A terveknek megfelelően a Sportbike-világbajnokság fogja váltani 2026-ban az idén megszűnő Supersport 300-at. A csütörtökön kiadott közlemény emlékeztetett az új széria egyes részleteire és céljaira, valamint az elmúlt évekre is visszatekintett.
Még tavaly júniusban számoltunk be róla, hogy a 2025-ös szezon végén elkaszálják a Supersport 300-as kategóriát, amely 2017-es bevezetése óta a Superbike-világbajnokság betétsorozataként futott. Bár a széria több halálos áldozatot is követelt, megszüntetését nem ezzel indokolták. Elsődlegesen azt a víziót festették fel, hogy az új kategória tovább növelje a sportszakmai és kereskedelmi jelentőségét, valamint, hogy a sorozatok között még gördülékenyebben haladjon az átállás.
Az is a távlati tervek között szerepelt, hogy minél több gyártó érdeklődését felkeltsék a géposztály iránt. Úgy tűnik, ezen törekvéseiket siker koronázza, hiszen akár tizenegy különböző márka is szerepelhet a sorozaton belül. Közülük hatnak már biztos helye van a harminckétfős mezőnyben.
Eddig azonban minimális információkat csepegtettek az érkező új széria kapcsán. Előzetesen az illetékesek annyit árultak el, hogy a konstrukciók jóval fürgébbek és erősebbek lesznek, a motorblokkok hengerűrtartalma pedig a középkategóriás teljesítményt fogja képviselni. Csütörtökön újabb részleteket fedtek fel a Supersport 300-as kategória utódja kapcsán, többek között a sorozat elnevezését is bejelentették.
Négy helyett akár tizenegy gyártó – hatalmas előrelépést hozhat a hírhedt sorozat lecserélése
„A Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) és a WorldSBK örömmel fedi fel az új versenykategória nevét: World Sportbike, amely 2026-ban debütál a Superbike-vb keretein belül” – olvasható a WorldSBK csütörtöki közleményében. – A World Sportbike a Supersport 300-as kategória utódja lesz, amely 2017 óta egy elérhető és versenyképes ugródeszkát nyújt a fiatalok számára.
„A Sportbike célja, hogy a Supersport 300 alapjaira építve tovább egyszerűsítse a World Supersport felé vezető utat a fiatal pilóták számára. A mozgékony motoroknak, valamint a középkategóriás motorblokkoknak köszönhetően az új kategória izgalmas küzdelmeket és jobb lehetőségeket kínál a gyártók, a csapatok és a pilóták számára egyaránt” – részletezik.
A kommüniké egy pontján a sorozatot érintő történelmi események is felsejlettek: „Miközben ünnepeljük az izgalmas fejlesztést, büszkén tekintünk vissza a Supersport 300-as kategória különleges eredményeire. 2018-ban Ana Carrasco történelmet írt azzal, hogy első hölgyként világbajnoki sorozatot tudott nyerni, világszerte inspirációvá válva. Adrián Huertas pedig mintapéldája annak, hogy ez a kategória hogyan működött igazi tehetséginkubátorként. 2021-ben megszerezte a Supersport 300 világbajnoki címét, mielőtt eredményesen fellépett a Supersportba, ahol 2024-ben újabb sikert ünnepelhetett. 2024-ben Aldi Mahendra is a címlapokra került, miután első indonéziaiként világbajnoki címet szerzett, illusztrálva, hogy ez a figyelemre méltó kategória mekkora globális eléréssel és hatással bír.”
„Miközben a Supersport 300-as kategória utolsó szezonja jelenleg is zajlik, a csapatok és a gyártók készülnek a Sportbike-vb debütálásukra. A további részletek, beleértve a technikai paramétereket és a sportszabályzatot, később kerülnek nyilvánosságra” – zárul a bejelentés.
