Johann Zarco megnevezte azt a területet, ahol a legnagyobbat lépett előre a Honda. Kifejtette, hogy a növekvő eredményességük a motivációjának is jót tesz, valamint beszélt Marc Márquezről és a tesztpilóták munkájáról.
Nem volt véletlen a Honda reménykedése az előszezonban. Az aranyszárnyasok messze nem tök utolsók, hanem ők is versenyben tudnak lenni a vaskos pontokért. Jelenleg Johann Zarco az, aki a négy versenyző közül a legerősebben teljesít. A főfutamokat vizsgálva három alkalommal is az első hétben zárt, és már két győzelemnél tartana egy alternatív, „Ducati-mentes bajnokságban”.
Az egyéni tabellát vizsgálva jelenleg a hetedik helyen áll, és a nem-ducatisok közül csak Fabio Quartararo előzi meg. Bár Zarcónak még nincsen szerződése 2026-ra, ez könnyen módosulhat, hiszen a felek már megkezdték a tárgyalásokat. Az sem elképzelhetetlen forgatókönyv, hogy a következő idényt már a gyári csapatnál teljesítse.
Hiába nem jött létre az automatikus hosszabbítás, Zarco a gyári szereplésről tárgyal a Hondával?
A francia versenyző ki is emelte azt a területet, ahol a legnagyobbat lépett előre a Honda: „A motor könnyű vezethetősége. Tavaly nagyon nehezen fordult, illetve a konstrukció is kissé fura volt, rengeteget csúszkáltunk vele” – ecsetelte a 34 éves versenyző az En la Honda podcastműsorban, majd kifejtette, azzal, hogy javult a motorblokk menedzselése, nemcsak jobban fordul a motor, de ezáltal a gumikkal is jobban tudnak sáfárkodni.
Az, hogy már az erősebb pozíciókért is tudnak menni, Zarco önbizalmának is jót tesz: „Számomra jobban alakul, mint ahogyan azt a szezon elején elképzeltem. Az, hogy a dobogó Argentínában és Katarban is egészen a végéig látótávolságban volt, elképesztően motiválttá tesz. Ha lenne rá lehetőségem, a pódiumokról szeretnék álmodni. Ez egyelőre nem egy cél, hanem olyasvalami, amire gondolhatunk” – magyarázta.
Zarco szerint az eredményei „hitelessé tették” a Hondánál, így gyári ülésre pályázik
Az egyszeres MotoGP-futamgyőztes Marc Márquezről is szót ejtett, utalva az utolsó, Hondával töltött szezonjaira: „Marc mindig is hihetetlen volt versenyzőként. Nehéz megcsinálni ugyanazt, amit ő, mert ő egy extrém pilóta. Lehetőségem van tanulmányozni az adatait, és látom a különbségeket, de ezzel egyidejűleg nem értem, hogyan csinálta. Eljön az a pont, amikor mindenki másnál jobban teljesít, de nehéz megmondani, hogy miért.”
Zárásképp arról is megemlékezett, hogy az istálló mindenben támogatja, sőt Lucio Cecchinellónak, az LCR Honda tulajdonosának köszönhetően szinte ugyanazt megkapják, mint a gyári alakulat. Teljes mértékben megbízik a tesztcsapat munkájában, de kijelentette, azt nem szeretné tudni, hogy éppen min dolgoznak. Úgy van vele, hogy ha valamilyen jó komponenst tesztelhet, akkor az a tesztversenyzők fáradságos munkájának köszönhető. Az aszakaiak egyébként őket is bedobják már a versenyhétvégékre, ugyanis Aleix Espargaró Jerezben ülhetett motorra, míg a soron következő Francia Nagydíjon Takaaki Nakagami állhat fel a rajtrácsra.
Aleix Espargaró bevetése után újabb szabadkártyáját használja fel a Honda a következő hétvégén