back to top
2024. július 14. 05:32
KezdőlapSuperbikeLeváltják a hírhedten veszélyes Supersport 300-as világbajnokságot, 2026-ban érkezik az új kategória

Leváltják a hírhedten veszélyes Supersport 300-as világbajnokságot, 2026-ban érkezik az új kategória

Bejelentették, hogy 2026-tól egy új kategória indul a Supersport 300-as világbajnokság „helyén”. A lépés fő célja, hogy ez a sorozat közelebb legyen a nagyobb géposztályokhoz, mint elődje.

A Supersport 300-as világbajnokság története 2017-ben indult el. A Superbike-vb betétkategóriájaként futó sorozatnak eddig két olyan győztese volt, akik ismertek a szélesebb közönség előtt: Ana Carrasco 2018-ban, Manuel González 2019-ben vihette haza a trófeát. Előbbi idén a nemrég debütált női vb, utóbbi pedig a Moto2 mezőnyének prominens tagja.

Viszont rajtuk kívül a Supersport 300-as világbajnokság a feszült futamairól is hírhedt lett. Sajnos a tragédiáktól sem volt mentes a kategória, 2021-ben Dean Berta Viñales, a MotoGP-ben versenyző Maverick Viñales unokaöccse, 2022-ben pedig Victor Steeman hunyt el egy balesetben. Talán a veszélyessége is hozzájárult ahhoz, hogy a FIM rövidesen „lecseréli” ezt a szériát, bár hivatalosan nem ezzel indokolták a lépés. Az erről szóló döntés a Superbike Bizottság legutóbbi ülésén született meg, amelyet a misanói versenyhétvége alatt tartottak.

Keményen kritizálta az életveszélyes bajnokságot a MotoGP rangidőse

„A Superbike Bizottság jelenleg egy új belépő kategória 2026-os bevezetésén dolgozik, ami jelentős változást jelent majd a versenyzés tekintetében – olvasható a közleményben. – Ez az új kategória a Supersport 300-as világbajnokság helyébe fog lépni, amely 2017-es indulása óta sikeresen szolgált nevelő sorozatként. A Supersport 300-as világbajnokság teljesítette azon küldetését, hogy fenntartható és megfizethető platformot biztosítson a feltörekvő tehetségeknek a világbajnokságra való eljutáshoz.”

„Erre a sikerre építve az új kategória bevezetésének az a célja, hogy tovább növelje a belépő kategória sportszakmai és kereskedelmi jelentőségét – tették hozzá. – Ennek az új kezdeményezésnek az egyik fő célja, hogy a nagyobb kategóriákba, különös tekintettel a Supersport-világbajnokságra eljutni kívánó versenyzőknek egyenletesebbé tegye a fejlődési útját. A belépő és a középső kategória közötti teljesítménykülönbség csökkentésének az a célja, hogy a pilótáknak zökkenőmentesebbé tegye a kategóriák közti átmenetet, elősegítse a fejlődésüket, és ezáltal jobban felkészítse őket a nagyobb kategóriák követelményeire.”

„Emellett ennek a lépésnek az is a célja, hogy jobban felkeltse a gyártók érdeklődését, mivel ez lehetővé teszi nekik, hogy olyan gépeket mutassanak meg, amelyek egy növekvő piaci szegmenshez tartoznak. Az új kategóriában fürge motorok fognak szerepelni, erősebb, középkategóriás hengerűrtartalmú motorblokkokkal. Ennek részleteit a Superbike Bizottság az elkövetkező hetekben és hónapokban meg fogja határozni. A Supersport 300-as világbajnokság utolsó szezonja 2025-ben kerül majd megrendezésre, így a csapatoknak és a gyártóknak elég idejük lesz arra, hogy felkészüljenek az új kategória 2026-os bevezetésére. Ez az időszak biztosítja a zökkenőmentes váltást, és lehetővé téve minden érdekelt félnek, hogy alkalmazkodjon az új technikai szabályzathoz.”