back to top
2025. április 19. 02:32
KezdőlapMotoGPFőnöke hálálkodott Bagnaiának, de azt is közölte, hogy neki kell megoldania a...

Főnöke hálálkodott Bagnaiának, de azt is közölte, hogy neki kell megoldania a problémáit

Francesco Bagnaia úgy véli, mindenekelőtt az olyan hibákat kell elkerülnie, mint amilyet a Katari Nagydíj időmérőjén elkövetett, de arra is rá kell jönnie, hogy mit kell csinálnia a sprinteken. Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatmenedzsere közölte, pilótája maga kell hogy orvosolja a gondjait, ugyanakkor köszönetet is nyilvánított neki.

Bár a hétvége előtt minden érintett igyekezett minél kisebbnek láttatni saját esélyeit, a MotoGP közvéleménye úgy várta a katari fordulót, hogy Francesco Bagnaia az addigiaknál sokkal jobban megközelítheti Marc Márquezt. A pénteki napon ez beigazolódni látszott, hiszen az edzésen minimális volt köztük a különbség, ám aztán nagyon másképp alakult.

A háromszoros világbajnok a sprinten nemhogy Márquezt nem tudta támadni, de a közvetlen élmezőnyben sem volt ott, míg másnap ugyan két kör erejéig előtte volt, de miután csapattársa visszaelőzte, esélye nem volt újból próbálkozni. Mindez leginkább az időmérőn történt bukására vezethető vissza, amelynek következtében mindössze a tizenegyedik helyről vághatott neki a futamoknak.

Marc Márquez a végén szerezte meg a pole-t, Bagnaia bukott, Quartararo az első sorban

Először is nem követhetek el több olyan hibát, amilyet például az időmérőn, mert nem indulhatok a negyedik sorból – nyilatkozta a TNT Sportsnak. – Legfeljebb a második jöhet szóba, és már az is rossz eredmény. Szóval elsődlegesen ebben kell javulnom: ne hibázzak, miközben többet akarok. Aztán az a következő, hogy megértsem, mit kell csinálni a sprinten, mert nem lehet időt veszíteni, és nem lehet ugyanolyan esélyt teremteni az előzésre, mint a vasárnapi futamon.”

Ami szombaton nem ment, az vasárnap már egészen könnyedén, hiszen Bagnaia nagyon gyorsan ott termett a dobogós helyek környékén. A kvalifikációs bukása azonban ekkor is éreztette hatását, mivel a felzárkózáshoz nyilvánvalóan igénybe kellett vennie a gumijait, főleg a Franco Morbidelli elleni csata során. Mindez viszont azt eredményezte, hogy a viadal második szakaszában csak tisztes távolságból tudta követni Márquezt.

Keményen nyomtam, és abból a pozícióból nagyon fontos volt az előzéshez, hogy nagy mértékben használjam a hátsó gumit – magyarázta. – Próbáltam menedzselni, de amikor Frankyvel csatáztam, keményen nyomtam, sok időt veszítettem, és talán túlságosan is nyomtam ahhoz, hogy visszanyerjem ezt a fél másodpercet, az utolsó négy-öt körre pedig teljesen elfogyott a hátsó abroncs. Próbáltam gyorsabb lenni, de nem sikerült. Ahogyan azt tavaly megtanultam, jobb célba érni az adott pozícióban. Úgy vélem, ha előrébből indulok, akkor legalább a csatára nagyobb esélyem lett volna. Több sanszom lett volna küzdeni Marckal, mert szerintem hasonló volt a tempónk, és ha a verseny első részében nem nyomom annyira, az utolsó szakaszra több gumival érkezem, és jobban lehetett volna harcolni. Ezt azonban nem lehet tudni, lehetetlen bármit is mondani. Örüljünk annak, ami történt, legközelebbre pedig próbáljunk meg fejlődni, és ne kövessük el ugyanazt a hibát, mint szombaton.”

Marc – Álex sorrend a katari Márquez-kupa első felvonásában, Bagnaia épphogy a pontszerzők között

Mivel Márquez mindkét futamot megnyerte, míg Bagnaia szombaton nyolcadik, vasárnap pedig Maverick Viñales büntetése után második lett, a 28 éves motoros 15 ponttal szerzett kevesebbet csapattársánál, így a különbség 26 egységre nőtt közöttük. Emiatt vállalja a felelősséget. Gyors voltam, de én voltam az, aki eldobta ezt a hétvégét – szögezte le. – Mindenekelőtt keményen kell dolgoznom a sprinten, mindig ugyanaz a történet.”

Tardozzi szerint Bagnaiának kezelnie kell a problémát

Bagnaia még a sprint után ismét megemlítette, hogy az eltérő méretű üzemanyagtartály okozza a szombati gondjait, és ez már a harmadik éve, vagyis a rövid futam bevezetése óta fennáll. Mindezt főnöke, a gyári Ducati csapatmenedzserként tevékenykedő Davide Tardozzi is megerősítette, de hozzátette, pilótája maga kell hogy megoldja a gondjait.

Az a feladatunk, hogy mindig megfelelő motort adjunk neki – jelentette ki. – Pecco jelenleg sokat követel a beállítások terén. Nem olyan motort akar vezetni, amely nem passzol a vezetési stílusához. Ez problémát idéz elő a csapat számára. Végül [rendre] találnak megoldást, főleg vasárnapra. Még mindig gondunk van vele kapcsolatban, a motor egyensúlyával, a kis üzemanyagtartállyal. Ez okoz némi galibát. Ez azóta van így, hogy szombatonként is rendeznek versenyt. Peccónak viszont arra kell gondolnia, hogy egy bajnok, kezelnie kell a problémát. Egyvalamin kell dolgoznunk vele: ne gondoljon a problémára, hanem menedzselje azt. A motor nagyon jó tulajdonságokkal rendelkezik, használja ki.”

Viñales váratlanul az élre tört, de Marc Márquez nyerte a Katari Nagydíjat, miután összeért öccsével

A 66 éves szakember a szombat délutáni balesetre is kitért. A Superbike-vb egykori menője szerint Bagnaia nem volt magabiztos az első féket illetően, ami a kanyarbejáratokon megnehezítette a dolgát, a bemelegítésen viszont kipróbáltak egy másik beállítást, amely működött. Persze ez nem változtat azon a tényen, hogy kikapott, de főnöke optimista vele kapcsolatban, pláne annak tudatában, hogy a soron következő jerezi pályát szintén kedveli.

Pecco hatalmas elvárásokkal jött ide, mert úgy gondolta, hogy ezt a futamot meg kell nyernie – mondta. – Marc viszont Marc, rendkívül gyors volt. Maverick meglepett minket, fantasztikus versenyt futott. A rossz szombat után ugyanakkor nagyon örülünk Pecco helyezésének. Visszanyerte a sebességét. A következő futam [helyszíne] pedig passzol a vezetési stílusához.”

Ami Márquezt illeti, a nyolcszoros világbajnok eddig minden időmérőn és sprinten az élen végzett, és minden bizonnyal ez a főfutamokra is igaz lenne, ha Austinban nem dobja el a motort a magabiztos vezetés birtokában. Persze ehhez kell a Ducati kiváló motorja, és Tardozzi felhívta a figyelmet, hogy ebben minden pilótájuknak van szerepe, Bagnaiát pedig külön kiemelte.

Nincs titok – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Szerintem a versenyzőink nagyon sokat segítenek a mérnököknek, hogy rendbe hozzák a motort, amely mindig ugyanolyan, csak apró módosítások vannak pilótától függően. Végső soron ezt Peccónak kell megköszönnünk, mert ő az, aki vezeti a motor fejlesztését.”

Így áll a MotoGP-tabella a Katari Nagydíj után