Fabio Quartararo elárulta, a Katari Nagydíj hétvégéjén nem akar hozzányúlni a motorhoz, legfeljebb a legszükségesebb változtatásokat szeretné elvégezni. A francia pilóta úgy véli, akár némi áldozat árán is javítani kell a Yamaha motorjának egyensúlyán, és kifejtette, hiába fejlődnek, ez a pályán egyelőre nem nagyon mutatkozik meg.
Fabio Quartararo nem úgy kezdte az idényt, ahogyan arra a tesztek alapján, különösen a sepangi felkészülésből kiindulva számítani lehetett. Bár a sprinteken volt néhány biztató eredménye, a főfutamokon egyelőre nem jött ki számára a lépés, igaz, több alkalommal is balszerencsés volt. Emellett azért sem tudta kihozni a maximumot a motorjából, mert az szinte pályaeseményről pályaeseményre módosult.
Quartararónak jól jött a káosz, de a furcsa bukással így is megpecsételte saját sorsát
„Próbálunk több tapadást találni, és folyamatosan változtatunk a motor beállításain – nyilatkozta a Katari Nagydíj csütörtöki sajtónapján. – Ezt azonban már hússzor megtettük, így tudjuk, hogy ezek a módosítások nem javítanak a teljesítményen. Az első hétvégéken rendre változtattunk, és folyamatosan összehasonítjuk [a konfigurációkat] a különböző pályákon. Jó, ha van egy alap, amelyhez lehet alkalmazkodni. Ha pedig valami igazán fontosat kell kipróbálni, vagy úgy gondoljuk, hogy tényleg segít nekünk, akkor azt is tesztelnünk kell. Ugyanakkor nem szeretnék folyton ugyanazokkal kísérletezni különböző helyszíneken. Most a motorozásra akarok összpontosítani, mert a sok módosítás miatt nem találom a motor határát.”
Éppen ezért a 26. születésnapját bő egy hét múlva ünneplő pilóta elhatározta, hogy most más megközelítéssel vág neki a hétvégének. „Ezen a nagydíjon nem akarok hozzányúlni a motorhoz, és az első szabadedzéstől a versenyig ugyanazt az alapot szeretném – szögezte le. – Ha kicsit változtatnunk kell, akkor természetesen megtesszük, de nem kívánok túl sokat módosítani.”
Quartararónak legutóbb nem volt esélye az igazán jó eredményre, hiszen az Amerikai Nagydíj főfutama előtt bukott, így olyan motoron volt kénytelen menni, amelyet nem nagyon ismert. Az előző napon viszont a Ducarikkal harcolt, és bár végül a VR46 mindkét versenyzőjével szemben alulmaradt, a csatának köszönhetően magabiztosabb lett.
„Igen, mert ez volt az első alkalom [idén], hogy jól éreztem magam a futamon – válaszolta az önbizalomra vonatkozó kérdésre. – Sajnos vasárnap hibáztam a kivezető körömben, és nem igazán tudtunk jól teljesíteni. Azonban jól éreztem magam a motoron. Ahogyan mondtam, ezen a hétvégén az eredeti állapotában kell tartanunk a motort, nekem pedig azon kell dolgoznom, hogy száz százalékon legyek. Fontos, hogy megtaláljam a határt a motorral.”
A Ducatikkal való küzdelemnek egy másik pozitív hozadéka, hogy Quartararo meg tudta figyelni, hogy az M1-es miben gyengébb a Desmosedicinél. A gyári Yamaha pilótája arra a következtetésre jutott, hogy a motor hátuljával van a gond. Ennélfogva úgy véli, ezen mindenképpen javítaniuk kell, még akár az elejének a kárára is.
„Amikor nagyobb a tapadás, közelebb tudunk kerülni – fogalmazott. – Ugyanakkor a kigyorsítás szempontjából is jó volt, és abban a tekintetben is, hogy miként tudtam csatázni a sprinten. Nagyon gyors köröket futottunk. Elkövettem néhány hibát, de megfelelően tudtam nyomni. Az eleje nagyon jó, a hátulja viszont nagyon rossz. Szóval a motornak nem jó az egyensúlya. Ha a Ducatikkal akarunk harcolni, akkor jelentősen javulnunk kell hátul, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy elöl veszítünk valamennyit az előnyünkből. Nem állhat minden a rendelkezésünkre. Azonban nem tudom, hogy ezt hogyan fogjuk megtenni.”
Quartararo jelenleg a bajnokság tizennegyedik helyén áll, és meglepetésre nem ő a Yamaha legjobbja. Ez utóbbit egyelőre az idén már a hangvillások motorjait használó Pramacot erősítő Jack Miller mondhatja el magáról. A japán márkánál tehát idén már négy motort tudnak bevetni, és bár ennek megvan az eredménye, de ez a pályán nem igazán látszik.
„Még mindig túl korai lenne bármit is mondani – jelentette ki Quartararo ezzel kapcsolatban. – Sok mindent tesztelhettünk, de még nem történt komolyabb fejlesztés. A motor jelenleg sokkal jobbnak tűnik, de minden megtett lépésünk túlságosan kicsi, mivel a többiek is fejlődnek. Így a különbség változatlan, ami azt az érzést kelti, hogy nem sokat javulunk. Ez a Honda esetében is látható, a tavalyi évhez képest teljesen másképpen vezetik a motort. A versenyzőknek most sokkal nagyobb az önbizalmuk.”
Jöhet a nagy bemutatkozás, de vajon végleg beszáll a bajnoki csatába Bagnaia? – hétvégi menetrend