Fermín Aldeguer elmesélte első találkozását Gigi Dall’Ignával és a Ducatival, valamint azt is elárulta, hogy mi jelent neki az a bizalom, amelyet egyelőre megkap a gyártótól. Azt is felidézte, milyen volt az első, illetve az általános benyomása a MotoGP-motorról.
Fermín Aldeguer egyike annak a három versenyzőnek, aki újoncként léphetett fel a királykategória mezőnyébe. Az idei kiírás legfiatalabbjának (a hónap elején töltötte be a 20. életévét, melyről mi is megemlékeztünk) szezonja elég döcögősen indult. Az idénynyitón beleszürkült a mezőnybe, és csak néhány pontot tudott összegyűjteni, valamint az Argentin Nagydíj sem a teljesítménye miatt vált emlékezetessé.
Oliveirát kórházba vitték, Aldeguert megbüntették, amiért kitette a pályáról
Az austini hétvégére azonban felszívta magát. A főfutamon kiváló tempót mutatott, menetelését pedig a három körrel a vége előtt elszenvedett bukása törte ketté. Amennyiben nem esik el, akár a negyedik helyet is megszerezhette volna. Loszaílban is remekelt, ahol negyedik helyének köszönhetően abszolválta első sprinten szerzett pontjait valamint a főfutamon is ötödik lett. Bár a Thai Nagydíjon Ai Ogura egyértelműen ellopta előle a csillogást, most minden jel arra utal, hogy Aldeguer veheti át a stafétát e tekintetben.
Two different crashes in the span of a few seconds! @Aldeguer54 and @JohannZarco1 are out of contention 💥😱#AmericasGP 🇺🇸 pic.twitter.com/KwBkGEg8HI
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) March 30, 2025
Ezúttal a spanyol felidézte az első pillanatokat, amikor kapcsolatba lépett jelenlegi kenyéradójával, valamint a Ducati versenyrészlegének általános igazgatójával, Gigi Dall’Ignával: „Sosem láttam előtte – ecsetelte a SPEEDWEEK.com-nak adott nagyinterjújában. – Először a gyári csapatot figyelte, aztán a VR46 gyári motorját, majd csak utána minket. Előbb Álex [Márquezt], majd engem, szóval változtatnom kellett, amikor én következtem. A forróság meg minden más miatt, inkább otthagytam az egészet. Aztán egy nap azt mondta nekem, hogy »Fermín, várj, beszélnünk kell«. Végül elkezdtem várni őt.”
„Amikor aláírtam a Ducatihoz, akkor ő is ott volt egész végig. Nagy tehetséget látott bennem, és biztos volt benne, hogy gyorsan fogok tudni motorozni – mutatott rá az aláírás körülményeire Aldeguer, ami egyfajta „egósimogatásként” is felért számára. – És még inkább akkor, amikor még egy teljes Moto2-es szezon előttem állt. Ez motivált engem. Az igaz, hogy nyomás alatt voltam, hogy nyerjek a középkategóriában, de ezt mindig is jól tudtam kezelni. Tudtam, hogy mi vár rám, és a legjobbamat nyújtottam. Aztán valamiért nem úgy alakult, ahogyan azt elképzeltem.”
Aldeguer elárulta, már 2024-ben debütálhatott volna a MotoGP-ben
De vajon mit jelent számára Dall’Igna belé fektetett bizalma? „Mindig mondja nekem, hogy a szezon első felében nem kell kapkodnom. Akár mindenhol utolsóként is végezhetek, de tanulnom kell belőle. Stabil, fejlődő teljesítményt vár el hullámvölgyek nélkül. És pontosan ez történik. Talán nem ez a végeredmény, mert van, hogy egyszer fent, egyszer lent [végzek], de a sebességemet tekintve minden egyes versenyen fejlődni tudtam. Argentínában sokkal gyorsabb voltam, mint Thaiföldön, annak ellenére, hogy az eredményem rosszabb lett a számos hátráltató tényező miatt. Austinban minden sokkal nyugodtabb volt, és az eredmények is jobban alakultak. Folytatnunk kell a munkát, ennyi.”
Aldeguer azt is felidézte, hogyan érezte magát először, amikor felült egy MotoGP-motorra: „Elképesztő volt az első alkalom… A gyorsulás… A lassulás tapasztalása… Minden olyan gyorsnak tűnt… Nehezen lehet megérteni, hogy mi történt… Intenzív volt, borzasztóan intenzív – idézte fel a spanyol versenyző, aki egy vad hullámvasúthoz tudná hasonlítani a vezetési élményt. – Nagyon hamar eltűnnek a pillangók a hasadból. Azt tudom mondani, hogy sem először, de még másodszor sem érzed ezt. Számos olyan kis dolog van, ami katalizálja ezt az érzést, de a motorvezetés nem tartozik ide. Mi gyorsan elvesztjük azt a tényt, hogy valami adrenalinnövelő dolgot teszünk.”
„Eleinte azt érzed, hogy a pálya és a fékezési pont is közeledik feléd, ahelyett, hogy te vezetnél felé, De, ahogyan azt mondtam, én már a kezdetektől fogva elvesztettem ezt az »alagútérzést«. Az agyam alkalmazkodott ahhoz, hogy mit csinálok. Úgyhogy az emberek megértik, hogy egy ponton már nem érzed magad veszélyben. A versenypályák általában szélesek, és nem olyanok, mint közúton. Ott látod a veszélyt, a korlátokat és azt, hogy keskenyebb és keskenyebb lesz. Itt minden sokkal nyitottabb, és azt kell mondanom, tisztább, és nem érzed azt, hogy gyors lennél” – magyarázta Aldeguer.