Sajtóértesülés szerint egy forgattyús tengely-érzékelő meghibásodása miatt esett ki Nicolò Bulega két asseni futamról is. A hírek szerint a Ducati tesztpilótája, Michele Pirro a héten többek között azért körözött Misanóban, hogy megoldást találjon erre a problémára.
A hétvégén Cremonába látogat a Superbike-világbajnokság mezőnye, így az összetettet vezető Nicolò Bulega hazai pályán versenyezhet. Viszont Bulega nem lehetett teljesen nyugodt az idei negyedik fordulóra készülve. Az előző versenyhétvégén ugyanis technikai hiba miatt nem tudta megvillantani a tudását. Az olasz pilóta az asseni pályán megnyerte az első futamot, majd a Superpole-on másodikként haladt, amikor megállt a Ducatija. Ez ráadásul megismétlődött a második viadalon is, amelyen így hiába vette át a vezetést a tizedik helyről rajtolva. A nyugtalanító hiba oka pedig, legalábbis a nagyközönség számára, titok maradt.
Kiéleződő Bulega–Razgatlıoğlu párharc vagy újabb Petrucci-csoda? – hétvégi menetrend
A rejtély (lehetséges) megoldása végül a GPOne.com-tól érkezett. Az olasz lap azt tudta meg, egy forgattyús tengely-érzékelő volt az oka annak, hogy a 25 éves pilóta alatt kétszer is megállt a Panigale V4R. Az újság szerint a forgattyús tengely-érzékelő a forgattyústengely és a dugattyúk helyzetének, valamint a fordulatszámnak az ellenőrzéséért felelős a motorblokk beindításakor.
Úgy tűnik tehát, hogy valószínűleg ez a készülék nem működött megfelelően. Viszont azt így sem tudhatjuk, hogy az az egy alkatrész hibás volt-e vagy sem. Így pedig lényegében azt sem tudhatjuk, hogy mennyire kell tartani a probléma újbóli megjelenésétől. Annyit azonban megállapíthatunk, hogy egy nagyjából 30 eurós, egyébként a Bosch által gyártott szenzor miatt Bulega 45 pontot veszíthetett el (viszont még így is ő maradt a bajnoki éllovas).
Bulegának „nem könnyű elviselnie” a dupla kiesést, de magabiztosan távozik Assenből
A Ducati mindenesetre semmit sem szeret a véletlenre bízni, így a tesztpilótáját, Michele Pirrót a héten pályára küldte, amiről szintén a GPOne.com számolt be. Pirro Misanóban körözött, ahol többek között az volt a feladata, hogy a problémás érzékelő működését tesztelje, és a mérnökök közreműködésével próbáljon megoldást találni az esetlegesen újra fellépő hibára.