hétfő, április 7, 2025
HurryTimer: Invalid campaign ID.
KezdőlapMotoGPA Honda új technikai vezetője elárulta, mi a motor legnagyobb gyengesége

A Honda új technikai vezetője elárulta, mi a motor legnagyobb gyengesége

- Hirdetés -
- Hirdetés -

Romano Albesiano úgy véli, a Honda alapvetően jó motor, ám bizonyos pontokon javulniuk kell, és ez különösképpen igaz az erőforrásra. Az aszakaiak technikai igazgatója elmondta, miben más a feladata ahhoz képest, amit az Apriliánál el kellett látnia.

A tavalyi év végén a Honda vezetése elszánta magát arra a lépésre, amelyet addig hiába tanácsoltak nekik rengetegen: európai szakembert szerződtetett a MotoGP-projekt technikai részlegének élére. Romano Albesiano a tavalyi év végén állt munkába, ennélfogva azt nem lehet kijelenteni, hogy a motor teljes mértékben az ő elképzeléseinek az eredménye, de már ennyi idő alatt is jelentős előrelépést ért el.

Hivatalos: A Hondához és az Apriliához is új technikai igazgató érkezik

- Advertisement -

A tavalyi idény nagy részében ugyanis az aranyszárnyasok egyértelműen ötödik erőnek számítottak, és a legjobb tíztől is messze voltak, sokkal inkább a pontszerzésért kellett küzdeniük. Az idei évre viszont már nem okoz meglepetést, ha valamelyik RC213V erős pozícióban ér célba. Persze ezzel együtt még van hová fejlődni. „Ez alapvetően egy jó motor, kevés gyenge ponttal rendelkezik – nyilatkozta Albesiano az olasz Sky-nak. – Javítanunk kell a beállításokon, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a csomagból.”

Az olasz szakember korábban hosszú ideig az Apriliánál töltött be hasonló pozíciót, de ez nem jelenti azt, hogy pontosan ugyanazt a feladatot látta el. A noaleieknél ugyanis nem kellett akkora távolságokat áthidalni, mint a Hondánál, ahol nyilvánvalóan tartani kell a kapcsolatot a japán központtal. Albesiano emellett azt is elmondta, mit tart a motor legnagyobb negatívumának.

Jól érzem itt magam – szögezte le. – Más a helyzet, mint az Apriliánál. Az embernek a világ másik felén lévő fejlesztési központtal kell kapcsolatot teremtenie. Nagyon is megvan bennünk a vágy, hogy valami újat hozzunk létre. Jelenleg a motorblokk a legnagyobb gyengeségünk, ha kicsit nagyobb végsebességgel bírnánk, a pilótáknak könnyebb dolguk lenne a futamon.”

Mir belefáradt a Honda fő gondjának emlegetésébe, de ő és Marini is jó lehetőséget lát a hétvégében

Ez utóbbi persze nem meglepő, hiszen Joan Mir ezt már többször is megemlítette, olyannyira, hogy állítása szerint már belefáradt ennek ismételgetésébe. Ennek ellenére ő is sokkal jobb tempóra képes, mint a Hondánál töltött előző két évében szinte bármikor, csak éppen a háromból két főfutamon eldobta a motort.

Jövőre már a gyári Hondánál versenyezhet? – Zarco nem zárta ki ezt a lehetőséget

Luca Marini és Johann Zarco viszont hatékonyabban szállította a pontokat, így az aszakaiak jelenleg a második helyen állnak a konstruktőri tabellán. A Honda fejlődését az is jól mutatja, hogy többeket is szóba hoztak a gyári csapat ülésére akár 2026, akár 2027 kapcsán. Az olasz pilóta szerződése az idei év cégén jár le, és a francia motorosnak már feltették a kérdést, hogy mit szólna egy gyári lehetőséghez, de a kétszeres Superbike-világbajnok Toprak Razgatlıoğlu neve is felröppent pletykaként.

Óriási fizetés ajánlatával száll harcba Razgatlıoğlu megtartásáért a BMW?

- Advertisement -