A Honda megerősítette, hogy Aleix Espargaró a Brit Nagydíjon ismét versenyezni fog szabadkártyásként. Joan Mir nem tudja elképzelni, hogy az utolsóról hirtelen a második helyig ugrottak fel az erősorrendben.
A MotoGP mezőnyéből egyelőre mindössze egy gyártó használt fel szabadkártyás lehetőséget. A Honda ugyanakkor a Francia Nagydíjon már a második ilyenjét veti be, hiszen azok után, hogy két hete Aleix Espargaró versenyzett, ezúttal Takaaki Nakagami ül motorra. Sőt, nemrég kiderült, hogy a spanyol pilóta hamarosan visszatér ebben a szerepben.
Hivatalos: Újabb szabadkártyát használ ki a Honda, Nakagami is ott lesz a Francia Nagydíj rajtrácsán
Az aranyszárnyasok ugyanis a Crash.net-nek megerősítették, hogy Espargaró Silverstone-ban ismét harcba száll. A Jerezben a tizennegyedik helyen célba érő, de a pontszerzésről a guminyomásszabály megszegéséért kapott büntetés miatt lecsúszó motoros azon a helyszínen vesz részt a futamhétvégén, ahol 2023-ban a sprintet és a főfutamot is megnyerte.
Persze szabadkártyásként nem elsősorban a teljesítmény hajszolása a cél, mondhatni, a jó eredmény csak bónusz. Espargarónak sokkal inkább a fejlesztésekre kell összpontosítania, hogy tovább javítsa a motort. Azt a motort, amely tavalyhoz képest hatalmasat lépett előre, és bár jelenleg csak a konstruktőri tabella negyedik helyén található, egyrészt a Ducati mögött nagyon szoros az állás, másrészt a jerezi forduló előtt még a második pozíciót foglalta el. Joan Mir szerint ugyanakkor nem ez a realitás.
„Lehetetlen, hogy a tavalyi legrosszabb motorból idén a második legjobb legyen – nyilatkozta. – Ez nem lehetséges. Most úgy érzem, megvannak az eszközeim, hogy harcoljak a többi gyártóval. Vannak erősségeim és gyengeségeim hozzájuk képest. Tavaly csak gyengeségeim voltak. Úgy tűnik, ebben az idényben néhány dolgot remekül kezdtünk csinálni. Például a fékezésben és a kanyarbejáratoknál is nagyon jók vagyunk. Szóval ezen a területen valószínűleg jobbak vagyunk, mint néhány másik gyártó, amelyekkel versenyzünk. Azonban nem rendelkezünk a KTM, a Ducati vagy az Aprilia tapadásával. Ugyanakkor vannak más eszközeink, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy csatázzunk velük. Szóval ez egy jó kezdet. Ezzel együtt el lehet képzelni, hogy nekem és a Hondának sem az a célja, hogy harcoljunk velük, hanem az, hogy megpróbáljuk legyőzni őket.”
Aleix Espargaró őszinte volt a Honda nagy újításáról: Eddig nem felelt meg az elvárásainknak
Mir öt forduló alatt csupán 11 pontot gyűjtött, amivel a táblázat tizennyolcadik pozícióját foglalja el. Ennél viszont sokkal jobban is állhatna, ám mindössze egy főfutamot tudott befejezni. Sőt, a tavalyi idény végével együtt még rosszabb a mérleg: a legutóbbi tizenegy vasárnapi versenyéből csak kétszer ért célba. A kétszeres világbajnok szerint ennek részben az az oka, hogy nagyon erőlteti.
„Bármit örömmel fogadunk, ami kicsit nagyobb mozgásteret biztosít a vezetést illetően – fogalmazott. – Most ugyanis, ahogyan azt Jerezben is láthattátok, nagyon közel kell mennem a határhoz, hogy a többi versenyző ellen harcoljak. Sokat kell kockáztatnom, többet, mint másoknak, hogy ott maradjak. Ez pedig teremt némi hibalehetőséget. Könnyebb roontani, és mostanában ez történik. Szóval itt remélhetőleg jobban tudunk majd teljesíteni. Képesek leszünk befejezni a »tökéletes« hétvégét, ami Jerezben nem sikerült. Stabil hétvégét szeretnénk. Ez a célom Franciaországban.”