Frankie Carchedi, Marc Márquez tavalyi versenymérnöke még 2024-ben kijelentette, Francesco Bagnaia azonos motoron nem fogja tudni felvenni a spanyol pilótával. Mindezt 2003 Superbike-világbajnoka, Neil Hodgson osztotta meg, aki a 2014-es idényhez hasonlította a mostani kiírást.
Marc Márquez egyelőre minden igazán releváns pályaeseményen legyőzhetetlennek bizonyult, hiszen mind a Thai, mind az Argentin Nagydíj hétvégéjén megszerezte a pole pozíciót, majd a sprintet és a főfutamot is megnyerte. Ráadásul a termasi hosszú verseny kivételével mindegyiken úgy tűnt, hogy ehhez nem is kellett különösebben megerőltetnie magát.
Bár sokan vártak tőle jó teljesítményt a gyári Ducatin, de arra jóval kevesebben számítottak, hogy csapattársa, Francesco Bagnaia nemhogy vele nem tudja felvenni a versenyt, de még a 32 éves pilóta öccsét, Álex Márquezt is képtelen megverni. Frankie Carchedi viszont egyelőre megigazulni látszik, ami a két királykategóriás világbajnok közötti különbséget illeti.
Bagnaia és a szezonkezdetek: érdekes ellentét húzódik a számok mögött
„Frankie hat hónapja mondogatja ezt nekem – fogalmazott Neil Hodgson, 2003 Superbike-világbajnoka a TNT Sports műsorában. – Ő volt tavaly Marc versenymérnöke, úgyhogy nyilván látta, mekkora hátrányt jelentett a 2023-as motor a 2024-eshez képest. Szerinte körönként négy és hat tizedmásodperc között volt a különbség, és neki rendelkezésre álltak az adatok. Kijelentette, hogy »ha Marc ugyanolyan motort kap, mint Pecco, [utóbbi] nem fogja felvenni vele a versenyt. Hogy miért? Mert Marc jobb versenyző.«”
Ezzel kapcsolatban érdekesség, hogy az idősebbik Márquez a tavalyi idény közepén csak 2 tizedre saccolta a két Desmosedici közötti differenciát, de ebben a kérdésben talán egy mérnök szavára jobban érdemes adni. Hodgson aztán a saját gondolatát is hozzáfűzte: úgy véli, a mostani idény leginkább a spanyol motoros második MotoGP-szezonjára hasonlít.
„2014-ben a Honda volt a legjobb motor, Marc így a legjobb versenyző volt a legjobb motoron – idézte fel. – Utána a Honda nem fejlődött. Mindenki más igen, így aztán az összes győzelem, az összes világbajnoki cím, az összes siker annak volt köszönhető, hogy Marc volt a jobb versenyző, nem pedig annak, hogy a legjobb motoron [ült]. 2019 után persze jöttek a sérülések, majd itt kötöttünk ki, 2025-ben, ahol ismét a legjobb pilóta, azaz Marc a legjobb motoron ül.”
Ami a tizenegy évvel ezelőtti idényt illeti, Márquez zsinórban tíz futamgyőzelemmel nyitott, amivel megdöntötte Valentino Rossi MotoGP-s rekordját: az olasz versenyző 2002-ben hét egymást követő diadalnál állt meg. A szezon végén az akkor 21 éves pilóta összesen tizenháromszor ünnepelhetett a dobogó tetején, ami azóta is királykategóriás csúcs, és David Alonso tavalyi Moto3-as meneteléséig az összes géposztályt figyelembe véve etalonnak számított.
Finomodott Marc Márquez vezetési stílusa, megindokolta, miért döntött így