Toprak Razgatlıoğlu menedzsere, Kenan Sofuoğlu szombaton elmondta, bizonyos feltételek teljesülése esetén már nem ragaszkodnak a gyári MotoGP-géphez. Így az esetleges váltáshoz opcióvá válnak a szatellitcsapatok, amelyek közül a Pramackal már tárgyalnak is. Sofuoğlu azt is elárulta, a Yamaha-ügyfél mellett a gyári Honda is érdeklődést mutat Razgatlıoğlu felé. Ugyanakkor azt sem zárta ki, hogy a török pilóta végül a BMW-nél, a Superbike-világbajnokságon marad.
Miközben lement az asseni Superbike-világbajnoki forduló második napja, Toprak Razgatlıoğlu jövőjét illetően tisztult a kép. Razgatlıoğlu hosszú ideje fel akar lépni a MotoGP-be, amire a közmegegyezés szerint a tehetsége alkalmassá tenné, de 28 évesen vészesen közeledik a „kiöregedés” felé. Viszont az elmúlt hetekben ismét felmerült, hogy jövőre akár beteljesülhet az álma. Szombaton pedig kiderült, hogy erre valóban nagyobb az esély, mint eddig talán bármikor.
Bulega győzelme nem forgott veszélyben, Razgatlıoğlut még ketten legyőzték az első asseni futamon
„Toprak át akar kerülni MotoGP-be, ez egyértelmű – nyilatkozta a török pilóta menedzsere, Kenan Sofuoğlu a SPEEDWEEK.com-nak pénteken. – Vannak lehetőségei. Az elmúlt hetekben Toprakkal megbeszéltük, hogyan tehetnénk tökéletessé az átmenetet. Van erre néhány megoldásunk, de még nem árulhatok el semmit. Ha minden jól megy, akkor néhány héten belül meglesz a projekt, amelyet szeretnénk közösen felépíteni.”
Sofuoğlu és Razgatlıoğlu korábban leszögezték, csak gyári motor jön számításba a MotoGP-ben is, így a Honda jelentette az egyetlen lehetőségüket a 2026-os váltásra, mivel Luca Marini szerződése a mostani szezon végén lejár. Viszont Jorge Martín tavalyi bajnoki címének hatására, amelyet egy szatellitcsapattal ért el, átgondolták a pozíciójukat.
„A Ducatinak köszönhetően minden megváltozott, mivel megmutatták, hogy egy privát csapattal, egy privát motorral is lehet nyerni – magyarázta Sofuoğlu. – A Yamahának most már két csapata van, a Pramac pedig olyan, mint egy gyári csapat. A múltban ez nem volt lehetséges, de ma már a Pramac versenyzői meg tudják verni a gyári pilótákat. Így ez már nem jelent nekünk akadályt a MotoGP-be való igazolásnál.”
„Ha egy gyártó bizonyítani tudja, hogy ez így van, akkor átmennénk a második csapatukhoz is, amíg Toprak közvetlenül a márkával szerződik le. Azt mindenképp szeretném, ha a gyártó mögöttünk állna. Ha gyári szerződést és gyári motort kapunk, és csak a színek különböznek, akkor ez nekünk nem probléma. És néha a privát szponzorok is jelenthetik a különbséget. Nekünk például ott van a Red Bull, ami a Yamaha gyári csapatánál problémát jelentene, mert nekik más partnerük van. A másik csapat viszont ilyen szempontból is jó lenne.”
Miller a Pramac és a Yamaha együttműködéséről: Mintha egy négyfős csapat lennénk
Így tehát kiderült, a korábbi találgatások helyesek voltak: Razgatlıoğlunak két opciója van a 2026-os váltáshoz, méghozzá a Honda gyári csapata, valamint Yamaha újdonsült szatellitcsapata, a Pramac, amelynél Jack Millert válthatná, akinek a szerződése szintén az idei szezon végén fut ki.
„A Yamaha érdeklődik Toprak iránt – jelentette ki Sofuoğlu. – De azt is mindenki tudja, hogy a Honda is nagyon érdeklődik iránta. A meccs a Yamaha és a Honda között fog eldőlni: Topraknak ez a két lehetősége van. Nagyon hiszek a projektünkben – ahogy annak idején hittem a BMW-vel közös projektünkben is. A következő kettő-négy hétben mindent meg fogunk tudni.”
A Yamahával való esetleges együttműködést pikánssá teszi a két fél közös előélete. Razgatlıoğlu ugyanis a hangvillásokkal nyerte 2021-ben az első Superbike-világbajnoki címét, amelyet követően tesztelhette a gyártó MotoGP-gépét. A gyakorlás viszont nem sikerült jó, az alanyai versenyző pedig később rossz szájízzel igazolt át a BMW-hez. Viszont Sofuoğluék már nem a múltba, csak a jövőbe néznek az iwataiakkal kapcsolatban is.
MotoGP-tesztje után lett elege a Yamahából Razgatlıoğlunak, be sem akarta fejezni a programot
„Pénteken Assenben volt egy találkozóm, és megbeszéltük az elképzeléseinket – árulta el a menedzser. – Nagyon érdeklődőnek tűnnek, de nekik is megvannak a saját elképzeléseik. Néhány héten belül tudni fogjuk, hogy hol tartunk. Persze a BMW-vel is együttműködünk, és ők nagyon is érdekeltek abban, hogy Toprakot magunknál tartsák.”
„Elégedettek vagyunk a BMW-vel, szóval természetesen a maradás is egy lehetőség. De Topraknak az az álma, hogy a MotoGP-ben versenyezzen. És amikor megmutattam a tervemet Topraknak, nagyon tetszett neki. Azt mondta, hogy ha ezt össze tudnám hozni neki, annak nagyon örülne. Szóvak ha a cég elfogadja az ajánlatunkat, akkor nem fogunk mással foglalkozni.”
Óriási fizetés ajánlatával száll harcba Razgatlıoğlu megtartásáért a BMW?