back to top
2025. május 16. 01:13
KezdőlapMotoGPÁlex Márquez nagyot esett, de fájdalmai sem akadályozták meg, hogy körrekordot fusson...

Álex Márquez nagyot esett, de fájdalmai sem akadályozták meg, hogy körrekordot fusson az edzésen

Álex Márquez annak ellenére volt a leggyorsabb a Spanyol Nagydíj edzésén, hogy az elején nagyot esett, és sokáig vissza sem ült a motorra. Mögötte Francesco Bagnaia és Franco Morbidelli végeztek, Marc Márquez csak negyedik lett.

Délután folytatódott a Spanyol Nagydíj hétvégéje, hiszen megrendezték az edzést, amely szokás szerint arról döntött, hogy melyik tíz versenyzőnek nem kell szerepelnie a Q1-ben a szombati időmérőn. A lebegő hőmérséklete 25, míg az aszfalté 41 fokra emelkedett a délelőtti gyakorlás óta eltelt órákban.

Marc Márquez a gondjai ellenére az élre ugrott, de öccse a bukása után nála is gyorsabb volt Jerezben

A gumiválasztás ezúttal változatosabb volt, mint az első tréning elején: a legtöbben két közepes abronccsal kezdtek, de elöl a kemény, hátul pedig a lágy keverék is előkerült. Az első mért kört Marc Márquez futotta meg, a nyolcszoros világbajnok 1:38.469 másodperccel kezdett. Az élre Raúl Fernández állt, miután 1:37.778-cal ő bizonyult a leggyorsabbnak az első próbálkozások után.

A második gyorskörök után Álex Márquez vette át a vezetést, miután 1:37.242-es ideje 82 ezreddel volt jobb bátyjáénál. Őket Fernández követte, de aztán Joan Mir elvette tőle a harmadik pozíciót, igaz, lemaradása 252 ezred volt. Fabio Quartararo aztán feljött a második pozícióba, nem sokkal azután, hogy Álex Márquez elesett az 5-ös kanyarban. A Gresini versenyzője láthatóan fájdalmakkal küszködött, de aztán szerencsére nem volt szükség a hordágyra, hanem saját lábán ballagott el a robogóig, amely visszavitte őt a garázsba, ahonnan felment a motorhome-jába. Néhány perccel a bukás után piros zászlóval megszakították a körözést, mivel a légfalat meg kellett javítani.

Az edzést szűk negyed óra után indították újra, a pilóták pedig immáron kivétel nélkül közepes első gumin tértek vissza, hátulra viszont többen tettek fel lágyat. Ekkor már Marc Márquez vezette a rangsor, hiszen a nyolcszoros világbajnok nem sokkal a megszakítás előtt 38 ezreddel felülmúlta testvérét.

Franco Morbidelli rögtön bekezdett, és 106 ezredes lemaradással feljött a harmadik pozícióba. Az idősebbik Márquez szintén javított, igaz, mindössze 47 ezreddel faragott az addigi legjobb időn. Mindez pedig nem volt elég ahhoz, hogy Quartararo ne vegye el tőle az első helyet: a gyári Yamaha motorosa 86 ezreddel múlta felül a 32 éves versenyzőt, míg Pedro Acosta az ötödik helyig jött előre.

Félidőhöz közeledve Francesco Bagnaia is megérkezett az élmezőnybe, és bár csapattársát megelőzte, Quartararótól 25 ezreddel elmaradt. Ellentétben Johann Zarcóval, aki már az edzés második felének kezdetén előzte meg honfitársát 11 ezreddel. Igaz, nem sokáig maradt az élen, hiszen néhány pillanattal később négyen is megelőzték: Quartararo 1:36.847-tel vette vissza a vezetést, 126 ezreddel megelőzve az élmezőny többi tagjával ellentétben közepes hátsó abroncsot használó Marc Márquezt, míg Acosta és Brad Binder csak néhány századdal maradtak el a gyári Ducati pilótájától.

A dél-afrikai motoros aztán a következő körében elesett a 9-es kanyarban. Az előtte lévő trió ellenben megpróbálkozott a javítással, de egyiküknek sem jött össze, hogy aztán mindannyian visszatérjenek a garázsba. Néhányan viszont sokat jöttek előre: előbb Maverick Viñales jött fel a második pozícióba 9 százados hátránnyal, majd Ai Ogura kétszer is jó körön volt, de végül maradt a hetedik pozícióban, ahová korábban katapultált.

Bő negyed órával a leintés előtt, vagyis lényegében a hajrára Álex Márquez hosszú szünet után visszaült a motorra. Azonban nem ő, hanem Quartararo javíthatott volna nagyot, ám a francia versenyző a legvégén, a 13-as kanyarban elesett. Ennek következtében Marc Márquez körét érvénytelenítették, így maradt a negyedik pozícióban, hiszen Acosta időközben felülmúlta.

Ezt követően jelentős javítások jöttek: előbb Morbidelli 1:36.336-tal vette át a vezetést, 114 ezreddel megelőzve Bagnaiát, míg mögéjük Marco Bezzecchi és Acosta zárkóztak fel. Aztán az idősebbik Márquez immáron érvényes kört futott, így 1:36.258-cal állt az élre, míg öccse 107 ezredes lemaradásban ért körbe. Utóbbi csapattársa, Fermín Aldeguer az ötödik pozícióig ugrott fel, míg Quartararo mögött Jack Miller és Mir álltak még továbbjutásra.

Legalábbis addig, amíg Fabio Di Giannantonio 378 ezredes lemaradással meg nem érkezett az ötödik helyre. Bagnaia szintén gyorsult, és Marc Márquezt 164 ezreddel felülmúlva átvette a vezetést. Nem sokkal mögötte Miller elesett, majd a Trackhouse mindkét pilótája pórul járt a 6-os kanyarban.

Az utolsó percekben az esése után elsősorban a jobb csuklóját fájlaló Álex Márquez a történelem során először futott 1:36-on belüli kört Jerezben, egészen pontosan 1:35.991-gyel állt az élre. Quartararo veszélyben volt, de aztán 428 ezredes lemaradást összeszedve visszajött az ötödik pozícióba, míg Zarco a hetedik, Mir a kilencedik helyre ugrott fel.

A végén még Morbidelli feljött a harmadik helyre, megelőzve Marc Márquezt, aki kis híján szintén földre került a 6-os kanyarban. Előttük Álex Márquez és Bagnaia, mögöttük Quartararo, Aldeguer, Zarco, Acosta, Di Giannantonio, valamint Mir lett az első tíz sorrendje.

A MotoGP jerezi edzésének végeredménye