back to top
2025. június 05. 08:56
KezdőlapMotoGPMárkatársuk egyértelmű tervvel állt elő, szétrobbantaná Marc Márquez és Bagnaia párosát

Márkatársuk egyértelmű tervvel állt elő, szétrobbantaná Marc Márquez és Bagnaia párosát

Fermín Aldeguer nem titkolt célja, hogy 2027-ben már a gyári Ducatinál versenyezzen. A Gresini pilótája kijelentette, nem gondolta volna, hogy már a hatodik főfutamán dobogóra áll.

Fermín Aldeguert még a tavalyi év elején szerződtette a Ducati az idei szezonra. Sokáig csak az volt a biztos, hogy a bolognaiak valamelyik motorját fogja vezetni, majd végül kiderült, hogy a Gresini pilótája lesz. Jelenleg a tavalyi gépet hajtja, de menedzsere, Héctor Faubel anno elárulta, a megállapodás értelmében a második évében már gyári motort kell kapnia.

A tavalyi év végén, illetve a mostani idény elején sokan aggódtak, hogy nem volt-e túl elhamarkodott a Ducati döntése, hiszen Aldeguer a Moto2-ben, majd az első pár hétvégéjén a MotoGP-ben sem nyújtott meggyőző teljesítményt. Mostanra viszont már sokkal jobban felvette a ritmust, és egyértelmű célja, hogy két esztendő múlva már a piros bőrruhát viselje.

Minden, szatellitcsapatnál versenyző újoncnak az a terve, hogy a gyári istállóban kössön ki – nyilatkozta a ’Por Orejas’ podcastban. – Szerencsés vagyok, hogy közvetlenül a Ducatival van szerződésem. Idén gyakorlatilag ugyanolyan motorunk van, mint a gyári versenyzőknek. A koromnak és a szerződésemnek köszönhetően rendelkezem egy kis előnnyel a többiekkel szemben, A kontraktusom négy évre szól, kettő plusz kettőre. Ha jó eredményeket érek el, akkor 2027-re fel kellene mennem a gyári csapathoz. Aztán meglátjuk, mi lesz, de ez a terv.”

Aldeguer elárulta, mivel győzte meg a Ducati vezetőségét

Aldeguer nem kisebb feladatra vállalkozott, mint hogy kiszorítsa a jelenlegi mezőny két legeredményesebb tagjának egyikét. Igaz, Marc Márquez és Francesco Bagnaia esetében is lehet érvelni amellett, hogy szerződésének 2026-os lejártával miért távozhat. Előbbinek az életkora a legfontosabb tényező, hiszen jövő év végére már közel lesz a 34. életévének betöltéséhez, ráadásul amennyiben idén és 2026-ban is világbajnok lesz, megelőzi Valentino Rossit az örökranglistán. Csapattársát pedig nemrég az olasz sajtó szóba hozta a Yamahával, ami egyelőre nem tűnik komolynak, ám jelzésértékű: ha nem talál magára, akkor bizony az sem kizárt, hogy egy másik márkánál keres kiutat.

Ami Aldeguert illeti, bár a pontok tekintetében még messze a Ducati leggyengébb versenyzője, ez leginkább az első két hétvégén mutatott tempójának, valamint az austini és a jerezi bukásának tudható be. Az utóbbi fordulók során ugyanis az esetek többségében már egyértelműen a VR46 párosa fölé nőtt, és olykor többi márkatársát is szorongatta.

Le Mans-ban ráadásul megszerezte pályafutása első királykategóriás dobogóját, amire előzetesen egyáltalán nem számított. „Ha valaki az év elején azt mondja nekem, hogy a hatodik MotoGP-futamomon dobogóra állok, kinevettem volna – fogalmazott. – A Ducatinál nagyon elégedettek, nem tudom, hogy számítottak-e rá, hogy ennyire hamar pódiumon leszek.”