Mike Webb, a MotoGP versenyigazgatója részletesen elmagyarázta a szabálymódosítást, amelyre Marc Márquez austini utolsó pillanatos motorcseréje miatt volt szükség. Webb kiemelte, hogy az új előírások sokkal egyértelműbbek és egyszerűbbek, mint a korábbiak, ami csökkenti a hibázás lehetőségét.
Különösen emlékezetesre sikerült az idei Amerikai Nagydíj főfutama, és ennek csak részben volt oka maga a verseny. Az események ugyanis már a rajt előtt elkezdődtek, amikor a változó körülmények között Marc Márquez, majd őt követve mások is az utolsó pillanatban döntöttek a motorcsere mellett. A versenyirányítás végül felfüggesztette a startprocedúrát, mivel túl sokan futottak el a bokszutcába. Pont ezért végül az érintettek nem is kaptak büntetést, ami nem kis részben a nehezen értelmezhető és alkalmazható szabályzatnak volt köszönhető. Viszont nemrég az illetékesek megváltoztatták az előírásokat, hogy erre többet ilyen formában ne kerülhessen sor. Persze a sportszabályzatok értelmezése senkinek sem könnyű feladat, de szerencsére a sorozat ebben a segítségünkre sietett.
„A szabályok korábban nagyon összetettek voltak, és nehezen érthetőek a csapatok számára – nyilatkozta Mike Webb, a MotoGP versenyigazgatója a sorozat hivatalos honlapjának. – Az újraszövegezett szabályzat viszont már sokkal egyszerűbb. Egyedül a rajtrács elhagyása miatt jár büntetés. Ennyi. Nem számít a rajtrács elhagyásának oka. A rajtrácsról való távozást, vagy a rajtrácsra való ki nem állást bármilyen okból is történt, mostantól pontosan ugyanúgy kezeljük.”
„Hogy kontextusba helyezzem az új szabályokat a régiekhez képest, ami a COTA-n történt Márquezzel és sok más versenyzővel, aki elhagyta a rajtrácsot… A régi szabályok szerint ott pontosan tudnunk kellett volna, hogy milyen gumikat használtak a bemelegítő körükön, és milyen motorral mentek. És végül néhány versenyzőnek áthajtásos büntetést kellett volna kapnia, néhánynak pedig nem. A rajtrácson lévő versenyzők meg nem kaptak volna büntetést.”
„Azonban az új szabályzatban ez nagyon egyszerűen rendezve lett. Bármelyik versenyző, aki elhagyja a rajtrácsot, a bokszutcából kezdi meg a bemelegítő kört, elfoglalja az eredeti rajtpozícióját, majd egy dupla hosszúkörös büntetést kap. Így nem kell azonosítanunk, hogy ki melyik motort, milyen gumikat, vagy milyen beállításokat használt. Ugyanaz a büntetés jár mindenkinek, és mindig ugyanaz az eljárás, függetlenül ezektől a technikai kérdésektől.”
Elfogadták a „Martín-szabályt” és az austini káoszra is módosításokkal reagáltak a MotoGP-ben
Webb arra is rámutatott, milyen előnyei vannak még a változtatásnak. „Az új szabály egyszerűségében az a jó, hogy a világbajnokság minden egyes kategóriájára alkalmazhatjuk. A legfontosabb ok, amiért a Moto3-ra és a Moto2-re is alkalmazzuk, még akkor is, ha csak egy motorjuk van, illetve korlátozott náluk a motorcsere, az az, hogy így a kihágást elkövetők az eredeti rajtpozíciójukat foglalják el, majd a versenyen töltik le a büntetést. Szóval megspóroljuk azt a zűrzavart, amelyet az okoz, hogy több pilóta próbál a rajtrács hátsó részén felsorakozni. Mindenkinek sokkal egyértelműbbek lesznek innentől a szabályok, szóval kevesebb az esélye a hibázásnak.”