back to top
2025. április 27. 19:46
KezdőlapMotoGPAcosta az újabb pont nélküli sprint után: Ez életem legbosszantóbb pillanata

Acosta az újabb pont nélküli sprint után: Ez életem legbosszantóbb pillanata

Pedro Acosta nem érti, hogyan változik meg a motor ennyire rövid idő alatt. A spanyol versenyző élete legbosszantóbb pillanatának nevezte a mostani időszakot.

Azok után, hogy a szezon első négy fordulója során Pedro Acosta nem úgy kezdte az idényt, ahogyan szerette volna, a Spanyol Nagydíj pénteki napján úgy tűnt, hogy tapasztalhat némi előrelépést, hiszen viszonylag magabiztosan, nyolcadikként jutott tovább a Q2-be. Másnap azonban zsinórban másodszor végzett az időmérő második szakaszának utolsó, vagyis tizenkettedik helyén.

Drámai kezdés után lapos befejezés: Quartararo bukott, majd Marc Márquez dominált a jerezi sprinten

A sprinten pedig szintén nem termett neki sok babér, és hiába Fabio Quartararo és Johann Zarco bukása, mindössze tizedik lett, így a Katari Nagydíj szombati napjához hasonlóan ezúttal sem szerzett pontot. „Többre számítottam, de tovább kell dolgoznunk, és meg kell értenünk [bizonyos] dolgokat – nyilatkozta. – Sok minden hiányzik. Nem értem, hogyan változtak meg ennyire a dolgok az időmérő, ahol nem volt annyira rossz az érzés, illetve a sprint között.”

Acostának a loszaíli hétvége után ismét meg kellett tapasztalnia, hogy nem ő a leggyorsabb a KTM berkein belül. Maverick Viñales ugyanis a hetedik helyen ért célba, amivel nemhogy a mattighofeniek közül, hanem a Ducatin kívül mindenkit figyelembe véve a legeredményesebb volt. A 20 éves pilótát azonban mindez nem zavarja.

Nyilvánvaló, hogy ha valaki gyorsan megy a motorunkon, az jó jel, ezt el kell fogadnunk – fogalmazott. – Mavericknek valójában hasonló problémái voltak, mint nekünk. Ő egy rendkívül tapasztalt versenyző, fejlesztette a Suzukit, gyors volt a Yamahán és az élmezőnyben volt az Aprilián. Nagyon rutinos, tapasztaltabb, mint bárki más a márkánál. Ha az ember hallgatja őt, olyan dolgokat mond, amelyek sok értelemmel bírnak, ugyanis nagy rutinnal rendelkezik. Pozitívum, hogy jó eredményeket ér el. A vasárnap »meglepetés«. Remélem, a közepes gumi segít és csökkenti a vibrációt, mint Katarban, de a gumikopás miatt mindenkinek hosszú lesz a verseny.”

A kétszeres világbajnok még Austinban kijelentette, a hétfői teszt az idény legfontosabb napja lesz. „Nem tudom, mit hoz a hétfő – mondta most. – Mindenképpen fontos nap, de az is tény, hogy utána két futam következik, aztán ott van az aragóniai teszt, amely szintén fontos lesz. Fontos lesz a teszt, de a vasárnappal kezdünk.”

Acosta ugyan már az ötödik szezonját tölti a gyorsaságimotoros-világbajnokság valamelyik kategóriájában, de még mindig csak húsz esztendős, ehhez képest meglehetősen nagy szavakat használ. „Ez életem legbosszantóbb pillanata, nem csak a világbajnokságban eltöltött öt évet figyelembe véve – hangsúlyozta. – Nem könnyű, hogy ennyire limitáltak vagyunk, hogy ilyen lekötöttnek érzem magam. Tovább kell dolgoznunk. Izgalmas, hogy Mavericknek jó futamai vannak, meg kell értenünk, hogyan csinálja. Nem igazén érdekel, ki a referencia a KTM-nél, amíg van egy működő motorjuk, addig nekem megfelel. Az a probléma, hogy az ember világos céllal megérkezik egy pályára, és valamilyen okból kifolyólag azt semmilyen módon nem tudja elérni. Nem számít, milyen nehéz, mindig van A vagy B út a hegy megmászáséra, de amikor nincs út, akkor jön a frusztráció.”