back to top
2025. április 15. 07:11
KezdőlapMotoGPAcosta gumiválasztása nem jött be, de mással indokolta visszaesését

Acosta gumiválasztása nem jött be, de mással indokolta visszaesését

Pedro Acosta elismerte, a lágy hátsó gumi nem volt a legjobb választás, ám nem ezzel, hanem a vibrációval indokolta a Katari Nagydíj sprintjén történt visszaesését. A 20 éves pilóta hozzátette, nemcsak ő, hanem márkatársai is megtapasztalták ezt a jelenséget.

Egyelőre továbbra sem akar beindulni a KTM, illetve Pedro Acosta 2025-ös szezonja. A spanyol pilótának kifejezetten rosszul sikerült a Katari Nagydíj időmérője, hiszen az utolsó, tizenkettedik helyet szerezte meg a Q2-ben, és még a bukása miatt idő előtt kiszálló Francesco Bagnaiát sem tudta megelőzni. A sprintben pedig szintén nem volt sok köszönet.

Marc Márquez a végén szerezte meg a pole-t, Bagnaia bukott, Quartararo az első sorban

Annak ellenére, hogy az ötszörös MotoGP-dobogós a futam első részében előre tudott jönni a pontszerző helyekig, később visszaesett. Ráadásul nem csak vele történt hasonló, hiszen a hatodikként rajtoló Maverick Viñales végül szintén lemaradt a pontokról, és közvetlenül márkatársa előtt, a tizedik pozícióban ért célba.

Marc – Álex sorrend a katari Márquez-kupa első felvonásában, Bagnaia épphogy a pontszerzők között

Az első gumit illetően a teljes mezőny a közepes keverékre szavazott, a hátsó esetében viszont egyikük sem a többséggel tartott, és lággyal teljesítették a futamot, ahogyan a mögöttük záró Álex Rins is. Acosta elismerte, hogy ez nem volt jó döntés, ugyanakkor elsődlegesen nem ezzel indokolta a gyenge szereplést, hanem azzal a jelenséggel, amelyet mindannyian megtapasztaltak a KTM pilótái közül.

A gumi nem volt a legjobb választás, de nem erre fogjuk – nyilatkozta. – Rengeteg vibrációt tapasztalunk, olyannyira, hogy az már túlmegy a határon. Ezek a problémák a tizenkettes kanyartól kezdődnek. Pénteken is volt valamekkora, de nem akkora, mint most. Ezt egy körön lehet kezelni, az ember kapaszkodik, és kész. Egy tízkörös [valójában 11 körös – a szerk.] futam már más tészta, vagy egy huszonkét körös, mint a vasárnapi. Én a tavalyi motort hajtom, és a KTM mind a négy versenyzőjének vibrációs gondjai vannak. Úgy, hogy különböző motorokat vezetünk. Az én esetemben a motor mindkét kereke elemelkedik.”

Persze minden gyártó ugyanolyan abroncsokkal versenyez, így felmerül a kérdés, hogy máshol, például a Ducatinál miért nem küszködnek most már jó ideje ilyen jellegű gonddal. Acosta szerint a bolognaiaknak nagyobb a mozgásterük. „A Ducati hat motorral rendelkezik, és fölényben vannak a többiekkel szemben – fogalmazott. – Több a lehetőségük a problémák megoldására.”

Fontos lesz a jerezi teszt

Acosta szerint mindenki tisztában van azzal, hogy a fő erősségük nem a kanyarodásban rejlik. Úgy véli, ha a fékezés nem működik, akkor azt lehet a kanyarodással kozmetikázni. Viszont az már baj, ha egyik területen sem lehet javulni. A 20 éves pilóta ezzel az austini problémaira is utalt, amikor többek között blokkoló első kerékről számolt be.

Acosta a Marc Márquez-Bagnaia párosról: Nem lehet két első számú versenyző egy garázsban

A spanyol a közelgő jerezi teszt fontosságát is kiemelte még pénteken: „Egyenesnek kell lenned, amikor ilyen dolgokat kérsz, mint ezek [váz és nyereg, melyet tavalyról hoztak vissza – a szerk.], különösképpen akkor, amikor egy negatív spirálban vagy. Ez már-már ciki a márkának és a versenyzőknek is. A mai MotoGP-ben, ahol a jerezi teszt nagy jelentőséggel bír, teljesen rendben van, ha visszalépsz egyet, annak reményében, hogy [később] kettőt is tudj előrelépni.”

„Tavaly remek volt a motor, természetesnek hatott. Aztán, nem tudom miért, de novembertől februárig megváltoztak a dolgok, és már nem lehettem gyors. A kvalifikációkon megvan a tempó, de a versenyek felérnek egy káosszal. Ezen a hétvégén és Jerezben, a teszt előtt meg kell tudnunk, hogy milyenek az alapok, és arra kell építkeznünk. Ez olyan, mint a házépítés. Ha az alapok nem jók, nem tudsz rá építeni. Néha porig kell rombolnod a házat, és az alapoktól kell elkezdened” – ecsetelte Acosta.

Acosta elárulta, milyen problémákkal küzd, szerinte rövidesen eljön a szezonjuk „legfontosabb napja”