Pedro Acosta kijelentette, lakmuszpapírként tekint az austini pályára, és a pénteki eredmények azt mutatták, hogy kimásztak a gödörből, de ennél is jobban kell teljesíteniük. A Q2-be szintén bejutó Maverick Viñales elégedett volt a nedves pályán mutatott tempóval, és bár úgy véli, száraz körülmények között is jók lehetnek, Marc Márquez szavaival azért nem ért egyet.
Az Amerikai Nagydíj edzésén kiderült, hogy legalább két KTM ott lesz az időmérő második szakaszában. Pedro Acosta továbbjutása nem meglepő, viszont nem csapattársa, Brad Binder csatlakozott hozzá, hanem az eddig finoman szólva sem meggyőző Maverick Viñales. A két pilóta a hetedik, illetve a nyolcadik helyen végzett.
Marc Márquez és a Ducati is nagyon megverte a mezőnyt, Bagnaia viszont kicentizte a továbbjutást
A gyári istálló pilótája 1,170 másodperccel maradt el az élen záró Marc Márqueztől a felszáradó pályán. Bár a körülmények nem voltak a legjobbak, kifejezetten elégedetten értékelt. „Nem kellemes így motorozni – nyilatkozta. – Kimásztunk a gödörből. Ez a pálya volt a lakmuszpapír, mert itt korábban nagyon versenyképes voltam. Emellett mindkét motoron meglehetősen jól éreztem magam, bár néhány kanyar még mindig nincs meg.”
Acosta még csütörtökön elmondta, hogy rengeteg alkatrészt vittek el Austinba, hogy a hétvége során kipróbálják. A 20 éves motoros úgy véli, még mindig van hová javulniuk. „Nem rossz, hogy két KTM van a Q2-ben, de ennél jobban kell teljesítenünk – jelentette ki. – Azt hiszem, ez megfelelő nap arra, hogy a gyártó levonja a következtetéseket.”
Viñales 162 ezreddel maradt el márkatársától, ami elég volt arra, hogy a KTM-mel először vívja ki a jogot a Q2-es szereplésre. A 30 éves pilóta kifejezetten jól érezte magát a vizes, illetve a felszáradó pályán, és egy körön is jól tudott menni. Abban ugyanakkor nem ért egyet Márquezzel, hogy a KTM-ek veszélyesek lehetnek rá.
Marc Márqueznek „jó kis ébresztőt” jelentett az esése: „Úgy vezettem, mintha nem lenne víz a pályán”
„Meglátjuk – reagált honfitársa kijelentésére. – Jó, hogy megnézik, és tisztában vannak vele. Szerintem ugyanakkor Marcnak nem lesznek ellenfelei, nagyon gyors lesz. Sajnos én nem vagyok a legjobb formámban, de sokkal jobban teljesítek. Már az Argentin Nagydíjon is jobban éreztem magam. Itt pedig rendkívül kíváncsi voltam rá, hogyan működik a motor vizes pályán, mert mindig azt láttam, hogy elég jól. Amikor teljesen nedvesek voltak a körülmények, a KTM remekül muzsikált, az biztos. Rögtön jól éreztem magam. Ami a délutánt illeti, nem tudtam, milyen a motor változó körülmények között, úgyhogy nagyon óvatos voltam. Azonban amint a gyorskörre került sor, nyomtam, és jobban éreztem magam. Úgy tűnik, jobb az egyensúly a motoron, könnyebb vezetni, ami jó, mert minden egyes eseménnyel jobban érzem magam.”
Viñales azt is elárulta, mi módosult a motorján az argentínai forduló óta, és hozzátette, szerinte ez a száraz pályán is segíteni fog neki. „Kicsit változtattam a motor egyensúlyán, igyekeztem kényelmesebbé tenni a vezetést, és ez egyelőre működik – fogalmazott. – Szóval szombaton majd meglátjuk, milyen lesz jobb tapadási viszonyok között, amikor kicsit jobban lehet nyomni. Ugyanakkor azt gondolom, hogy minden jobban fog menni.”
A Tech3 versenyzője arra is kitért, hogy a fékezést tartja a motor legnagyobb erősségének, és a 11-es, illetve a 20-as kanyar kijáratánál az RC16-os igazi „rakétaként” viselkedik. A kanyarsebesség viszont továbbra is rossz, mivel a gép kevésbé fordulékony, így a szűk íveken nehéz átvinni a tempót. Ezzel együtt összességében elégedett.