A hétvégi mosti fordulótól kezdve a Superbike-világbajnokság tovább lassítja a Ducatit és a BMW-t. Mindkét a szabály szerint „túlzottan sikeres” gyártóra a 46 kg/h-s üzemanyagátfolyási sebesség fog vonatkozni.
Az asseni versenyhétvége előtt csodálkozhatott rá a nagyközönség egy új előírásra. Az idei szezonra a Superbike-világbajnokság bevezetett egy szabályt, amely értelmében a „túl jól” teljesítő gyártókat – a korábbi fordulatszám-szabályozás helyett – az üzemanyagáramlás-szabályozásával visszafoghatja, amivel leginkább a motorblokk maximális erejét és teljesítményét lehet közvetetten befolyásolni.
A sorozat két fordulónként értékeli az erőviszonyokat, így az első ilyen felülvizsgálat a hollandiai hétvége előtt jött el. Az addigi eredményeik alapján pedig a Ducatit és a BMW-t is lassították. A két „túl sikeres” gyártó esetén a 47 kg/h-s általános, addig mindenkire vonatkozó átfolyási sebességet 46,5 kg/h-ra csavarták le.
A Ducatinál kikeltek a visszafogásuk ellen: Könnyebb sírni és másokat büntetni, mint dolgozni
Az előttünk álló hétvégén már Mostba látogat majd el a mezőny, ahol az idény ötödik fordulójára fog sor kerülni. A felülvizsgálati ciklus így mostanra elért a következő fázisához, aminek a Ducati és a BMW biztosan nem örült. A két gyártót ugyanis az illetékesek ismét lassították, 46 kg/h-ra vitték le a rájuk vonatkozó átfolyási sebességet.
Ennek oka természetesen ezúttal is az erős szereplés volt, hiszen a Yamaha asseni megvillanását leszámítva az előző két versenyhétvégét is az uralkodó gyártó páros dominálta. Cremonában Nicolò Bulega húzta be mindhárom viadalt a bolognaiakkal, míg mögötte mindháromszor a bajorokat képviselő Toprak Razgatlıoğlu ért célba, így a tabellán továbbra is ők állnak a legjobban.
Bár az első lassítás nem hozta meg a várt eredményt, a mostaninak a kisebb teljesítmény mellett akár már más jelentős következményei is lehetnek. A TodoCircuito leírás alapján az áramlás leszabályozásával a karburáció, tehát az üzemanyag porlasztása „finomabbá válik”, ami a motort „agresszívabbá és kiszámíthatatlanabbá” teheti, „különösen a kigyorsításoknál és váltásoknál”. A spanyol szaklap szerint a gép így „nehezebben kezelhetővé válhat, különösen a hosszú futamokon vagy változó körülmények között”.