Fabio Quartararo elárulta, amikor az Aragóniai Nagydíj edzésén a lágy hátsó gumit használta, sokszor elment a tapadás a kigyorsítások során, ám a legjobban az aggasztja, hogy egyelőre nem értik a jelenség okát. A Yamaha pilótája nem gondolja, hogy a pálya állapota lenne a probléma forrása.
Fabio Quartararo zsinórban három pole pozíciónál tart, ám a sorozat folytatása egyelőre nagyon távolinak tűnik. A gyári Yamaha versenyzője ugyanis nagyon küszködött az Aragóniai Nagydíj pénteki napján, olyannyira, hogy az edzésen csak a tizennyolcadik helyet szerezte meg, Az egy dolog, hogy a Marc Márquez által megfutott legjobb időtől 1,445, míg a továbbjutást érő körtől 629 ezreddel maradt el, de még házon belül is csak Miguel Oliveirát tudta felülmúlni, vagyis a szabadkártyásként induló Augusto Fernández is előtte volt a sorban.
A két Márquez a mezőny előtt, a KTM és Mir is nagyot villantott, Quartararo a motort csapkodta
A 26 esztendős pilóta alatt többször is megbicsaklott a motor, különösen az 1-es és a 17-es kanyar okozott neki gondot. Mindez láthatóan rendkívüli módon feldühítette Quartararót, aki elkezdte csapkodni a motorját, majd miután leszállt róla, a garázsban is idegesen gesztikulált. Később azonban egy humoros megjegyzésre is futotta tőle.
„Majdnem megszereztük a pole-t, de a másik irányból” – nyilatkozta, utalva arra, hogy nem volt messze az utolsó helytől. Az M1-esen ismét meghibásodott a silverstone-i kiesését okozó hátsó összeültető, ám a tizenegyszeres királykategóriás futamgyőztest nem ez aggasztotta a legjobban, sőt, még csak nem is a kanyarkijáratoknál tapasztalt tapadásvesztés, pontosabban nem annak a ténye.
„Nehéz nap volt, különösen a lágy gumik terén – fogalmazott. – Az a legrosszabb, hogy nem értjük, mi történik. A motornak nincs kigyorsítási tapadása, és az a gond, hogy nem tudjuk, mikor megy el. Nem tudjuk, hogy akkor megy el, amikor elindulunk, vagy amikor bedőlünk. A beállítások jók. Néhány apróságtól eltekintve nagyon hasonlóak a katarihoz. A mérnököknek ki kell deríteniük, miért veszítjük el a kontrollt, mert amikor a gumikat [lágyra] cseréljük, a motor megőrül.”
Quartararo’s frustration continues to grow 💢👊😡#AragonGP 🏁 pic.twitter.com/Roc7sttEwJ
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) June 6, 2025
A MotoLand Aragónt a tavalyi futamhétvége előtt aszfaltozták újra, és ez 2024-ben gondot is okozott a mezőnynek. Quartararo ugyanakkor a jelenlegi szenvedését nem a pálya felületének tudja be a szenvedést. „A pálya tapadása nem teljesen rossz – szögezte le. – Nem hiszem, hogy a mi problémánk a tapadással kapcsolatos, legalábbis az én esetemben.”
Ahogyan arra a francia motoros is utalt, a gondok elsősorban a lágy hátsó abroncs használata során jelentkeznek. Mindez pedig annyira súlyosan érinti, hogy nem zárta ki, hogy a sprinten inkább a közepeset használja. Persze ez jelentős mértékben lelassíthatja, bár ha az időmérőt hasonló pozícióban zárja, mint az edzést, akkor nagyjából teljesen mindegy, hogy szombat délután mivel próbálkozik.