Maverick Viñales zárta az élen az aragóniai tesztet Marco Bezzecchi és Marc Márquez előtt. A Ducati újra elővette az előszezonban használt aerocsomagját, míg a KTM a bolognaiakéhoz hasonló burkolattal állt elő.
Hétfőn rendezték a MotoGP aragóniai tesztjét. A program délelőtt 10 órakor kezdődött mintegy 23 fokban, és összesen 8 órán át tartott. Amikor leintették a mezőnyt, a levegő hőmérséklete 35, míg az aszfalté 53 fokos volt, vagyis a versenyzőknek, csapatoknak, illetve gyártóknak hasonló körülmények között kellett dolgozniuk, mint az előző három nap során éles helyzetben.
Ami a résztvevőket illeti, volt néhány változás az állandó mezőnyhöz képest. Jorge Martín, Luca Marini és Ai Ogura továbbra is sérült, így ők nem vettek részt az eseményen. A címvédőt ezúttal is Lorenzo Savadori pótolta, míg Valentino Rossi féltestvérét most sem helyettesítették. Ennek ellenére megvolt a huszonkét fő, hiszen a KTM-nél Pol Espargaró is motorra ült.
Na meg persze azért, mert a Trackhouse szintén nem hagyta üresen Ogura Apriliáját. Ahogyan arról korábban mi is beszámoltunk, az amerikai istálló azon dolgozott, hogy lehetőséget adjon a Moto2-es bajnokságot vezető Manuel Gonzáleznek. EZ végül meg is valósult, és a 22 éves pilóta nem is lett utolsó, hiszen 1:47.832-es köre 121 ezreddel gyorsabb volt Somkiat Chantráénál. Hozzá kell tenni, hogy tesztről lévén szó, az időknek nincsen óriási jelentőségük, és ez a mezőny többi részére is vonatkozik.
Váratlan versenyző kaphat lehetőséget az Aprilián, de a csapatfőnök elejét vette a spekulációknak
Az Intact GP motorosa egyébként nem úszta meg bukás nélkül a tesztet, hiszen a harmadik óra legelején elesett a 2-es kanyarban. Rajta kívül időrendi sorrendben Pedro Acosta a 7-esben, Álex Rins a 12-esben, míg Franco Morbidelli a 10-esben került a földre, de szerencsére mindannyian teljesen épen hagyták el a baleset helyszínét.
You never forget your first time on a #MotoGP bike! 🤩@18ManuGonzalez has had a blast with @TrackhouseMoto! 🙌#AragonTest⏱️ pic.twitter.com/4b3yYQX2Q1
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) June 9, 2025
Ami az élmezőnyt illeti, Marc Márquez töltötte messze a legtöbb időt az élen. A hétvégén mindent besöprő listavezető 1:45.749-es ideje mindössze 45 ezreddel maradt el saját szombati körrekordjától. Bő negyed órával a leintés előtt azonban Marco Bezzecchi 49 ezreddel felülmúlta a nyolcszoros világbajnokot, majd az utolsó másodpercekben Maverick Viñales további 6 ezredet faragott le, így nem hivatalos pályacsúccsal ő volt a leggyorsabb. Az első ötöt Fermín Aldeguer és Acosta egészítették ki, míg Álex Márquez a nyolcadik, Francesco Bagnaia a kilencedik helyen zárt.
Persze természetesen a teszt leginkább az új vagy éppen régi-új alkatrészek kipróbálásáról szólt. A Ducatinál ismét elővették az előszezonban látott aerocsomagot, amely mindhárom fontos területen eltért az eddigi verziótól. A gyári istálló párosa elsősorban ezzel kísérletezett, ám a márka más tagjainak motorjain is voltak új elemek.
Monday means…
Testing day at #MotorLand 🔥🔴#ForzaDucati #DucatiLenovoTeam pic.twitter.com/60yZuODchv— Ducati Corse (@ducaticorse) June 9, 2025
A Hondánál Joan Mir futotta meg a legjobb időt, a spanyol pilóta tizedikként zárta a körözést. A fejlesztések terén a márka egyetlen jelen lévő gyári versenyzőjeként szintén övé volt a főszerep. Többek között kipróbálta azt a karbonból készült lengővillát, amelyet a gyártó tesztpilótája, Aleix Espargaró Jerezben már használt.
A couple of new items and a whole lot of setups to get through. @JoanMirOfficial back on the Honda RC213V for the #AragonTest. pic.twitter.com/Hg2feRuf8p
— Honda HRC Castrol – MotoGP (@HRC_MotoGP) June 9, 2025
A KTM-nél is javában zajlott a munka. Mind Acosta, mind Brad Binder újfajta, különleges alakú hátsó aeroelemet próbált ki, ahogyan egy átalakított oldalsó és első burkolat is előkerült, utóbbi leginkább a Ducatiéra hajaz. Viñales és Enea Bastianini RC16-osán szintén lehetett látni újdonságokat, az olasz pilótával kapcsolatban pedig azt is ki kell emelni, hogy az egyik motorján nem volt hátsó aeroelem.
Test mode activated.🔧
Putting in the laps to get those gains. 💪#KTM #ReadyToRace #AragonTest pic.twitter.com/uESoH9gLki
— RED BULL KTM FACTORY RACING (@KTM_Racing) June 9, 2025
Az Apriliánál számos területen kísérleteztek, hiszen az első burkolat és a szárnyelemek mellett az elektronika terén is hoztak újdonságot a jobb vezethetőség érdekében, emellett Bezzecchi új kipufogót is kapott, ahogyan azt a vázat is megkapta, amelyet korábban a Trackhouse-nál teszteltek. Raúl Fernández ugyancsak összehasonlított pár elemet.
A Yamahánál Fabio Quartararo vitte a prímet, már ami a leggyorsabb kört illeti, a francia versenyző hetedikként zárt. Csapattársa, Rins mindkét motorján a régi aerocsomagot használta, ám két különböző lengővillával körözött, hogy összehasonlítsa őket egymással. A hangvillásoknak szükségük is van a fejlesztésre, hiszen az utolsó helyen állnak a konstruktőri tabellán, ráadásul a legutóbbi fordulóban a korábbi biztató szereplésük is eltűnt.
Back at it again in Aragon for the IRTA MotoGP Test ☀️🏍️ Many, many laps are coming in today ✊🔁#MonsterYamaha | #YamahaMotoGP | #YamahaFactoryRacing | #MotoGP | #AragonTest pic.twitter.com/egpU4bTwJl
— Monster Energy Yamaha MotoGP (@YamahaMotoGP) June 9, 2025
A MotoGP aragóniai tesztjének végeredménye
That's a wrap for the #AragonTest! 🏁
A late improvement sees Maverick jump to the top with a 1:45.694 ahead of Bezzecchi and @marcmarquez93 🚀#MotoGP pic.twitter.com/RQNu0d2g3t
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) June 9, 2025
.