back to top
2025. április 28. 22:54
KezdőlapMotoGPMarc Márquez volt a leggyorsabb a jerezi teszten Viñales és Quartararo előtt

Marc Márquez volt a leggyorsabb a jerezi teszten Viñales és Quartararo előtt

Marc Márquez viszonylag jelentős előnnyel zárta az élen a MotoGP jerezi tesztjét Maverick Viñales és Fabio Quartararo előtt, az első hétben pedig mind az öt gyártó képviseltette magát. A Yamaha és a Honda is új motorblokkot tesztelt, ám előbbi esetében nem a V4-esről van szó.

A hétvégi Spanyol Nagydíj után a MotoGP mezőnye túlórázott Jerezben, hiszen hétfőn rendezték a tesztet. Az állandó mezőnyhöz képest volt néhány változás: Jorge Martín és Miguel Oliveira természetesen ezúttal sem voltak jelen, őket továbbra is Lorenzo Savadori, illetve Augusto Fernández helyettesítette. Emellett a vasárnap megsérült Franco Morbidelli is kihagyta az ebédszünetet is beleszámítva nyolc órán át tartó körözést, a kompartment szindrómára panaszkodó Somkiat Chantra pedig csak délután csatlakozott. Azonban a KTM-et Dani Pedrosa, a Hondát pedig Takaaki Nakagami képviselte tesztpilótaként, így összesen huszonhárman gurultak pályára.

Morbidelli „nyaki agyrázkódást” szenvedett jerezi balesetében

Előzetesen arra lehetett számítani, hogy a pilóták, a csapatok és a gyártók dolgát jelentősen megnehezíti az erős szél. Hogy ez mennyire befolyásolta a felkészülést, azt persze nem tudni, mindenesetre nem történt túlságosan sok bukás, csak Fabio Di Giannantonio, Pedro Acosta és Chantra kerültek a földre. Ami pedig szintén jó hír, hogy a Spanyolország-szerte tapasztalt áramkimaradás a helyszínt csak minimálisan érintette, de csak rövid időre okozott gondot.

A Ducatin belül Marc Márquez messze kiemelkedett a többiek közül, már ami a leggyorsabb kört illeti, sőt, az egész mezőnyt tekintve ő lett az első. Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatmenedzsere úgy fogalmazott, hogy a nyolcszoros világbajnok motorján „fejlődést” próbálnak elérni, míg Francesco Bagnaiával azon dolgoznak, hogy magabiztosabb legyen. Az olasz pilóta egyébként csupán tizenkilencedikként fejezte be a napot, ám ebből nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni. Ahogyan Álex Márquez tizenegyedik pozíciójából sem: a vasárnapi győztes, illetve csapata, a Gresini az ünneplés után elsősorban az elektronikán és a beállításokon dolgozott.

Az idősebbik Márquezhez Maverick Viñales végzett a legközelebb, a Tech3 pilótájának lemaradása 361 ezred volt. Acosta szintén viszonylag magas pozícióban, a hatodik helyen zárt, de ami jelenleg ennél fontosabb, hogy ismét előkerült a „salátás doboz”. Ezúttal Brad Binder motorjának hátulján volt látható, idősebbik márkatársa pedig vasárnap megerősítette, amit sejteni lehetett: az eszköz valóban a rezgéscsillapítás célját szolgálja. Ami Pedrosát illeti, a 38 éves veterán huszonharmadikként zárt.

A harmadik helyen a nézők által a főfutam legjobbjának megválasztott Fabio Quartararo végzett 477 ezredes hátránnyal, és Álex Rins is ötödik lett. A Yamaha elsősorban az új motorblokkra helyezte a hangsúlyt, ám itt nem a V4-es erőforrásra kell gondolni, hiszen azt továbbra is privát eseményeken akarják próbálgatni. A most tesztelt blokkot viszont akár már a soron következő Francia Nagydíjon is bevethetik, és ha minden a hangvillások tervei szerint megy, akkor jelentősen megnövelheti az M1-es végsebességét.

Bizonyos szempontból hasonló cipőben jár a Honda, amelynek legjobbja, Johann Zarco még délelőtt futotta meg a leggyorsabb körét, amely 524 ezreddel volt lassabb Marc Márquezénél. A különbség annyi, hogy a hétvégén szabadkártyásként induló Aleix Espargaró már kipróbálta az új erőforrást, amelyről Joan Mir pozitívan nyilatkozott.

Aleix Espargaró bevetése után újabb szabadkártyáját használja fel a Honda a következő hétvégén

Marco Bezzecchi pedig szintén optimistán értékelte az Aprilia új lengővilláját. A 739 ezredes lemaradással a hetedik pozícióban végző versenyző emellett számos új aeroelemmel kísérletezett, hogy a noaleiek potenciálisan bevessék második idei aerodinamikai csomagjukat. Savadori ellenben inkább a fékezés és a stabilitás javításán dolgozott.

A MotoGP jerezi tesztjének végeredménye

# Név Gyártó Idő
1 Marc Márquez Ducati 1:35.876
2 Maverick Viñales KTM +0,361
3 Fabio Quartararo Yamaha +0,477
4 Johann Zarco Honda +0,524
5 Álex Rins Yamaha +0,631
6 Pedro Acosta KTM +0,676
7 Marco Bezzecchi Aprilia +0,739
8 Fermín Aldeguer Ducati +0,854
9 Raúl Fernández Aprilia +0,881
10 Fabio Di Giannantonio Ducati +0,912
11 Álex Márquez Ducati +0,957
12 Ai Ogura Aprilia +0,985
13 Jack Miller Yamaha +1,101
14 Brad Binder KTM +1,179
15 Enea Bastianini KTM +1,350
16 Joan Mir Honda +1,369
17 Augusto Fernández Yamaha +1,568
18 Luca Marini Honda +1,571
19 Francesco Bagnaia Ducati +1,585
20 Somkiat Chantra Honda +2,041
21 Takaaki Nakagami Honda +2,303
22 Lorenzo Savadori Aprilia +2,316
23 Dani Pedrosa KTM +2,515