back to top
2025. március 31. 13:05
KezdőlapMotoGPJövőre már a gyári Hondánál versenyezhet? – Zarco nem zárta ki ezt...

Jövőre már a gyári Hondánál versenyezhet? – Zarco nem zárta ki ezt a lehetőséget

Johann Zarco megnevezett egy területet, ahol Romano Albesiano, a Honda technikai igazgatója segít a márka japán részlegének. A 34 éves motoros annak ellenére is örömmel menne a gyári csapathoz, hogy ez technikai szempontból nem jelentene túl nagy változást, és bízik benne, hogy 2027-ben az aszakaiaké lesz a legjobb motor.

Két futamhétvége elteltével több pozitív meglepetést is fel lehet sorolni a MotoGP idei szezonjából. A gyártók közül egyértelműen a Honda emelkedik ki ezen a téren. A tesztek alapján arra azért lehetett számítani, hogy nem lesz akkora a lemaradásuk, mint a mélypontot jelentő tavalyi évben, de a közvélemény nagy része azért nem várt ekkora előrelépést.

Már Buriramban is ígéretes teljesítményt nyújtottak, ami Johann Zarco főfutamos hetedik helyében csúcsosodott ki, de az igazi sokk Argentínában következett, amikor a francia motoros az időmérőn a harmadik, a sprinten a negyedik, míg a főversenyen az ötödik pozíciót szerezte meg. Bár még csak a tavalyi év végén érkezett, de az előrelépésben így is elvitathatatlanok az új technikai igazgató, Romano Albesiano érdemei.

Az „álomszerű” hétvége ellenére Zarco csalódott és dühös volt a futam után

Úgy gondolom, meglehetősen érdekes, hogy Romano személyében európai fickó van itt, aki egy másik márkától érkezett, hogy segítsen a japánoknak, hogy talán… gyorsabban hozzanak döntést – nyilatkozta Zarco. – Tudjuk, hogy a japán oktatásban, a munkamódszerükben… ha jó úton járnak, nem lehet megállítani őket. Azonban az volt a probléma, hogy mi nem voltunk egyértelműen a helyes úton. Úgy vélem, Romano segíthet a japánoknak, hogy az egyik útról áttérjenek a másikra, amíg megtaláljuk a jót.”

Zarco ezzel eddig nemhogy a Honda legjobb pilótája, de csak Ducati-versenyzők előzik meg őt az egyéni tabellán. Mindez azonban nem rak rá extra terhet. „Nincs nyomás – válaszolta a márkán belüli erőviszonyokkal kapcsolatos kérdésre. – Örülök neki. Nem is arról van szó, hogy én lennék a vezér, de, ahogyan mondtam, más célokat tartogat a szezon. Nagyon fontos számomra, hogy a Honda legjobbja tudjak maradni, az ember versenyzőként ezt akarja.”

Zarco már tavaly is a legtöbb pontot szerezte a Honda kvartettjéből, és ha így folytatja, könnyen lehet, hogy a 2026-os gyári ülésre is jelölt lehet. Hozzá hasonlóan ugyanis Luca Marini szerződése is az idei év végén jár le, és bár a napokban Toprak Razgatlıoğlu neve is felmerült, az egyszeres királykategóriás futamgyőztes is logikus választás lenne.

Beteljesül Razgatlıoğlu álma? – jövőre végre MotoGP-pilóta lehet az új pletyka szerint

Úgy gondolom, nagyon jó lehet fellépni a gyári csapatba – jelentette ki. – Azonban nem igazán mondhatom, hogy »feljebb lépni«, mert már most is teljes támogatást kapunk a Hondától Lucio [Cecchinellóval, az LCR csapatmenedzserével]. Ez inkább egy presztízsértékű dolog lenne pilótaként, és ki kell értékelnünk ezeket a lehetőségeket. Csak két futamon vagyunk túl. Elég jól kezdtem az idényt, az biztos, és ez azt mondatja az emberekkel, hogy »rendben, a következő lépés a gyári csapat«. Szóval igen, a presztízs szempontjából nagyon örülnék neki, mert nagyon szép lenne.”

Bár Zarco a jelenlegi állandó mezőny korelnöke, szavai alapján egyelőre nem foglalkozik a visszavonulás gondolatával. Olyannyira, hogy már a 2027-es idényen töpreng, amikor a technikai szabályzat számos pontja módosul, ráadásul a Michelin helyett a Pirelli lesz az új gumiszállító. „Szeretném azt hinni, hogy 2027-re az új szabályoknak köszönhetően talán a Hondáé lehet a legjobb motor – fogalmazott. – Én pedig a legjobb motoron szeretnék ülni, amikor megváltoznak a dolgok.”