Hiába a Ducati alá tartozás, Valentino Rossi mégsem használhatta a bolognaiak logóját a Katari Nagydíj ideje alatt. A cikkben felfedjük, mi okozza ezt a feloldhatatlan paradoxont.
A VR46 remekül kezdte az idei szezont. Négy fordulót követően már három dobogónál tartanak (Franco Morbidelli két alkalommal, míg Fabio Di Giannantonio egyszer végzett az első háromban). Istállószinten 126 pontot szereztek, csupán „rosszabb” eredményeik miatt szorulnak a Gresini mögé. Minden ok megvan a boldogságukra, hiszen 2024-ben a bajnokság hasonló állásakor egy dobogó és 70 egység állt a nevük mellett.
A Katari Nagydíjon Valentino Rossi részvétele is motiválhatta őket. Ez meg is történt, Morbidelli a pénteki edzésen futott legjobb idejét követően egyenesen úgy fogalmazott, hogy a Doktor jelenlétének köszönheti elsőségét. A szemfülesek azonban kiszúrhattak valamit a hétvége folyamán. Addig, amíg a VR46 csapattagjainak ruházatán a Ducati logója is szerepel, Rossi szettjéről ez lemaradt, és ez egy izgalmas paradoxont szült, világított rá a TodoCircuito.
Morbidelli kijelentette, Rossi jelenlétének is köszönhető a pénteki elsősége
Az okokért kicsit mélyebbre kell nyúlni. 2023 tavaszán jelentették be, hogy Rossi lesz a Yamaha hivatalos márkanagykövete, és egy több évre szóló szerződést köt meg a hangvillásokkal. A döntés mögött masszív történelmi háttér állt, hiszen az olasz expilóta az egyik legsikeresebb versenyzője a Yamahának. 2004 és 2010, valamint 2013 és 2021 között erősítette a japánokat, négy világbajnoki címet és ötvenhat futamot nyert a színeikben.
A probléma az, hogy a VR46 a Ducati egyik szatellitcsapata. A Yamahával megköttetett kontraktus pedig egy olyan pontot is tartalmaz, amely kimondja, hogy más rivális márka logóját nem viselheti. És ez az, ami ezt az érdekes okozza. Egy Ducati alá tartozó csapat tulajdonosa, de a többiekkel ellentétben mégsem használhatja a logót.
Ez a paradoxon eddig egyáltalán nem volt feltűnő, a probléma az idei szezonra csúcsosodott ki. A VR46 a Pramac kiválása miatt minden eddiginél szorosabbra fűzte együttműködését a bolognaiakkal, és ezáltal kerülhetett fel a Ducati logója a hivatalos ruházatra. Arról már nem is beszélve, hogy Di Giannantonio a legfrissebb konfigurációjú gyári motort, azaz a Desmosedici GP25-öt terelheti hétvégéről hétvégére.
Kikotyogták Rossi csapatának jövő évi versenyzőit, egyikük gyári motort kap a Ducatitól
A Yamaha háza táján is történtek változások, hiszen eddig Rossi cége, a VR46 Racing Apparel látta el a japánok ruháztatását, azonban 2025-től már a Macron (olasz sportszergyártó cég) alá tartozik ez a feladat. Így Rossi egyetlen fronton kapcsolódik a japánokhoz, a márkanagyköveti vonalon.
Rossi megjelenése a katari paddockban egy ékes példája annak, hogy hiába a józan paraszti ész. A szerződések, a megköttetett üzletek minden esetben felülkerekednek egy ember imázsán, és ilyen érdekes helyzeteket eredményezhetnek.
Rossi reagált az Acosta-pletykára – akit egy másik gyártó már konkrét tervvel csábít?