Bár elégedett jelenlegi helyzetével Nicolò Bulega, de 2027-től a MotoGP-t sem zárná ki a lehetőségei közül. Szerinte akkor az új szabályok miatt kisebbek lesznek a különbségek a két sorozat között, az okokat pedig a gumikban kell keresni.
A Superbike-világbajnokság 2025-ös szezonja idáig leginkább Nicolò Bulegáról szólt. Az eddigi kilenc versenyből négy alkalommal diadalmaskodott, de ez könnyen lehetett volna jóval több is. Portimãóban kikapott Toprak Razgatlıoğlutól, míg az asseni forduló vasárnapján a technika babrált ki vele. Ennek ellenére megnyugtató fölénnyel vezeti az egyéni pontversenyt.
Arról már több ízben is beszámoltunk, látszólag Razgatlıoğlu esélyei jelentősen megnőttek arra, hogy átszerződjön a MotoGP-be, már akár 2026-tól. Eddig kizárólag gyári csapat jöhetett szóba az esetében, de ezen azóta finomított, így sokasodtak a lehetőségei a Superbike-vb jelenlegi címvédőjének, mivel akár a Pramacnál is kiköthet a következő szezonban. Jogosan felmerül a kérdés, ilyen szempontból vajon mi a helyzet a most villogó Bulegával, akinek az idény végén lejár a kontraktusa?
Érik a szenzáció: elhárult a legnagyobb akadály Razgatlıoğlu MotoGP-debütálása elől
Annyi biztos, hogy az olasz előtt is számos út tűnik fel: „Nem aggódunk ezen, mert mindketten folytatni szeretnénk a közös munkát. Az, hogy ez kétéves vagy egy egy plusz egy éves szerződés lesz-e, ezt majd meglátjuk” – fedte fel a SPEEDWEEK.com-nak a részleteket Stefano Cecconi, a gyári Ducati csapatfőnöke.
Az utóbbi változat pedig Bulega előtt is új kapukat nyithat ki. Mint az ismert, 2027-től radikális változtatások lépnek életbe a MotoGP-ben. Többek között csökken a motorblokkok mérete, új gumibeszállító érkezik – a Superbike-vb-t már most is ellátó Pirelli váltja a Michelin –, valamint az aerodinamika is teljes ráncfelvarráson fog átesni. Ezek pedig olyan tényezők, melyek akár számára is vonzóvá teheti a királykategóriát.
Hivatalos: távozik a sokat kritizált Michelin, új gumiszállítója lesz a MotoGP-nek
„Már egyeztetek a Ducatival, és folytatni szeretném velük – szögezte le Bulega. – Jól érzem magam a motoron és a csapattal is. De természetesen a MotoGP is érdekes lehet, különösen 2027-től, amikor jönnek az új gumik.”
„Minden versenyző elképesztően erős, de nincsen tapasztalatuk a Pirelli abroncsokkal. Hallom az ottani barátaimtól, hogy szenvednek az elsőkkel a teszteken. Nem könnyű hozzászokni a Pirellihez a Michelinről váltva. Nem azért, mert rosszabbak lennének, hanem mert teljesen különbözőek. Ennyi michelines év után nem lesz könnyű senkinek sem kihozni a maximumot az új gumikból az első évben” – magyarázta Bulega.
Bulegának „nem könnyű elviselnie” a dupla kiesést, de magabiztosan távozik Assenből
„Természetesen a keverékek különbözőek lesznek, mert meg kell birkózniuk a MotoGP-motorok erejével. De a DNS-ük ugyanaz, mint nálunk. Ez segíthet a Superbike-versenyzőknek, akiknek már van némi tapasztalatuk ezekkel a gumikkal. Különösen az első évben lehetnénk gyorsabbak, mert előnyünk lenne abból, hogy ismerjük már őket” – véli az olasz.
Bulega egyébként nem lenne ismeretlen a gyorsaságimotoros-világbajnokság paddockjában, hiszen 2015 és 2021 között a Moto3-ban és a Moto2-ben is szerepelt. A legkisebbek között a VR46 színeit képviselte, és velük ért el nagyobb sikereket. 2016-ban két dobogót szerzett, és a szezon végén a hetedik helyen zárt. Ám a középkategóriában sok babér nem termett neki, legjobb eredménye egy hetedik pozíció volt a 2019-es Cseh Nagydíjon.