is főszereplője volt, még ha csak áttételesen is. Az Aprilia ugyanis előállt egy javaslattal, amely segítené őt a visszatérésben, ahogyan persze később más megsérülő pilótákkal is ugyanez lenne a helyzet. Az ötlet lényege, hogy ezeknek a versenyzőknek biztosítsanak egy tesztnapot MotoGP-motorral. Jack Miller, aki tulajdonképpen az egyik utódjának tekinthető a Pramacnál, azonban ellenzi mindezt: az ausztrál motoros Valentino Rossi 2010-es és Marc Márquez 2020-as sérülését hozta fel példaként.
Az Aprilia megváltoztatná a szabályokat, hogy Martínnak „simább” legyen a visszatérése
„Végső soron ez a MotoGP, és már nagyon régóta ezek a szabályok – fogalmazott. – Ha visszamegyünk oda, amikor Valentino Rossi eltörte a lábát, és így tovább, vagy például Marc Márquezről is beszélhetek, aki majdnem egy teljes szezont hagyott ki… [Martínék] csak azt a rendelkezésre álló tesztet tudták teljesíteni. Ez így működik. Vannak Superbike-motorok és különböző vezetési [módok]. A szabály az szabály, ez számukra sajnálatos, de idén ezeket a lapokat osztották nekik.”
Egyetlen gyártó ellenzi az Aprilia Martín érdekében benyújtott kérelmét – vagy mégsem?