Toprak Razgatlıoğlu kifejtette, a tapadás hiánya miatt egyszerűen nem tud megpihenni a motoron a futamok közben. A török versenyző továbbra is szabálymódosításokat akar, hogy visszakaphassa a régi vázat, de azért némi pozitívumot is lát nem túl rózsás helyzetében.
Toprak Razgatlıoğlu egyelőre közel sem tudja azt a formát hozni, amellyel tavaly valósággal letarolta a Superbike-világbajnokság mezőnyét, különösen az idény közepén. A címvédő a portimãói, egyébként meglehetősen szoros futamokon született triplázását leszámítva mindössze az asseni Superpole versenyt nyerte meg, de azt is csak Nicolò Bulega technikai hibájának köszönhetően. Ennek következtében négy forduló után 34 pont a hátránya az olasz pilótával szemben.
Hiába Razgatlıoğlu bátor előzései, Bulegával nem lehetett mit kezdeni az első cremonai futamon
Persze a 28 éves versenyző nem felejtett el motorozni. A probléma okát sokkal inkább egy utolsó pillanatos, pontosabban a szezonrajt előtt pár héttel meghozott döntésben kell keresni, amelynek következtében a BMW nem használhatja a tavalyi vázát. Ennek pedig az lett az eredménye, hogy Razgatlıoğlu lényegében végig kénytelen a határon motorozni ahhoz, hogy egyáltalán legyen sansza a győzelemre.
„Minden egyes körben úgy kell hajtanom, mint egy állat – nyilatkozta. – A határon motorozás már nem stratégiai döntés, hanem állandó állapot. Továbbra is ugyanaz a probléma, hiányzik a tapadás a gördülési szakaszban, amikor már nem fékezünk, de még nem tudunk kigyorsítani. Minden a vázzal függ össze. Ha az ember nem tud jól kanyarodni, ha a motor nem fékez jól… Akkor mindent a testtel kell kompenzálni. Ez pedig fárasztó.”
Egyelőre elmaradt a nagy csata, Bulega lesimázta a cremonai Superpole versenyt
Razgatlıoğlu kiváló 2024-es teljesítményének következtében a BMW már nem élhet a koncessziós, illetve a szuperkoncessziós jogokkal, és sokkal kisebb mozgástérrel rendelkezik a vázat illetően, mint például a Yamaha, a Honda vagy a Kawasakiból lett Bimota. Így pedig a technikás pályákon, illetve magas hőmérsékleti körülmények között hátrányt szenvednek, különösen a Ducatival szemben.
„Ez nagyon nehéz nekem, de úgy tűnik, lehetetlen bármit is megváltoztatni. Módosítaniuk kell a szabályokat, a másik vázra van szükségem – szögezte le a bajorok gyári pilótája, de hozzátette, azért némi pozitívumot is lát a körülményekben. – Megtanulok másképpen motorozni. Ez történt velem a Yamahánál, amely lassú volt az egyenesekben, és arra kényszerített, hogy javítsak a stílusomon. Most valami hasonló történik. Minden futam egy lecke, bár gyakran úgy tűnik, hogy lehetetlen változtatni a dolgokon.”
Reménykeltően indult, de sima lett – Bulega mesterhármassal távozik Cremonából
Azonban nem nagyon tud pihenni, ami hosszabb távon nyilvánvalóan kockázatokkal jár, még ha ezt ezen a hétvégén meg is úszta. „Idén soha nem tudok kiengedni – panaszkodott. – Cremonában még az első kanyarban is úgy kell összpontosítanom, mintha a verseny vége lenne. Ha ugyanis nem teszem meg, a motor nem reagál.”