back to top
2025. május 30. 04:03
KezdőlapMotoGPMarad vagy kiszáll a KTM a MotoGP-ből? Az új vezér szerint hosszútávon...

Marad vagy kiszáll a KTM a MotoGP-ből? Az új vezér szerint hosszútávon a Liberty lehet a mérleg nyelve

Gottfried Neumeister, a KTM új vezérigazgatója leszögezte, elkötelezettek a motorsport, a MotoGP irányába, de az még nem biztos, hogy 2027 után is ott lesznek a sorozatban. Egy sajtóértesülés szerint a céget kimentő Bajaj fontolgatta a MotoGP elhagyását, de egyelőre ezt lekerült az asztalról, részben a Neumeister által is visszatérően emlegetett Liberty Media érkezése miatt. Viszont még ha hosszútávon marad is a gyártó a szériában, akkor sem biztos, hogy Pedro Acostát meg tudja tartani. 

Nagyjából egy hete vált hivatalossá, hogy a KTM megkapta azt az összeget, amire szüksége volt a csőd elkerüléséhez. A pénzt a Bajaj folyósította, ugyanakkor ezzel valószínűleg a második legnagyobb indiai motorgyártó nagyobb beleszólást kapott az osztrák cég irányításába. Lapunk olvasói számára azonban talán az a hír legfontosabb aspektusa, hogy így a MotoGP-program közeljövője is biztosítottá vált. A gyártó újdonsült vezérigazgatója ennek megfelelően ismét nyíltan megfogalmazta, mennyire és miért fontos számukra a széria.

Hivatalos: a KTM megkapta az óriáshitelt, így elkerülte az összeomlást 

„A motorsport a KTM márka magva, ez a DNS-ünk része. A motorsport és az innováció elválaszthatatlanul összekapcsolódik – hangsúlyozta Gottfried Neumeister a Salzburger Nachrichtennek. – Minden fejlesztés és innováció, amit a motorsportban végzünk, segít abban, hogy a sorozatgyártású gépeinket is továbbfejlesszük. Ezért továbbra is egyértelmű az elköteleződésünk a motorsport iránt. Ez az, ami életben tartja a márka iránti lelkesedést, és alapvető tényező abban, hogy ma már Buenos Airestől Bangkokig ismerik a KTM-et.” 

Neumeister a következő szezonra vonatkozóan is világosan fogalmazott: „Vannak érvényes szerződéseink, amelyeket biztosan teljesítünk. Nem tudok most minden kategóriáról és géposztályról, minden márkánkról beszélni, de egyet határozottan kijelenthetek: kitartunk a motorsport mellett. Én személy szerint nagy rajongója vagyok a MotoGP-nek, és meg vagyok győződve arról, hogy a Liberty Media közelgő belépésével sok minden meg fog változni.” 

Viszont a naptárban továbblépve megváltozik a képlet, hiszen a 2027-es új szabályrendszer elengedhetetlenné teszi egy új motor kifejlesztését, ami nem olcsó mulatság. Az Autosport értesülései szerint a Bajaj az elmúlt hetekben még azt is fontolóra vette, hogy teljesen kivonul a bajnokságból. A hosszabb távú kilátások azonban, különösen a Liberty Media közelgő szerepvállalásával, elég ígéretesnek tűntek fel ahhoz, hogy a KTM MotoGP-programja életben maradjon. Azt viszont a lap szerint hamarosan el kell dönten Mattighofenben, hogy váltanak-e egyetlen gyári csapatra, vagyis kiszállnak-e a Tech3 finanszírozásából. 

Célegyenesben a MotoGP–Liberty Media-fúzió?

Neumeister a 2027 utáni időszakról nyilatkozva ismét kiemelte, hogy a Forma–1-et is irányító Liberty Media megjelenését nagyon pozitív fejleménynek tartja, de a KTM-nél végső soron a puszta anyagiak fognak dönteni: „Ha megengedhetjük magunknak, akkor folytatjuk 2027-től is, de ezt még meg kell vizsgálnunk. Ha a Liberty Media belép, akkor joggal számíthatunk arra, hogy még nagyobb figyelmet kap majd a sorozat. A Forma–1-ben például a belépésük óta megduplázódtak a nézőszámok. Ráadásul az új nézők 50 százaléka nő.” 

„A Liberty minden bizonnyal szeretne több versenyt is rendezni az Egyesült Államokban, ami a legfontosabb egyedi piacunk – tette hozzá a 47 éves szakember. – Éppen ezért nem hoznám meg könnyelműen a döntést arról, hogy kivonuljunk-e a MotoGP-ből. Ez a kérdés nagyon alapos mérlegelést igényelne. Rengeteg tényezőtől függ: mi lesz az új koncepció? Milyen költségekkel jár? Bevezetnek-e költségplafont?” 

Viszont még az esetleges maradás sem jelenti azt, hogy a KTM mindenképp meg tudja tartani Pedro Acostát. A fiatal pilótával hosszú távra biztosíthatná magának a gyártó egy élversenyző jelenlétét, de Acosta nemrég hangosan is kifejezte elégedetlenségét a gyenge teljesítmény miatt. Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója Silverstone-ban ugyan leszögezte, hogy egyik pilótájuk sincs kint a piacon, az Autosport szerint azonban a VR46 már jelezte érdeklődését Acosta iránt. Amennyiben pedig az osztrákok számára csak a túlélés lesz a fő cél a következő időszakban, könnyen lehet, hogy a mazarróni cápa előbb-utóbb Valentino Rossi csapatánál köt ki.

Acosta az asztalra csapott a KTM gyenge hétvégéje után: „Nem fogadom el, és nem vagyok türelmes”