Toprak Razgatlıoğlu nem érti, hogy a BMW-t miért ugyanakkora mértékben korlátozzák a Superbike-világbajnokságban, mint a Ducatit, de a többi gyártó szempontjából örömtelinek tartja a fejleményeket. Csapattársa, Michael van der Mark, illetve a gyári Ducati versenyzői viszont nem nyilvánítottak érdemi véleményt a témában.
Eltelt két forduló a Superbike-világbajnokságból, és Phillip Islanden, illetve Portimãóban egészen más volt az erősorrend. A Ducati mindkét helyszínen jól szerepelt, de amíg Ausztráliában erődemonstrációt tartott a márka, addig Portugáliában mind az időmérőn, mind a futamokon kikapott a BMW-től, pontosabban Toprak Razgatlıoğlutól.
Razgatlıoğlu elképesztő csatában nyomta le Bulegát a piros zászlós portimãói futamon
A szabályok szerint minden második forduló után az egyes gyártók engedményeket vagy éppen korlátozásokat kapnak. Ezt több tényező is befolyásolja: egyrészt a koncessziós pontok, másrészt pedig a kvalifikáción, illetve a versenyen elért köridőkből számolt átlag. Ez alapján Assenben már az olasz és a német márka motorjának teljesítményét is jobban limitálják, mint eddig.
Lecsavarhatják a Ducatikat, már a hétvégén életbe léphet a lassító intézkedés
Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy kevesebb üzemanyagot használhatnak fel. A szezon elején minden gyártó esetében 47 kg/h volt az üzemanyag-átfolyás maximálisan megengedett mértéke, körönként 2 grammos toleranciaküszöbbel. A Ducatinál és a BMW-nél viszont ezt egy egységgel, vagyis 0,5 kg/h-val csökkentették. Toprak Razgatlıoğlu egyfelől örül, hogy szorosabb lesz a küzdelem, de nem érti, hogy a két érintett gyártó miért esik azonos elbírálás alá.
Valóban korlátozzák a Ducatikat, de nem csak ők kapnak a szigorításokból
„Ez jó a többi márkának – nyilatkozta az asseni hétvége csütörtöki sajtónapján. – Jobban [tudnak] csatázni, örülök ennek a helyzetnek. Számomra ugyanakkor furcsa ez a szituáció. A Ducati csak egy [egységet] kap? Portimãóban láttuk, hogy a Ducati nagyon erős, akárcsak a BMW. Szerintem ez nem igazán korrekt. Azonban nem probléma, ez lett a döntés. A szabály az szabály. Nagyon örülök neki, hogy a többi gyártó jobban beleszólhat a küzdelembe.”
Csapattársát, Michael van der Markot szintén megkérdezték a témában. A hazai pályán szereplő motoros azonban nem akart érdemben véleményt nyilvánítani. „A szabály az szabály – válaszolta a holland versenyző. – Mondhatok, amit akarok, de nem fognak változtatni rajta. Szóval együtt kell élnünk vele. Mi vagyunk a BMW, erősek leszünk.”
A gyári Ducati párosából szintén nem tudtak releváns reakciót kihúzni, miután mind Nicolò Bulega, mind Álvaro Bautista arra utalt, hogy ebben nem ők a kompetensek. „Nem tudom, ez nem nekem való kérdés – kezdte a listavezető. – A mérnököket kell megkérdeznetek. Az biztos, hogy nem leszünk gyorsabbak.” „Mit mondjak – kérdezett vissza a kétszeres Superbike-világbajnok. – Nem vagyok mérnök. A hétvégén meglátjuk.”