back to top
2025. április 07. 09:32
KezdőlapMotoGPMiller majdnem pórul járt megnyilvánulásai miatt, a Yamaha nem volt elégedett a...

Miller majdnem pórul járt megnyilvánulásai miatt, a Yamaha nem volt elégedett a hozzáállásával

Jack Miller felidézte, hogy a Yamahánál nem nézték jó szemmel egyes megszólalásait, ám a Pramac végül megmentette a pályafutását. Az ausztrál versenyző egy lehetséges magyarázatot is adott tavalyi gyenge teljesítményére.

Jack Miller tavaly közel volt ahhoz, hogy véget érjen a MotoGP-karrierje. A KTM ugyanis nemcsak a gyári csapatánál nem tartott igényt az ausztrál pilótára, hanem a Tech3-nál sem maradt neki hely. A nyári szünet után ő maga is pesszimistán nyilatkozott a jövőjéről, és őszintén elmondta, hogy nincsenek ajánlatai, még a Superbike-világbajnokságból sem.

Ősszel viszont jött a fordulat. A Ducatiról Yamahára váltó Pramac először Miguel Oliveira érkezését jelentette be, és felmerült, hogy egy újoncot szerződtetnek mellé. Végül azonban nem így történt, és Milleré lett a 2025-ös mezőny utolsó szabad ülése, igaz, a többséggel ellentétben csak erre a szezonra kapott szerződést. Még úgy is, hogy a japán gyártónál nem nézték jó szemmel egyes korábbi megnyilvánulásait.

Megkaptam az elbocsátást [a KTM-től], és a szezon közepén lényegében s*ggre ültem – nyilatkozta a ’Gypsy Tales’ podcastban. – Nem úgy tűnt, hogy túlságosan sok [szabad hely] maradt. Már majdnem mindegyik elkelt. Az ember megpróbálja kideríteni, mi a helyzet és melyik az, ami elérhető, ki az, aki hajlandó őt alkalmazni vagy felvenni. Nem nézett ki jól. Gyakorlatilag Paolo [Campinoti, a Pramac tulajdonosa] mentett meg. Mondtam néhány dolgot, amit nem kellett volna mondanom, mint egy f*szfej. Ilyen vagyok, szarkasztikus. Mondhatni, a Yamaha nem volt túl elégedett a hozzáállásommal. Ezt nagyon könnyen lehetett tisztázni, és végül így is lett. Azonban nem tudtam, hogy ez probléma, vagy hogy mit csináltam rosszul. De hát soha nem lehet tudni, ha az ember egy szarkasztikus idióta. Néha lábon lövöm magam. Amikor viszont a munkámról van szó, rendkívül komolyan veszem. Mindig a legjobbat akarom kihozni magamból, amikor felszállok a motorra. Paolo mindent megtett értem. Képes volt meggyőzni és átlendíteni a holtponton. Soha nem láttam még olyan gyártót, amely ennyire elkötelezett a csúcsra történő visszatérés iránt.”

Miller a Pramac és a Yamaha együttműködéséről: Mintha egy négyfős csapat lennénk

A Pramac, illetve a Yamaha annak ellenére szerződtette Millert, hogy az előző két idénye meglehetősen rosszul sikerült. Már a 2023-ban sem nyújtott túlságosan jó teljesítményt, de még így is közel kétszer annyi pontot szerzett, mint tavaly. A 30 esztendős motoros most előállt egy elmélettel, hogy miért ment annyira gyengén.

Megváltozott a hátsó gumi, és onnantól kezdve nálam nem működött a motor – idézte fel. – Vertem a fejemet a falba, és próbáltam kitalálni, mit tehetnék. Annyira nagy tapadást generált. Más motorok mindkét gumival tudtak profitálni a megállásnál és a kigyorsításnál. Mi erre nem voltunk képesek. A hátsó kerék pattogott. [A mérnökök] láttak némi vibrációt. Azonban az adatokon szerepelő frekvencia nem egyezett azzal, amit valójában tapasztaltunk. A többi srác képes volt ezt átvészelni. Ugyanakkor mögéjük mentem, és nem mozgott a szárnyuk. Nem ugyanazt csinálták. Hogy ez a súly miatt volt-e? Én és Augusto Fernández sokat küszködtünk tavaly. Augusto nagyobb srác, mint én, hatvannyolc-hetven kilogramm. Brad [Binder] hatvanhárom-hatvannégy kilogramm, Pedro [Acosta] nagyon könnyű. Ez volt az egyetlen, amire következtetni tudtam. Pedrónak újoncként volt néhány nagyszerű versenye. Ég és föld volt a különbség.”

Azóta viszont nagyot fordult a világ, és három futamhétvége alapján úgy tűnik, Miller új erőre kapott a Yamaha nyergében. Bár csak 19 egységet szerzett, amivel a tabella tizedik helyén áll, de egyelőre így is a márka legeredményesebb tagja, ráadásul az első fordulóban sokkal több pontot is gyűjthetett volna, csak a sprinten bukott, a főfutamon pedig meglazult a burkolata.

Így áll a MotoGP-tabella az Amerikai Nagydíj után