back to top
2025. május 25. 21:54
KezdőlapMotoGPPiros zászló és Quartararo drámája után Bezzecchi nyert, Marc Márquez bukása után...

Piros zászló és Quartararo drámája után Bezzecchi nyert, Marc Márquez bukása után dobogón

Marco Bezzecchi nyerte az év legfordulatosabb versenye címre pályázó silverstone-i főfutamot Johann Zarco és Marc Márquez előtt. A viadalon egymás után következtek a drámai történések, először is, a két Márquez bukása után, de nem amiatt megszakították a viadalt. Az újabb rajtot követően Fabio Quartararo ragadta magához a vezetést, de azt nem tudta megtartani, mivel később megállt alatta a motor. Eközben mögötte is zajlottak az események, a gyári Ducati-duójának páros hibáján keresztül Francesco Bagnaia esésén át egészen a dobogóért folyó hatalmas csatákig.

A szokatlan sorrend szerinti silverstone-i vasárnapon a Moto2-es viadal után következett a MotoGP főfutama. Az időmérő eredményének megfelelően a rajtrács elejére sorrendben Fabio Quartararo, a sprintet megnyerő Álex Márquez, Francesco Bagnaia, majd a második sor első pozíciójába Marc Márquez állhatott fel. Bár a 16 fokos levegő és 31 fokos aszfalt már közelített az ideálishoz, az erős szél és a reggeli eső által gumitlanított pálya nem könnyítette meg a pilóták dolgát. Az abroncsokat illetően hátulra mindenki közepes keveréket kért, előre viszont nagy volt a változatosság. A legtöbben ide is közepest tetettek fel, ám heten, az élmezőnyből Quartararo és Jack Miller, a lágy mellett döntött, Joan Mir és Aleix Espargaró pedig a keményet választotta.

Quartararónak megvan az időmérős „mesterhármas”, Marc Márquez kiszorult az első sorból

Álex Márquez nagyszerűen rajtolt, átvette a vezetést, de drámai módon már az 1-es kanyarban elesett. Eközben a testvére állt az élre, miután egy kétkanyaros csatában maga mögé utasította Quartararót. Bagnaia ezalatt meg tudta tartani a harmadik helyet, mögötte a Fermín Aldeguer, Jack Miller, Luca Marini sorrend alakult ki. Még az 1. körben Franco Morbidelli és Aleix Espargaró közösen bukott a 17-es kanyarban. 

A 2. körre fordulva aztán egy újabb drámai fordulat következett be: Marc Márquez az élről bukott a Maggotts, Becketts kanyarkombináció elején. Viszont röviddel ezután a pálya állapota miatt piros zászlóval megszakították a viadalt, mivel a Morbidelli-Espargaró bukás nyomait nem sikerült időben eltakarítani, valószínűleg kifolyt valami az aszfaltra. 

Az újraindítás után 19 kör várt a pilótákra, akik közül mindannyian visszaállhattak a rajtrácsra, mivel a piros zászlóig csak 3 kört tettek meg. Így tehát Quartararo került vissza a pole pozícióba, mögötte pedig mind Álex és Márquez, valamit hátrébb az egymásra láthatóan mérges Morbidelli és Espargaró is feltűnt (előbbit gyorsan megvizsgálták az orvosok, és versenyzésre alkalmasnak találták). Még a második start előtt kiderült, hogy a közös bukásuknak nem lett következménye, a felügyelők senkit sem találtak felelősnek érte.

A megismételt rajt ismét átrendeződést hozott, ezúttal azonban Bagnaia jött el a legjobban, és átvette a vezetést. Quartararo viszont az 1-es kanyarban visszaelőzte a háromszoros világbajnokot, majd elkezdett ellépni a mezőnytől. Mögéjük Marc Márquez zárkózott fel, miután átugrotta a testvérét. Álex Márquez tempója ekkor amúgy sem volt meg, folyamatosan csúszott hátra: előbb Miller, majd Johann Zarco is elment mellette.

Quartararo a 2. kör elejére már több mint két másodperccel vezetett Bagnaia előtt. Eközben márkatársa, Miller támadni kezdte a gyári Ducati párosát, majd gyors egymásutánban megelőzte Marc Márquezt és az olasz csapattársát is. Rövidesen a nyolcszoros világbajnok hibázott, így Zarco is elment mellette.

A Honda francia versenyzője szintén remek tempót diktált, és a 3. körben megelőzte Bagnaiát, amit Marc Márquez is kihasznált, és követte őt. Quartararo eközben már több mint 3 másodperccel vezetett Miller előtt, miközben Enea Bastianini letöltötte hosszúkörös büntetését. A 3. kör még egy fordulatot tartogatott: Marc Márquez hibázott, és kiszélesítette az egyik kanyart, amivel megzavarta Bagnaiát. Így pedig mindketten visszacsúsztak, a kilencedik, illetve tizedik helyre.

Bagnaia ezután folyamatosan pozíciókat veszített, valamilyen problémával küzdhetett. Az olasz pilóta azonban még ennél is rosszabbul járt: amikor már a tizenhatodik hely környékén haladt, bukott. Eközben Marco Bezzecchi megelőzte Zarcót, így feljött a harmadik helyre, majd megkezdte a felzárkózást Millerre, akinek láthatóan elfogytak a lágy gumijai.

A 6. körre Quartararo előnye már 5 másodperc fölé nőtt, mögötte azonban ekkor már nem Miller haladt. Az ausztrál pilótát ugyanis sorban megelőzte Bezzecchi, Zarco, majd Morbidelli is. Utánuk ekkor Álex Márquez, Marc Márquez, Mir, Luca Marini és Pedro Acosta következett.

A következő körök némi fegyvernyugvást hoztak, legalábbis az élmezőnyben. Miközben Quartararo továbbra is őrizte a vezetést, Bezzecchi folyamatosan zárkózott fel rá, a 12. körre már 2,5 másodpercre megközelítette. Mögöttük Zarco haladt, majd Marc Márquez, aki addigra látványosan végigelőzte magát a mezőnyön. A nyolcszoros világbajnok mögött Miller következett, aki Morbidellivel vívott nagy csatát.

A 12. kör azonban nem csak ezt tartogatta – újabb fordulat következett, amelynek már kevésbé örülhettek a Yamahánál. Az élen haladó Quartararo alatt ugyanis megállt a motor, amit a francia versenyző láthatóan összetörten vett tudomásul. Ezzel Bezzecchi került az élre, őt 3 másodperc távolságból Zarco, majd további 2-ről Marc Márquez üldözte.

Végül Bezzecchi innen már magabiztosan bekormányozta az Apriliát a célba, így másfél év után tudott újra futamot nyerni. Mögötte Zarco ért be, aki Le Mans-i meglepetésgyőzelme után sorozatban másodszor állhatott fel a dobogóra. Marc Márqueznek az utolsó körökben hatalmas csatát kellett vívni Morbidellivel, aki többször meg is előzte, ám aztán a célvonalig tartó hajrából a spanyol pilóta jött ki jobban. Utánuk sorrendben Álex Márquez, Acosta, Miller, Marini, Aldeguer, és Fabio Di Giannantonio tette teljesség az első tízet. 

A leintés után aztán kiderült, hogy Marinit, Bastianinit, Somkiat Chantrát és Lorenzo Savadorit vizsgálják szabálytalan guminyomás miatt, Brad Binder pedig a pályahatárok ismételt túllépése okán 1 helyes büntetést kapott, így végül tizenötödikként rangsorolták.