Fabio Quartararo felidézte, hosszú megbeszélések zajlottak, mielőtt meghosszabbította szerződését a Yamahával, mivel rengeteg igényt fogalmazott meg. A francia versenyző elmondta, mire szokott gondolni, amikor a motor nem megfelelően muzsikál alatta, és arra utalt, hogy szerződése lejártával rövid távon fog gondolkodni.
A MotoGP mostani idényének első két fordulója után nehéz megítélni a Yamaha helyzetét. Tény, hogy az ivatai márka a konstruktőri tabella utolsó helyén áll, ám a szituáció korántsem tűnik kilátástalannak. A Thai Nagydíj hétvégéjén Jack Miller a sprinten eldobta a motort, míg másnap a meglazult burkolat miatt esett vissza, míg Argentínában Fabio Quartararónak volt balszerencséje, hiszen Marco Bezzecchi őt találta el, miután elmérte az első kanyar féktávját.
Elmarasztalták a Quartararónak nekihajtó Bezzecchit, aki elismerte hibáját
A francia pilóta most már évek óta nem tud a legjobbak között küzdeni, igaz, előtte egy másik lépcsőfokot szeretne megugrani. „Mielőtt az élmezőnybe történő visszatérésen gondolkoznék, jó lenne, ha nem kellene minden hétvégén azzal foglalkoznunk, hogy bejutunk-e a Q2-be vagy sem – nyilatkozta a GP Racingnek. – Képesnek kell lennünk bekerülni a legjobb tízbe pénteken.”
Quartararo: Egyetlen más motorral sem tudjuk felvenni a harcot, utolsók vagyunk a gyártók között
A 25 éves motoros utoljára a 2022-es szezon közepén mondhatta el, hogy igazán versenyképes motoron ül. A Yamaha utána meredek lejtmenetbe került, és a tavalyi év elején az is felmerült, hogy távozik a japán gyártótól. Végül viszonylag hamar, áprilisban meghosszabbították a szerződést, igaz, Quartararo jó néhány feltételt szabott.
„Mielőtt megújítottam a szerződésemet a Yamahával, hosszú megbeszélések zajlottak, mert nagyon sok mindent kértem: új embereket, további mérnököket, egy szatellitcsapatot, egy másik projektet – idézte fel. – Idén először végre minden összejött. A Yamaha valóban nagy erőfeszítéseket tett a felzárkózás érdekében, aminek örülök, bár nyilvánvalóan türelmesnek kell lennünk, hogy learassuk a gyümölcsét.”
A 2021-es királykategóriás világbajnokot sokan a mezőny egyik legjobb pilótájának tartják, ám az M1-esen most már évek óta nem nagyon tudja megmutatni, mire képes. Előfordult, hogy ezt meglehetősen nehezen tudta kezelni, ám mostanában arra gondol, hogy a helyzet lehetne sokkal rosszabb is, és összességében hálás lehet a Yamahának.
„Amikor az ember tudja, hogy képes a győzelemért vagy legalább a dobogóért küzdeni, és a gép korlátozza, azt nem könnyű beismerni – fogalmazott. – Ilyenkor mindenkit hibáztat. Szóval, amikor ez történik velem, visszagondolok 2019-re, és arra, hogy ha a Yamaha nem adja meg nekem a lehetőséget, hogy bemutatkozzak a MotoGP-ben, talán soha nem kaptam volna meg ezt az esélyt. Azt is megtanultam, hogy miként uralkodjak a dühömön és a frusztrációmon.”
Quartararo tehát jelenleg elkötelezett a Yamaha iránt, ahova 2026-ig köti szerződés. Ami viszont a későbbieket illeti, egyértelművé tette, hogy nem feltétlenül marad a hangvillásoknál, és arra tett utalást, hogy akkor már rövid távon fog gondolkodni. „Két idény áll előttem a Yamahával, talán pályafutásom két legfontosabb szezonja, és alig várom, hogy segítsek nekik visszatérni a legmagasabb szintre – jelentette ki. – Ez igazi motivációt jelent. Utána már nem lesz több vesztegetni való időm, és oda megyek, ahol a legjobban járok.”
Kiküszöbölte korábbi problémáját, ám egy másik fontos területen nem fejlődött a Yamaha?