Andrea Iannone saját elmondása szerint legszívesebben abbahagyná a versenyzést, annyira nehéz helyzetbe került. Az olasz pilóta arra is kitért, hogy amennyiben nem kap győzelmi esélyekkel kecsegtető ajánlatot, az idény végén visszavonul.
Talán senki sem gondolta volna 2020-as eltiltásakor, hogy Andrea Iannone még egyszer a legmagasabb szinten fog versenyezni. Az olasz pilóta azonban nem adta fel a reményt, és büntetése letöltése után tavaly visszatért – igaz, nem a MotoGP-ben. A Superbike-világbajnokságon, az egymotoros Go Eleven csapatánál kapott lehetőséget, és az ügyfél-Ducatival azonnal megcsillogtatta tehetségét: már az első futamán dobogóra állhatott. Végül négy dobogóval és egy győzelemmel a tabella nyolcadik helyén zárt.
A Go Eleven vezére elárulta, hogy ki erőltette a szerinte nehezen kezelhető Iannone leigazolását
A Mániákus ilyen eredmények után idénre is bizalmat kapott a Go Eleventől, bár már akkor jelezte, hogy gyári motorra vágyik. A szezonja ismét jól indult: Ausztráliában kétszer is dobogóra állt. Ezt követően azonban elkerülte a szerencse: három egymást követő futamon kiesett, majd a mosti forduló nyitányán egy nagy bukásban eltörte két lábujját, ami miatt ki kellett hagynia a hétvége további részét. A felépülés mellett azonban már a jövőjére is gondolnia kell, hiszen az idény végén lejár a szerződése – szavaiból pedig úgy tűnik, nem különösebben szeretné meghosszabbítani azt.
„A bajnokság nagyon jól indult, de az utóbbi két forduló katasztrofális volt, szóval most legszívesebben azt mondanám, hogy holnap abbahagyom, mert ez nagyon nem könnyű – nyilatkozta a 35 éves pilóta a GPOne-nak. – Nagyon magas a szint, és egy privát csapattal még nehezebb megugrani. Majd meglátjuk, mi lesz jövőre. Folyamatban vannak tárgyalások, és ha egy gyári csapat jelentkezik, vagy legalább valami értelmes és ígéretes lehetőség adódik, azt örömmel elfogadom.”
„Természetesen szeretnék a világbajnoki címért harcolni, mert az még hiányzik. A Superbike-világbajnokságon pedig ez elérhető cél, de ehhez olyan csomagra van szükség, amely lehetővé teszi, hogy az élmezőnybe kerüljek. A visszatéréshez, amit 2024-ben és idén csináltam, a mostani is alkalmas, de ha győzelmekért akarok harcolni, akkor a legjobb csomagra van szükségem. Ha találok megfelelő lehetőséget, szívesen folytatnám a következő két szezonban, de különben lezárom a pályafutásomat.”
Iannonénak lehetnek opciói a saját maga által megfogalmazott feltételek mentén, hiszen a gyári programok közül eddig egyedül a Bimota pilótapárosa vált hivatalossá. Az idei eredmények alapján ugyanakkor a Honda és a Kawasaki aligha jelentene előrelépést a mostani helyzetéhez képest. A Yamaha a tabellán szintén le van maradva az élen álló kettőstől, ám Andrea Locatelli idén bebizonyította, hogy lehet nyerni az R1-gyel. Ráadásul a hangvillásoknál egyelőre csak Locatelli helye biztos a négy, lényegében azonos technikát jelentő ülés közül, így Iannone szerződtetése sem kizárt.
A BMW-nél valószínűleg akkor kerülhet szóba Iannone leigazolása, ha Toprak Razgatlıoğlu valóban távozik. A Ducatinál pedig szinte kizárt, hogy esélye legyen kiszorítani Álvaro Bautistát vagy Nicolò Bulegát – kivéve, ha előbbi úgy dönt, most már tényleg visszavonul.
Razgatlıoğlu egy lépésre van a MotoGP-től, de a BMW még tesz egy utolsó kísérletet a megtartására?