back to top
2025. április 07. 21:08
KezdőlapMotoGPHárom MotoGP-gyártó már a katari hétvége előtt pályára vitte motorjait

Három MotoGP-gyártó már a katari hétvége előtt pályára vitte motorjait

A KTM, az Aprilia és a Ducati is kétnapos privát tesztet tart Misanóban. Utóbbi ráadásul nemcsak a MotoGP-motorját, hanem a Superbike-világbajnokságban használt versenygépét is pályára viszi.

Ezen a hétvégén rendezik a Katari Nagydíjat, a gyorsaságimotoros-világbajnokság negyedik fordulóját. Néhány MotoGP-motor azonban már a hét elején pályára gurult, hiszen hétfőn és kedden három gyártó is privát tesztet bonyolít le Misanóban. Mivel nem a japán márkákról van szó, ezért ezzel felhasználták a koncessziós szabályok által megengedett három, a versenynaptárban szereplő helyszínek valamelyikén rendezett privát teszt egyikét az idei évre.

Két olyan gyártóról van szó, amely nem kezdte túlságosan jól az idényt: a KTM-ről és az Apriliáról, amelyek egyaránt a C kategóriába tartoznak a koncessziós besorolás alapján. Mindez azt jelenti, hogy évente 220 gumiszettet használhatnak fel tesztelés céljából, és a privát eseményeken csak a tesztpilóták vehetnek részt. Ennek megfelelően a mattighofeniek Pol Espargarót és Dani Pedrosát, míg a noaleiek az eddig Jorge Martínt helyettestő Lorenzo Savadorit vetették be.

A KTM évek óta azt a célt tűzi ki maga elé, hogy felérjen a Ducati szintjére, ám a tavalyi idény végén kialakult nehéz pénzügyi helyzet miatt sejthető volt, hogy ez idén sem fog összejönni. Olyannyira, hogy három futamhétvége után egyetlen pilótájuk sincs az egyéni összetett első tíz helyezettje között, és bár a konstruktőri tabellán a harmadik pozícióban állnak, egyáltalán nem biztos, hogy a valós erősorrend is így néz ki.

Acosta elárulta, milyen problémákkal küzd, szerinte rövidesen eljön a szezonjuk „legfontosabb napja”

Bár az Aprilia 1 ponttal elmarad az osztrák riválistól, ők a címvédő hiányában is valamivel biztatóbb teljesítményt nyújtottak, főleg az első két fordulóban, és azt is hozzá kell tenni, hogy Ai Ogura termasi kizárása nélkül sokkal jobban állnának. Az austini hétvégét viszont ők sem teszik ki az ablakba, és összességében ők is nagyon messze vannak a Ducatitól.

Az Aprilia tesztpilótája szerint Martín „egy másik motort” fog találni a visszatérése után

Attól a Ducatitól, amelyről az Autosport még nem tudta megmondani, hogy részt vesz-e a teszten. A válasz a GPOne szerint igen, ráadásul Michele Pirro nemcsak a Desmosedici, hanem a Superbike-világbajnokságban szereplő Panigale V4 R idei kiadását is tesztelheti. Ami a királykategóriás privát teszteket illeti, a bolognaiakra annyiban vonatkoznak szigorúbb szabályok, hogy idényenként 170 gumiszettet használhatnak fel erre a célra.

A két japán gyártó – amelyek az állandó pilótáikat is bevethetik – ellenben nincs ott az eseményen. A Yamaha részéről Fabio Quartararo nemrég elmondta, a nyári szünetig intenzív programot fognak teljesíteni, míg a Honda két héttel ezelőtt tesztelt volna Jerezben, ám az árvíz miatt ezt törölni kellett. Az aszakaiak jövő héten öt napon át fognak tesztelni, de mivel szűk három hét múlva már az andalúziai helyszín ad otthont a gyorsaságimotoros-vb-nek, ez Valenciában fog megtörténni. Apropó Jerez: a Spanyol Nagydíj másnapján szokás szerint az egész mezőny kollektív teszten vesz részt az Ángel Nietóról elnevezett pályán.

A Honda új technikai vezetője elárulta, mi a motor legnagyobb gyengesége