back to top
2025. április 12. 21:13
KezdőlapSuperbikeA Ducatinál kikeltek a visszafogásuk ellen: Könnyebb sírni és másokat büntetni, mint...

A Ducatinál kikeltek a visszafogásuk ellen: Könnyebb sírni és másokat büntetni, mint dolgozni

Toprak Razgatlıoğlu elmondása szerint „örül” annak, hogy a BMW-t és a Ducatit lassító intézkedés miatt a több gyártó versenyképesebb lehet. Az egyaránt a bolognaiakat képviselő Álvaro Bautista és Nicolò Bulega már élesebben fogalmazott. Mindketten úgy látják, az ő „büntetésük” helyett a többi márkának kellene fejlődnie.

Szinte a semmiből derült ki a hét folyamán, hogy a Superbike-világbajnokság egy idén életbe lépett szabályt alkalmazva mind a Ducati, mint a BMW teljesítményét visszafogja. Ugyanis mind a két gyártó „túlságosan eredményesen” szerepelt az első két fordulóban, ami miatt az esetükben a 47kg/h-s általános üzemanyag-átfolyási sebességet 46,5kg/h-ra csökkentik. Az intézkedésre, amely a motorok viselkedését több módon is befolyásolhatja, közvetlenül az asseni versenyhétvége előtt került sor, mivel az előírás szerint két fordulónként értékelik az erőviszonyokat.

Toprak Razgatlıoğlu, aki csütörtökön élesen kritizálta az intézkedést, pénteken már némileg nyugodtabb volt. A BMW élversenyzője elmondta, bár korábban általában jól mentek Assenben, de most a változás miatt nem tudja, mire számíthat. Ezután – valószínűleg kissé ironikusan – arról beszélt, „örül” annak, hogy a többi gyártó így felzárkózhat rájuk, és a szurkolók ennek köszönhetően több izgalmas csatát láthatnak. „Ez teszi olyan különlegessé a Superbike-világbajnokságot, szóval ezért olyan fontos a jó kiegyensúlyozás” – tette hozzá az összecsapásokra utalva.

Razgatlıoğlu szerint „nem korrekt”, hogy a Ducatit és a BMW-t ugyanolyan mértékben korlátozzák

A Ducatinál már kevésbé voltak megengedőek. „Már nagyon unom, hogy büntetésekről vagy korlátozásokról beszélünk – nyilatkozta Álvaro Bautista a SPEEDWEEK.com-nak. – Egy világbajnokságon vagyunk, ahol a lehető leggyorsabban kell menni. Nem akarok többé ezekről a szabályokról beszélni. Számomra úgy tűnik, könnyebb sírni és másokat büntetni, mint dolgozni, fejlődni és gyorsabbá válni.”

„És nem csak a Ducati vagy a BMW nevében beszélek – emelte ki. – Korábban Jonathan Rea-t is büntették, amikor nagyon sikeres volt. Az igaz, hogy a motorjaink a szériagépek származékai, de azért nem hiszem, hogy ezek a szabályok jók. Ez olyan, mintha a fociban azt mondanánk [Lionel] Messinek, hogy csak egy lábbal játszhat, mert túl sok gólt lő. De hát a szabályok olyanok, amilyenek, én már nem aggódom emiatt. Most nem vagyok elég erős pozícióban ahhoz, hogy bármit is mondjak vagy bármin változtassak. Szóval jobb, ha lehajtom a fejem, és a legjobb tudásom szerint dolgozom. Nekem a lehető legtöbbet kell kihoznom a motoromból.”

Bautista csapattársának, a jelenlegi bajnoki éllovasnak szintén nem tetszik a változtatás. „Ha a BMW és a Ducati nagyon jó munkát végzett, akkor az nem a mi problémánk, hanem a többi gyártó problémája, amelyeknek javulniuk kell – mutatott rá Nicolò Bulega. – Ha valaki kiemelkedően jó munkát végez, mint a Ducati és a BMW, akkor miért kellene büntetni őket? Azért, mert ők jobb munkát végeztek?”

Így áll a Superbike-vb-tabella a portimãói forduló után

Viszont ehhez hozzá kell tenni, hogy a szabályozás ellenére pénteken Assenben ismét a BMW-Ducati páros pilótái voltak a leggyorsabbak. Az első szabadedzésen Bautista zárt az élen Razgatlıoğlu és Bulega előtt. A második gyakorláson annyiban felborult a szokásos sorrend, hogy Bulega mögé a Bimotát erősítő Axel Bassani jött be, de őt Razgatlıoğlu és a már korábban is villogó Andrea Locatelli, majd Bautista követte. Ezt látva jogos kérdésként merülhet fel, hogy valójában milyen hatása lesz a „lecsavarásnak”.