Marc Márquez viszonylag jelentős előnnyel zárta az élen a MotoGP jerezi tesztjét Maverick Viñales és Fabio Quartararo előtt, az első hétben pedig mind az öt gyártó képviseltette magát. A Yamaha és a Honda is új motorblokkot tesztelt, ám előbbi esetében nem a V4-esről van szó.
A hétvégi Spanyol Nagydíj után a MotoGP mezőnye túlórázott Jerezben, hiszen hétfőn rendezték a tesztet. Az állandó mezőnyhöz képest volt néhány változás: Jorge Martín és Miguel Oliveira természetesen ezúttal sem voltak jelen, őket továbbra is Lorenzo Savadori, illetve Augusto Fernández helyettesítette. Emellett a vasárnap megsérült Franco Morbidelli is kihagyta az ebédszünetet is beleszámítva nyolc órán át tartó körözést, a kompartment szindrómára panaszkodó Somkiat Chantra pedig csak délután csatlakozott. Azonban a KTM-et Dani Pedrosa, a Hondát pedig Takaaki Nakagami képviselte tesztpilótaként, így összesen huszonhárman gurultak pályára.
Morbidelli „nyaki agyrázkódást” szenvedett jerezi balesetében
Előzetesen arra lehetett számítani, hogy a pilóták, a csapatok és a gyártók dolgát jelentősen megnehezíti az erős szél. Hogy ez mennyire befolyásolta a felkészülést, azt persze nem tudni, mindenesetre nem történt túlságosan sok bukás, csak Fabio Di Giannantonio, Pedro Acosta és Chantra kerültek a földre. Ami pedig szintén jó hír, hogy a Spanyolország-szerte tapasztalt áramkimaradás a helyszínt csak minimálisan érintette, de csak rövid időre okozott gondot.
Just because it’s Monday, doesn’t mean you take a break from going faaaaaaast 🔥#JerezTest pic.twitter.com/XuhQl3Iiw6
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) April 28, 2025
A Ducatin belül Marc Márquez messze kiemelkedett a többiek közül, már ami a leggyorsabb kört illeti, sőt, az egész mezőnyt tekintve ő lett az első. Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatmenedzsere úgy fogalmazott, hogy a nyolcszoros világbajnok motorján „fejlődést” próbálnak elérni, míg Francesco Bagnaiával azon dolgoznak, hogy magabiztosabb legyen. Az olasz pilóta egyébként csupán tizenkilencedikként fejezte be a napot, ám ebből nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni. Ahogyan Álex Márquez tizenegyedik pozíciójából sem: a vasárnapi győztes, illetve csapata, a Gresini az ünneplés után elsősorban az elektronikán és a beállításokon dolgozott.
Again at the garage ⚙️
➡️ Test day at #Jerez 🇪🇸🔥@marcmarquez93 #ForzaDucati #DucatiLenovoTeam pic.twitter.com/htb9QnHg8H
— Ducati Corse (@ducaticorse) April 28, 2025
Az idősebbik Márquezhez Maverick Viñales végzett a legközelebb, a Tech3 pilótájának lemaradása 361 ezred volt. Acosta szintén viszonylag magas pozícióban, a hatodik helyen zárt, de ami jelenleg ennél fontosabb, hogy ismét előkerült a „salátás doboz”. Ezúttal Brad Binder motorjának hátulján volt látható, idősebbik márkatársa pedig vasárnap megerősítette, amit sejteni lehetett: az eszköz valóban a rezgéscsillapítás célját szolgálja. Ami Pedrosát illeti, a 38 éves veterán huszonharmadikként zárt.
Laps, laps and more laps ⏱️#KTM #ReadyToRace #JerezTest pic.twitter.com/sge5RpyG4C
— RED BULL KTM FACTORY RACING (@KTM_Racing) April 28, 2025
A harmadik helyen a nézők által a főfutam legjobbjának megválasztott Fabio Quartararo végzett 477 ezredes hátránnyal, és Álex Rins is ötödik lett. A Yamaha elsősorban az új motorblokkra helyezte a hangsúlyt, ám itt nem a V4-es erőforrásra kell gondolni, hiszen azt továbbra is privát eseményeken akarják próbálgatni. A most tesztelt blokkot viszont akár már a soron következő Francia Nagydíjon is bevethetik, és ha minden a hangvillások tervei szerint megy, akkor jelentősen megnövelheti az M1-es végsebességét.
Back in action at the Jerez track 🤜🤛
There are plenty more laps to come 🔁#MonsterYamaha | #YamahaMotoGP | #YamahaFactoryRacing | #MotoGP | #JerezTest pic.twitter.com/DguB4n647P
— Monster Energy Yamaha MotoGP (@YamahaMotoGP) April 28, 2025
Bizonyos szempontból hasonló cipőben jár a Honda, amelynek legjobbja, Johann Zarco még délelőtt futotta meg a leggyorsabb körét, amely 524 ezreddel volt lassabb Marc Márquezénél. A különbség annyi, hogy a hétvégén szabadkártyásként induló Aleix Espargaró már kipróbálta az új erőforrást, amelyről Joan Mir pozitívan nyilatkozott.
Aleix Espargaró bevetése után újabb szabadkártyáját használja fel a Honda a következő hétvégén
Marco Bezzecchi pedig szintén optimistán értékelte az Aprilia új lengővilláját. A 739 ezredes lemaradással a hetedik pozícióban végző versenyző emellett számos új aeroelemmel kísérletezett, hogy a noaleiek potenciálisan bevessék második idei aerodinamikai csomagjukat. Savadori ellenben inkább a fékezés és a stabilitás javításán dolgozott.
A MotoGP jerezi tesztjének végeredménye
# | Név | Gyártó | Idő |
1 | Marc Márquez | Ducati | 1:35.876 |
2 | Maverick Viñales | KTM | +0,361 |
3 | Fabio Quartararo | Yamaha | +0,477 |
4 | Johann Zarco | Honda | +0,524 |
5 | Álex Rins | Yamaha | +0,631 |
6 | Pedro Acosta | KTM | +0,676 |
7 | Marco Bezzecchi | Aprilia | +0,739 |
8 | Fermín Aldeguer | Ducati | +0,854 |
9 | Raúl Fernández | Aprilia | +0,881 |
10 | Fabio Di Giannantonio | Ducati | +0,912 |
11 | Álex Márquez | Ducati | +0,957 |
12 | Ai Ogura | Aprilia | +0,985 |
13 | Jack Miller | Yamaha | +1,101 |
14 | Brad Binder | KTM | +1,179 |
15 | Enea Bastianini | KTM | +1,350 |
16 | Joan Mir | Honda | +1,369 |
17 | Augusto Fernández | Yamaha | +1,568 |
18 | Luca Marini | Honda | +1,571 |
19 | Francesco Bagnaia | Ducati | +1,585 |
20 | Somkiat Chantra | Honda | +2,041 |
21 | Takaaki Nakagami | Honda | +2,303 |
22 | Lorenzo Savadori | Aprilia | +2,316 |
23 | Dani Pedrosa | KTM | +2,515 |