back to top
2025. június 10. 00:12
KezdőlapMotoGPMarc Márquez sokáig vezetett, de a hajrában Viñales és Bezzecchi is megelőzte...

Marc Márquez sokáig vezetett, de a hajrában Viñales és Bezzecchi is megelőzte az aragóniai teszten

Maverick Viñales zárta az élen az aragóniai tesztet Marco Bezzecchi és Marc Márquez előtt. A Ducati újra elővette az előszezonban használt aerocsomagját, míg a KTM a bolognaiakéhoz hasonló burkolattal állt elő.

Hétfőn rendezték a MotoGP aragóniai tesztjét. A program délelőtt 10 órakor kezdődött mintegy 23 fokban, és összesen 8 órán át tartott. Amikor leintették a mezőnyt, a levegő hőmérséklete 35, míg az aszfalté 53 fokos volt, vagyis a versenyzőknek, csapatoknak, illetve gyártóknak hasonló körülmények között kellett dolgozniuk, mint az előző három nap során éles helyzetben.

Így áll a MotoGP-tabella az Aragóniai Nagydíj után

Ami a résztvevőket illeti, volt néhány változás az állandó mezőnyhöz képest. Jorge Martín, Luca Marini és Ai Ogura továbbra is sérült, így ők nem vettek részt az eseményen. A címvédőt ezúttal is Lorenzo Savadori pótolta, míg Valentino Rossi féltestvérét most sem helyettesítették. Ennek ellenére megvolt a huszonkét fő, hiszen a KTM-nél Pol Espargaró is motorra ült.

Na meg persze azért, mert a Trackhouse szintén nem hagyta üresen Ogura Apriliáját. Ahogyan arról korábban mi is beszámoltunk, az amerikai istálló azon dolgozott, hogy lehetőséget adjon a Moto2-es bajnokságot vezető Manuel Gonzáleznek. EZ végül meg is valósult, és a 22 éves pilóta nem is lett utolsó, hiszen 1:47.832-es köre 121 ezreddel gyorsabb volt Somkiat Chantráénál. Hozzá kell tenni, hogy tesztről lévén szó, az időknek nincsen óriási jelentőségük, és ez a mezőny többi részére is vonatkozik.

Váratlan versenyző kaphat lehetőséget az Aprilián, de a csapatfőnök elejét vette a spekulációknak

Az Intact GP motorosa egyébként nem úszta meg bukás nélkül a tesztet, hiszen a harmadik óra legelején elesett a 2-es kanyarban. Rajta kívül időrendi sorrendben Pedro Acosta a 7-esben, Álex Rins a 12-esben, míg Franco Morbidelli a 10-esben került a földre, de szerencsére mindannyian teljesen épen hagyták el a baleset helyszínét.

Ami az élmezőnyt illeti, Marc Márquez töltötte messze a legtöbb időt az élen. A hétvégén mindent besöprő listavezető 1:45.749-es ideje mindössze 45 ezreddel maradt el saját szombati körrekordjától. Bő negyed órával a leintés előtt azonban Marco Bezzecchi 49 ezreddel felülmúlta a nyolcszoros világbajnokot, majd az utolsó másodpercekben Maverick Viñales további 6 ezredet faragott le, így nem hivatalos pályacsúccsal ő volt a leggyorsabb. Az első ötöt Fermín Aldeguer és Acosta egészítették ki, míg Álex Márquez a nyolcadik, Francesco Bagnaia a kilencedik helyen zárt.

Persze természetesen a teszt leginkább az új vagy éppen régi-új alkatrészek kipróbálásáról szólt. A Ducatinál ismét elővették az előszezonban látott aerocsomagot, amely mindhárom fontos területen eltért az eddigi verziótól. A gyári istálló párosa elsősorban ezzel kísérletezett, ám a márka más tagjainak motorjain is voltak új elemek.

A Hondánál Joan Mir futotta meg a legjobb időt, a spanyol pilóta tizedikként zárta a körözést. A fejlesztések terén a márka egyetlen jelen lévő gyári versenyzőjeként szintén övé volt a főszerep. Többek között kipróbálta azt a karbonból készült lengővillát, amelyet a gyártó tesztpilótája, Aleix Espargaró Jerezben már használt.

A KTM-nél is javában zajlott a munka. Mind Acosta, mind Brad Binder újfajta, különleges alakú hátsó aeroelemet próbált ki, ahogyan egy átalakított oldalsó és első burkolat is előkerült, utóbbi leginkább a Ducatiéra hajaz. Viñales és Enea Bastianini RC16-osán szintén lehetett látni újdonságokat, az olasz pilótával kapcsolatban pedig azt is ki kell emelni, hogy az egyik motorján nem volt hátsó aeroelem.

Az Apriliánál számos területen kísérleteztek, hiszen az első burkolat és a szárnyelemek mellett az elektronika terén is hoztak újdonságot a jobb vezethetőség érdekében, emellett Bezzecchi új kipufogót is kapott, ahogyan azt a vázat is megkapta, amelyet korábban a Trackhouse-nál teszteltek. Raúl Fernández ugyancsak összehasonlított pár elemet.

A Yamahánál Fabio Quartararo vitte a prímet, már ami a leggyorsabb kört illeti, a francia versenyző hetedikként zárt. Csapattársa, Rins mindkét motorján a régi aerocsomagot használta, ám két különböző lengővillával körözött, hogy összehasonlítsa őket egymással. A hangvillásoknak szükségük is van a fejlesztésre, hiszen az utolsó helyen állnak a konstruktőri tabellán, ráadásul a legutóbbi fordulóban a korábbi biztató szereplésük is eltűnt.

A MotoGP aragóniai tesztjének végeredménye

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.