Hervé Poncharal lemond az IRTA-nak, vagyis a csapatok szakszervezetének elnöki tisztségéről, és nem indul a silverstone-i tisztújításon. Egyelőre úgy tűnik, hogy az LCR tulajdonosa, Lucio Cecchinello lesz az utódja.
Hervé Poncharal az életének jelentős részét a gyorsaságimotoros-világbajnokság paddockjában töltötte. Azok után, hogy visszavonult a versenyzéstől, a mérnökként dolgozó Guy Coulonnal együtt megalapította a Tech3 csapatát, amelyet a mai napig irányít. Az istálló jelenleg a négyből három kategóriában szerepel, köztük a MotoGP-ben is, de története során már mind a négy géposztályban megfordult.
A jelenleg 68 éves menedzsernek azonban már hosszú ideje egy másik szerepet is betölt, hiszen húsz éve ő az IRTA-nak, vagyis a csapatok szakszervezetének elnöke. Ezt a szövetséget 1986-ban alapította meg Mike Trimby, és az évek során olyannyira megnőtt a szerepe, hogy manapság a FIM-mel, vagyis a nemzetközi szövetséggel, valamint a gyártókat képviselő MSMA-val együtt szabályozzák a vb kategóriáit.
Az eddigiektől eltérő típusú személlyel bővül a MotoGP legendáinak névsora
Ebben Poncharalnak is elévülhetetlen érdeme van, hiszen jelentős hatást gyakorolt Carmelo Ezpeletára, a sorozat kereskedelmi jogait 1992 óta birtokló Dorna vezérigazgatójára. Igaz, ő nem akarta túldimenzionálni saját szerepét. „Elnök: ez rendkívülibben hangzik, mint amilyen valójában – nyilatkozta a SPEEDWEEK.com-nak. – Végül is ez az egész arról szól, hogy minden csapatot hitelesen képviseljek.”
Amióta Poncharal átvette Sito Pons helyét az elnöki székben, senki nem jelentkezett be a helyére, hiába voltak erre neki magának is törekvései. Hamarosan azonban véget ér egy korszak, hiszen a Brit Nagydíj hétvégéjén tisztújító ülést tartanak, és a francia szakember nem indul újra a pozícióért. Természetesen meg is magyarázta, hogy miért döntött így.
„Húsz év nagyon hosszú idő, és elég szokatlan, hogy valaki ilyen sokáig töltsön be egy tisztséget – nyilatkozta. – Bizonyos szempontból jó, hogy a demokratikus struktúrák mindig változnak. Ezért soha nem ragaszkodtam az elnöki szerepemhez az IRTA-ban. Többször is felajánlottam a pozíciómat az üléseken, és a csapatok bizottságának más tagjait is bátorítottam. A válasz mindig ugyanaz volt: »Hervé, folytasd«. Így aztán soha nem is szerepelt más név az elnöki szavazólapokon.”
Poncharal felajánlotta, a silverstone-i közgyűlés előkészítéseként Katarban volt egy egyeztetés, amelyen a gyártók felvetették, hogy vállalja-e más a tisztséget. Ezt jó alkalomnak találta, hogy ismét felajánlja a pozícióját, de megint senki nem jelentkezett. Ezúttal viszont nem hagyta magát, és Ezpeletával egyeztetve Lucio Cecchinellót javasolta saját maga utódjául, aki végül bele is ment a jelöltségbe.
Főnöke győzte meg Zarcót, hogy menjen szembe a többséggel, majd rimánkodott neki, hogy lassítson
„Lucio először nagyon visszafogott volt, de nem ellenezte – fogalmazott. – Miután beszélt velem és Carmelóval, beleegyezett. Így aztán a jelöltlistán kicseréltem a nevemet az övére. Még mindig egyedül az övé szerepel rajta. Azonban talán jelentkezik egy másik jelölt a május 21-i határidőig? Egy biztos, én lemondok a pozícióról. Valószínűleg meg fogom könnyezni, de itt az ideje ennek a változásnak.”
Cecchinello szintén expilótából lett csapattulajdonos, az LCR pedig pont a Tech3 után a királykategória második legrégebbi alakulata. Jelenleg a MotoGP mellett a MotoE-ben szerepel, ám korábban a 125 és a 250 köbcentis kategóriában is megfordult. Poncharal ennek fényében úgy véli, az olasz szakember minden géposztályt jól ismer, ráadásul régi vágású vezető és széles kapcsolatrendszerrel bír.