back to top
2025. május 09. 22:02
KezdőlapMotoGPTényleg megromlott Razgatlıoğlu és a Yamaha viszonya a MotoGP-hez? – utóbbi főnöke...

Tényleg megromlott Razgatlıoğlu és a Yamaha viszonya a MotoGP-hez? – utóbbi főnöke válaszolt

Paolo Pavesio leszögezte, a négy közös évükre alapozva jó viszonyt ápolnak Toprak Razgatlıoğluval. A Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója ugyanakkor hozzátette, egyelőre korai lenne a 2026-os felállásról beszélni.

Toprak Razgatlıoğlu esetleges MotoGP-be történő átigazolása az elmúlt hetekben kifejezetten forró témává vált. A török versenyzőt első sorban a Hondával hozták szóba, de menedzsere, Kenan Sofuoğlu azt is elismerte, hogy a Yamaha, pontosabban a Pramac is opciót jelent. Ez utóbbi viszont első látásra felvethet kérdéseket.

A Superbike-vb jelenlegi címvédője 2020 és 2023 között versenyzett a hangvillások gyári istállójánál, és látszólag nem a legjobb viszonyban váltak el, amit az a tény is bizonyít, hogy a japánok nem engedték, hogy részt vegyen a szezon végi jerezi teszten, immáron a BMW-n. A Yamaha korábban privát teszteken próbálta ki, hogy Razgatlıoğlu mit tud a MotoGP-motoron, és az eredmények állítólag nem voltak biztatóak, ugyanakkor a most 28 éves pilóta szerint akkori munkaadója nem tanúsított megfelelő hozzáállást. Ezek ugyanakkor nem jelentik azt, hogy ne dolgozhatnának újra együtt, legalábbis a Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója szerint.

A Toprakkal való kapcsolatunk négy év közös munkából alakult ki, amely egy világbajnoki címet hozott nekünk – nyilatkozta Paolo Pavesio a MotoGP hivatalos honlapján megtekinthetőGearUP’ című műsorban. – Ez nekem is az egyik személyes csúcspontot jelenti. A mai napig ő a Yamaha legtöbb győzelmet számláló Superbike-versenyzője. Ez pedig egy pozitív, nagyon tiszteletteljes viszony, amely továbbra is fennmarad.”

Heteken belül eldőlhet Razgatlıoğlu jövője?

A Pramac azok után került szóba Razgatlıoğluéknál, hogy már nem ragaszkodtak a gyári istállóhoz, hiszen az olasz istálló ugyanolyan specifikációjú motorokat használ, mint a gyári Yamaha. Persze egyelőre nehéz megmondani, hogy mindez mennyire reális forgatókönyv, és Pavesio is leszögezte, hogy momentán nem ezzel akar foglalkozni.

Szerintem még kicsit korai lenne a versenyzőkről, a 2026-os versenyzőkről beszélni – fogalmazott az olasz szakember. – Elégedettek vagyunk a felállásunkkal, nagyon örülünk, hogy visszakapjuk Miguel [Oliveirát]. Nagyon nehéz volt neki, és örülünk, hogy fitt, hogy felépült. Közel kilenc hét kihagyás után nem könnyű MotoGP-motorra ülni, mindenesetre azokra a srácokra koncentrálunk, akik idén velünk versenyeznek. Teljes mértékben arra összpontosítunk, hogy a legjobb motort adjuk nekik.”

Amennyiben Razgatlıoğlu esetleg valóban a Pramachoz igazol, az is nagy kérdés, hogy kinek a helyére érkezik. Erre papíron könnyű a válasz, hiszen Jack Miller szerződése az idei év végén lejár, ám egyelőre sokkal jobban teljesít, mint a már említett Oliveira, aki a sérülése előtt sem mutatott túl sok biztatót a Yamahájával.

Zarco elárulta, melyik csapatot választaná Razgatlıoğlu helyében