back to top
2025. november 22. 08:43
További
    KezdőlapMotoGPFizetőképes a KTM, rendezik tartozásaik első részét

    Fizetőképes a KTM, rendezik tartozásaik első részét

    Ezúttal örömteli fejlemények kerültek napvilágra a KTM háza tájáról. Megerősítették a hétfőn megszellőztetett pletykákat, azaz megvan a megfelelő tőkeinjekció, és ki tudják fizetni adósságaik első részletét. A megpróbáltatásoknak azonban messze nincs vége…

    Már hónapok óta húzódik a KTM kálváriája. Mint ismeretes, még tavaly novemberben jelentették be, hogy komoly pénzügyi nehézségekbe ütköztek, miután jóval kevesebb motort adtak el, ezáltal bevételeik jelentősen megcsappantak. Hovatovább a gyártó később fizetésképtelenné vált.

    A márka háza tájáról azóta váltakozó előjelű információk láttak napvilágot. Februárban arról számolhattunk be, hogy a hitelezők zöme elfogadta a KTM szerkezetátalakítási tervét, azonban azóta újabb viharfelhők kezdtek gyülekezni a fejük felett. Néhány héttel ezelőtt ismét leállt a termelés a mattighofeni gyárban, és ugyan azóta az ismét elindult, de erősen korlátozott módon. Árfolyamuk is bezuhant, mivel a kitűzött célokat nem tudják tartani, ugyanis alkatrészhiány sújtja őket. Ezenfelül belső harcok és pereskedések is zajlanak a cégen belül.

    Belső harcok a KTM-nél: az ex-vezér pereli a felügyelőbizottság elnökét, aki úgy látja, őt verték át 

    Erre még egy fontos határidő is rájön, ugyanis a KTM-nek május 23-ig kell visszafizetnie tartozása 30 százalékát. Ez kicsivel több mint 681 millió eurót jelent. Hétfőn írtunk arról, hogy indiai sajtóértesülések szerint a helyi Bajaj Auto 566 millió eurós hitelt vett fel. Úgy kalkulálnak, hogy ebből a pénzből lehetne az osztrákok adósságait rendezni.

    Ennek a híresztelésnek teret adva a KTM ezúttal jó hírekkel kecsegtetett. Kedden ugyanis bejelentették, hogy előteremtették a megfelelő mennyiségű pénzösszeget, hogy a pénteki határidőig rendezzék adósságukat. Ennek értelmében a fent említett összeget képesek lesznek törleszteni, azonban problémáik ezzel bőven nem oldódnak meg.

    Egyrészt a maradék, szintén óriási összeg nem fog eltűnni egyhamar, és ott fog lebegni Damoklész kardjaként a fejük felett, másrészt továbbra is rejtély, hogy mi lesz a MotoGP-projektjükkel 2026 után. Ez utóbbiról azonban sem a KTM Csoport, sem a kereskedelmi jogokat birtokló Dorna nem tett le, és tárgyalnak egy 2031-ig szóló hosszú távú kontraktusról. Az pedig szintén az elkövetkezendő évek dilemmája lehet, hogy szembe akarnak-e szállni a Hondával a Moto3-ban az ügyben, hogy 2028-tól ki legyen az egyetlen gyártó a sorozatban.

    Radikális változások jöhetnek a gyorsaságimotoros-vb egyik kategóriájában

    Egy dolog azonban biztos. A KTM MotoGP-szekere még halad, és egyáltalán nem néz ki rosszul. Maverick Viñales már több alkalommal meg tudott villanni, de Pedro Acostának is vannak ígéretes versenyei. Ami az egyéni bajnokságot illeti, a mattighofeni versenyzők szinte egy rakáson vannak, mivel a kilencedik Acosta és a tizenötödik Enea Bastianini között mindössze 15 pont a differencia.

    Viñales: Örömteli látni, hogy a többi KTM is gyors tud lenni