back to top
2025. március 31. 06:06
KezdőlapMotoGPKiküszöbölte korábbi problémáját, ám egy másik fontos területen nem fejlődött a Yamaha?

Kiküszöbölte korábbi problémáját, ám egy másik fontos területen nem fejlődött a Yamaha?

Paolo Pavesio kiemelte, az egykörös tempót illetően egyértelműen fejlődött a Yamaha. A hangvillások versenyrészlegének ügyvezető igazgatója ugyanakkor hozzátette, az argentínai futamokon nem tudták kiaknázni bennük rejlő potenciált.

A Yamaha az elmúlt időszakban, különösen tavaly az időmérőkön küszködött igazán. Fabio Quartararo többször is elmondta, hogy hiába jó a tempója adott esetben a futamon, ha hátulról indul, akkor lehetetlen igazán jó eredményt elérnie. Nos, lehetséges, hogy idén pont fordított a helyzet, és az ivataiak szombat és vasárnap délután vannak nehéz helyzetben.

A termasi hétvége például kifejezetten biztatóan indult számukra, hiszen pénteken a gyári csapat mindkét versenyzője bejutott a Q2-be, ráadásul a francia pilótának ezt úgy sikerült elérnie, hogy Francesco Bagnaia már a 2-es kanyarban elesett előtte, így nem tudta kihasználni az olasz motoros szélárnyékát. Paulo Pavesio szerint az egykörös tempó mindenképpen ígéretes.

Nagy kihívást jelentett a hétvége, de látunk néhány pozitívumot – jelentette ki a Yamaha gyári MotoGP-istállójának YouTube-csatornáján közzétett videóban a versenyrészleg ügyvezető igazgatója. – Leginkább az egykörös tempóra gondolok, hiszen pénteken két versenyző is rögtön bejutott a Q2-be. Az biztos, hogy a csúcssebesség tekintetében fejlődött a motor. Ami viszont a versenytempót illeti, komplikált volt a hétvége.”

Hivatalos: Oliveira kihagyja az Amerikai Nagydíjat, a Yamaha tesztcsapatából érkezik a helyettese

Utóbbi mondattal szintén nehéz vitatkozni. A sprinten egyetlen Yamaha sem szerzett pontot, és a futamon is az első tízen kívül zártak. Miguel Oliveira sérülés miatt el sem indult, míg Álex Rins a tizenkettedik, Jack Miller a tizennegyedik, a rajt után Marco Bezzecchi áldozatává váló Quartararo pedig a tizenötödik pozícióban ért célba. Bár Ai Ogura kizárása miatt mindhárman eggyel előrébb kerültek, ez sovány vigaszt jelentett.

Nehezen találtuk meg a jó egyensúlyt, hogy megfelelően kiaknázzuk a bennünk rejlő potenciált és kezeljük a tapadást a kanyarkijáratokon – folytatta Lin Jarvis utódja. – Ez összességében befolyásolta a pilótáink teljesítményét. Igen, mindhárman pontot szereztek, Fabio pedig balszerencsés volt az elején, amikor egy ellenfele nekiment, ám többre vágyunk, és ezért vagyunk motiváltak, hogy dolgozzunk. Bizonyos szempontból örülünk, hogy Austinban hamarosan újra versenyezhetünk.”

A Yamaha egyelőre tehát csalódást keltően áll, főleg a tesztek utáni várakozásokhoz képest. Az egyéni tabellán a 8 pontos Miller van a legelőrébb, de ő is csak a tizenharmadik, míg a gyártóknál és a csapatoknál a Yamaha az utolsó, illetve az utolsó két helyet foglalja el. A konstruktőri táblázaton 13 ponttal rendelkeznek, míg a gyári istálló 11, a Pramac pedig 10 egységet gyűjtött.

Így áll a MotoGP-tabella az Argentin Nagydíj után